• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    Elvipe skrev 2018-06-26 20:29:48 följande:

Ja, jag håller tummarna för oss! Vilken vecka är du i nu? När hade du bf?

Att lyxa till det gör du helt rätt i! Så skönt med amningsbh! Att gå med bygel nu ger mig andnöd. Här blev det en shoppingrunda på babyproffsen med lite krimskrams och resten av dagen har spenderats i en baden-baden stol på gräsmattan medans sonen badat plastpool. Mina fötter svällde upp igår (inte haft så tidigare) och idag har både fötter och vrister varit otroligt svullna. Knappt fått plats med fötterna i skorna. Min puls går bananas också och ibland känns det som om hjärtslagen hoppar upp i halsen. Ska se om svullnaden lagt sig imorn efter en natts sömn annars tror jag nästan att jag ska ringa mvc och se om jag kan få ta ett urinprov och extra bt för säkerhets skull. Annars är det bara mina psykologiska stresspöken som spelar mig ett spratt tillsammans med alla gravidkrämpor.

Vecka 41 (40+1), hade bf i söndags. Du då?

Det var toppar jag köpte, amningsbh har jag haft sen vecka 10 då mina vanliga började göra ont, sjukt obekvämt :P Ojdå, ja det är ju bra om du kollar upp det, speciellt om det händer plötsligt. Skadar inte att göra en extra koll.

Inga känningar alls idag, supertråkigt :( nu känns det som jag kommer gå över maximala tiden ändå. Suck.
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-26 09:45:01 följande:

Det med stickningar och domningar är mest troligt nerver som inte riktigt får den plats de brukar (karpaltunnelsyndrom), det går över för de flesta efter graviditeten. Jag hade dock problem med det långt innan någon av mina graviditeter och har opererat högra handen. Under graviditeterna har jag fått ont i vänstra, men då fick jag en skena från sjukgymnasten som håller handled och hand utsträckt, då minskar domningarna. Svårt att lyckas med det utan tyvärr, dagtid använder man händerna hela tiden och på natten har man ingen koll.. Så kanske sent att ta tag i nu, men det är mitt tips iallafall, att skaffa skena :)

Tack för tips med skena. Hoppas ju att bebben kommer ut snart, så väntar nog med att kontakta sjukgymnast. Hoppas det försvinner efter förlossningen.
  • Krocki1

När bebisen rör sig i magen så känner jag det i ljumskarna. Så borde han ligga rätt långt ner va? :)

• Krocki1

När bebisen rör sig i magen så känner jag det i ljumskarna. Så borde han ligga rätt långt ner va? :)

• Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-26 21:06:28 följande:

Tack för tips med skena. Hoppas ju att bebben kommer ut snart, så väntar nog med att kontakta sjukgymnast. Hoppas det försvinner efter förlossningen.

Ja, annars finns det att köpa på nätet.

Men hoppas såklart att bebisen vill komma ut snart och att det blir bättre då!
  • Elvipe
    Moorii skrev 2018-06-26 20:42:47 följande:

Vecka 41 (40+1), hade bf i söndags. Du då?

Det var toppar jag köpte, amningsbh har jag haft sen vecka 10 då mina vanliga började göra ont, sjukt obekvämt :P Ojdå, ja det är ju bra om du kollar upp det, speciellt om det händer plötsligt. Skadar inte att göra en extra koll.

Inga känningar alls idag, supertråkigt :( nu känns det som jag kommer gå över maximala tiden ändå. Suck.

Jaha! Ja, jag har plågat mig själv hela graviditeten kände jag för ngn vecka sedan när jag började använda amningsbh istället.

Jag har BF idag:) inga känningar här heller förutom att det är lite obehagligt och nästintill gör ont då bebis rör sig. Känns efter bäckenbenet åt sidan och har skärt som knivar neråt ett par gånger. Är också inställd på att gå över ett gäng dagar och känner faktiskt att bebis gärna kan få vänta fram till helgen OM han nu väljer att komma den här veckan :b
  • Orolig över barn
    kindofnothing skrev 2018-06-26 06:04:31 följande:

Tack, jag tror det. Börjat få värkar. Kmr inte ofta men när de kör gör de ONT.

Hoppas verkligen det är din tur sen. Så himla segt att gå över!

Hur hår det?
  • kindofnothing
    Orolig över barn skrev 2018-06-26 22:36:55 följande:

Hur hår det?

Hon kom 11.36, helt fantastisk förlossning som tyvärr avslutades med att hon fick i sig av vattnet hon bajsat i. Så hon får hjälp med andning osv o vi blir kvar ett tag på sjukhuset.
  • Utvandraren2

Grattis till dottern kindofnothing!

Krocki1, jag känner också av rörelser i ljumskarna. Min teori är att det är de små händerna som gräver/stöter i livmoderväggen. Det bubblar och pirrar liksom, ungefär som sparkarna gjorde i början när bebisen var mindre.

De sista dagarna har jag blivit allt mer rörelsehindrad. Magen har sjunkit mer nu, trots att den redan sjönk för ett tag sen. Det är numer tungt att gå ner på toa och kissa på natten. Längtar efter att badrummet ska bli klart nu. Rörmokaren skulle kanske komma imorgon.

• Moorii
    kindofnothing skrev 2018-06-26 22:51:57 följande:

Hon kom 11.36, helt fantastisk förlossning som tyvärr avslutades med att hon fick i sig av vattnet hon bajsat i. Så hon får hjälp med andning osv o vi blir kvar ett tag på sjukhuset.

Grattis till bebisen! <3 Typiskt att det skulle sluta så, men ni är ju på bästa stället och får vård iallafall. Hoppas hon mår bättre snart!