• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-23 20:14:15 följande:

Hoppas att det snart kommer igång för dig, håller tummar och tår.

Tack så mycket! :)
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-06-23 18:15:44 följande:

Har väntat på denna uppdatering, stort grattis Kia82! :D Vad skönt att höra att det gick så pass bra till slut! <3

Tack så mycket!
  • Elvipe

Bf-2 här imorgon. Första barnet kom i 40+5. Fick veta idag också att svärisarna tydligen åker till sin semesterbostad i Spanien samma dag som jag gått över 14 dagar (OM) nu detta skulle ske. (Peppar peppar). De bor nära oss och det är även de som är tilltänkt och given barnvakt när vi åker in. Visste att de skulle åka men trodde inte att de bokat så tätt inpå. Går jag över 14 dagar så blir det igångsättning samma dag de planerar att resa och då har vi ingen alls där det känns bekvämt att lämna storebror :/ Känns som många går över ännu längre med andra barnet? Jag vill SÅ gärna att den här bebisen dyker upp nu kommande vecka!

• Lina83

Grattis till alla nya bebisar :)

Här är det segt. Bf på tisdag men inga direkta känningar av att det skulle vara på gång. Sammandragningar är väl det enda.

Och som vanligt så kan jag inte sova på nätterna. Det kryper i benen och tankarna är på bebis och förlossning hela tiden.. Blir snart tokig på detta.

• Utvandraren2

Ligger och försöker somna. Var just upp och tog gaviscon.

Idag sa jag till sambon att han är så söt när han kurar ihop brevid min gravidkudde. ?-Va, det gör jag inte?, sa han. ?-Jo, har sett det flera gånger sa jag?. ?-Är säkert bra mot ditt snarkande?, sa jag.

Nu kom han och la sig, och eftersom jag måste sova sittande i natt pga halsbränna, var gravidkudden ledig. Så han tog den och la sig i framstupa sidoläge med kudden mellan låren. Som jag brukar sova! Nu sover han djupt och inte en enda snark hittils!!! Hahahaha!!!

• Moorii
    Elvipe skrev 2018-06-23 23:46:48 följande:

Bf-2 här imorgon. Första barnet kom i 40+5. Fick veta idag också att svärisarna tydligen åker till sin semesterbostad i Spanien samma dag som jag gått över 14 dagar (OM) nu detta skulle ske. (Peppar peppar). De bor nära oss och det är även de som är tilltänkt och given barnvakt när vi åker in. Visste att de skulle åka men trodde inte att de bokat så tätt inpå. Går jag över 14 dagar så blir det igångsättning samma dag de planerar att resa och då har vi ingen alls där det känns bekvämt att lämna storebror :/ Känns som många går över ännu längre med andra barnet? Jag vill SÅ gärna att den här bebisen dyker upp nu kommande vecka!

Vi har samma problem :/ svärisarna åker till rhodos på bf +14. Sa det till dom igår, det hade de inte tänkt på alls. Vi har inte heller någon självklar annan som kan ta honom, vare sig som är ledig eller som sonen känner särskilt bra. Vi får hoppas på att våra bebisar vill titta ut tidigare än så helt enkelt!
  • Moorii

Bf idag. Även om det kanske tar två veckor till så är det ändå skönt att ha kommit hit. Nu blir det inte längre än så iallafall!

• Bubbel85
    Elvipe skrev 2018-06-23 23:46:48 följande:

Moorii skrev 2018-06-24 05:16:09 följande:

Vi har samma problem :/ svärisarna åker till rhodos på bf +14. Sa det till dom igår, det hade de inte tänkt på alls. Vi har inte heller någon självklar annan som kan ta honom, vare sig som är ledig eller som sonen känner särskilt bra. Vi får hoppas på att våra bebisar vill titta ut tidigare än så helt enkelt!

Usch jag vet hur ni känner. Jag ställde in mig på att gå till bf+14 bara för att inte bli allt för besviken. Men är det nån i vår grupp som gjort det? Tror längsta gått till bf+12 eller jag kanske har fel. Hursomhelst sa läkaren jag pratade med när jag var i 40+0 att andelen som går så långt som till 42+0 är endast mellan 3-7%. Så det är inte stor sannolikhet att ni ska gå så långt men förstår att ni ställer in er på det. Håller tummarna att det kommer igång när ni minst anar det. Jag hade inga känningar alls innan mensvärken kom plötsligt och värkarna startade 2h senare så det kan bli bebis närsomhelst :)
  • Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-24 11:10:08 följande:

Usch jag vet hur ni känner. Jag ställde in mig på att gå till bf+14 bara för att inte bli allt för besviken. Men är det nån i vår grupp som gjort det? Tror längsta gått till bf+12 eller jag kanske har fel. Hursomhelst sa läkaren jag pratade med när jag var i 40+0 att andelen som går så långt som till 42+0 är endast mellan 3-7%. Så det är inte stor sannolikhet att ni ska gå så långt men förstår att ni ställer in er på det. Håller tummarna att det kommer igång när ni minst anar det. Jag hade inga känningar alls innan mensvärken kom plötsligt och värkarna startade 2h senare så det kan bli bebis närsomhelst :)

Är det så få? Jag skulle gått så långt om jag inte hade bliv öit igångsatt på bf+12 med sonen, så det är väl mycket därför jag tror att det blir samma del här gången. Men har lite mensvärk idag iallafall, alltid nåt :)
  • Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-24 11:10:08 följande:

Tack för peppen förresten! :)