• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Bubbel85

Bubbel85: bf+9

Kia82: bf+9

Kindofnothing: bf+5

Oroligöverbarn: bf+2

Zebra: bf-2

Moorii: bf-3

Elvipe: bf-5

Fröken sol: bf-5

Lina83: bf-5

Utvandraren: bf-8

• Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-06-19 22:07:08 följande:

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3

Stort grattis <3
  • Orolig över barn

Ni som fått era bäbisar ska det kännas så som att man går med en stor melon mellan benen dagarna före förlossningen?

För mig känns det inte alls så, rör mig fortfarande ganska obegränsad o börjar bli desperat. Eller måste det inte kännas så?

Var hos Bm idag, huvudet är rörligt och bebisen ligger högt upp :( jag blir så less. Funderar på att ta husvagnen och åka iväg på lite utflykter men min man vägrar för tänk om förlossningen startar... men för mig känns det inte så .

Jag känner mig faktiskt mindre gravid än för en månad sedan.

och vi har ju inte planerat något för midsommar heller för vi räknade med att vi ska ha en liten bäbis.. känns som att sommaren bara går förbi och jag sitter här och väntar... känner mig verkligen inlåst.

Förlåt nu är jag besvärlig när jag bara klagar. Måste bara skriva av mig och lätta på känslorna lite :(

• Krocki1

Jag har BF 30 juni,

Men min etta kom tio dagar för tidigt och jag hade hoppats att denna lilla parvel oxå ville komma tidigare.

• Krocki1

Jag gjorde en hinnsvepning förra torsdagen, då sa Bm att den mesta av min slempropp nog hade gått.

Ett finger fick hon in.

Igår gjorde en annan Bm en hinnsvepning, två fingrar fick hon in och gjorde en rejäl.

Kände inget efter åt, men idag kom en rejäl klump med ?slem? typ större än slemproppen vid förra graviditeten.

Jag känner mig lite svullen och tung i underlivet men ingenting annat.

Nästs fredag har jag tid till Bm igen.

OM inget hänt innan det så tänker jag begära en igångsättnings tid, tror ni man kan få det

?

• Kia82
    Orolig över barn skrev 2018-06-21 15:31:44 följande:

Ni som fått era bäbisar ska det kännas så som att man går med en stor melon mellan benen dagarna före förlossningen?

För mig känns det inte alls så, rör mig fortfarande ganska obegränsad o börjar bli desperat. Eller måste det inte kännas så?

Var hos Bm idag, huvudet är rörligt och bebisen ligger högt upp :( jag blir så less. Funderar på att ta husvagnen och åka iväg på lite utflykter men min man vägrar för tänk om förlossningen startar... men för mig känns det inte så .

Jag känner mig faktiskt mindre gravid än för en månad sedan.

och vi har ju inte planerat något för midsommar heller för vi räknade med att vi ska ha en liten bäbis.. känns som att sommaren bara går förbi och jag sitter här och väntar... känner mig verkligen inlåst.

Förlåt nu är jag besvärlig när jag bara klagar. Måste bara skriva av mig och lätta på känslorna lite :(

Nu har ju inte jag fått denna bebisen än men har ju fått fyra tidigare och enligt min erfarenhet så kan det skilja jättemycket. Häromdan så kändes det som om jag hade en kokosnöt mellan benen i flera dagar men idag har jag inte alls den känslan och det har skiftat med mina andra barn också.

Min lille ligger sjukt långt ner och stöter i nerver titt som tätt och det är såå obehagligt, vill bara få ett slut på detta nu men ännu så har jag inte fått någon typ av kännbara värkar bara väldigt hårda sammandragningar. Jag fattar inte varför han dröjer så!?

Känner exakt samma som dig, det känns som om allting är ställt på stand by och sommaren kan inte komma igång på riktigt sålänge inte bebisen kommit ut. Sjukt påfrestande är det.
  • Alisee
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 08:44:00 följande:

Ni som inte fått era bebisar ännu, när har ni bf? Vilka av oss är kvar? Nu när det börjat komma bebisar på löpande band har jag tappat kollen :)

Jag är idag på bf+9

Jag är på bf +2 idag. Så roligt att läsa om alla bebisar som anländer och hoppas våra hakar på snart :)
  • Lindalängtar
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 06:51:38 följande:

Stort grattis! Får man fråga varför det blev snitt? Bra kämpat!

Trots stark dos värkstimulerande öppnade jag mig inte mer än 6 cm o till slut gav jag upp o orkade inte mer, de upptäckte vid snittet att han låg bakåt med huvudet o hade därför inte kunnat få ut honom naturligt så är glad att ha tagit beslutet innan det blev akut :)
  • Moorii

Bebisen gräver med händerna vid "utgången" ikväll, det gör till och med ont och känner mensliknande värk i samband med det. Någon annan som känner samma? Vill ju gärna tro att hon försöker gräva sig ut :D

• Elvipe
    Lindalängtar skrev 2018-06-21 18:16:02 följande:

Trots stark dos värkstimulerande öppnade jag mig inte mer än 6 cm o till slut gav jag upp o orkade inte mer, de upptäckte vid snittet att han låg bakåt med huvudet o hade därför inte kunnat få ut honom naturligt så är glad att ha tagit beslutet innan det blev akut :)

Men oj, vilken tur att det inte blev akut som sagt. Hur då bakåt med huvudet? Hur hade din bm känt huvudet innan?