Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Åh jag skulle gått på lottning i lördags men pga 39.4 graders feber sms:ade jag att jag avstod. Sen är jag iofs livrädd för att bli igångsatt så hade kanske ändå backat ur men med tanke på hur mkt det tär att gå över är det nog lika bra att bli igångsatt också.
Idag har vi varit på återbesök på sjukhuset och allting gick bra. Sonen hade bara gått ner 110 gram så nog har mjölken kommit igång alltid. Inatt har har ätit som en galning varannan timme så vi är något trötta idag men jag är glad att allting funkar bra.
Hoppas verkligen att det kommer igång för er som fortfarande går i väntans tider.
Idag har vi varit på återbesök på sjukhuset och allting gick bra. Sonen hade bara gått ner 110 gram så nog har mjölken kommit igång alltid. Inatt har har ätit som en galning varannan timme så vi är något trötta idag men jag är glad att allting funkar bra.
Hoppas verkligen att det kommer igång för er som fortfarande går i väntans tider.
Vad typiskt att du blev sjuk! :/ nej, det är klart att igångsättning inte är det roligaste, men känns ok för min del eftersom jag blev igångsatt sist, för antar att jag ändå blir det denna gång och då kan jag lika gärna ta det en vecka tidigare.. Kan tänka mig att det tar emot mer om man redan haft en förlossning som startat naturligt. Ja, det är fruktansvärt att gå över, varje dag känns verkligen som en vecka :/
Jag har inte riktigt kommit till besvikelsen ännu, bf+1 idag och eftersom sonen kom på bf +13 efter igångsättning så är det fortfarande "tidigt" i mina ögon. Men jag vet precis hur det känns! Jag har börjat känna lite smärta där nere, men det är inte värkar, vet inte riktigt vad det är.. Ömmar gör det hela tiden. En del av mig tror att det kommer komma igång av sig själv, en annan del ställer in sig på det värsta.
Om en timme ska jag ringa en bm angående swepi-studien och hoppas på igångsättning om en vecka.. Men får jag nog inte veta förrän typ dagen innan misstänker jag :/
Jag har fått höra att det inte är så bra att springa i trappor och röra på sig mycket eftersom man behöver energin till förlossningen och att bebisen ändå inte kommer förrän den är redo. Men det är bara vad jag hört, känns som alla säger så olika!
Har du mycket ont nu?
Jag hittar inte länken bara fotostremm jag har gjort om det. Det är en sammanfattning av barnmorskor
Så, nu har jag fått en tid nästa måndag på östra. Väl där lottas jag slumpmässigt till antingen grupp A eller B. Hamnar jag i grupp A så ringer bm förlossningen direkt och kollar om det finns plats, annars får man tid dagen efter. Grupp B blir igångsättning som vanligt 42+0 om inget hänt innan dess. Hoppas verkligen att jag hamnar i grupp A! Eller, om man nu får hoppas så är det väl så att jag mest av allt hoppas att det startar av sig själv innan dess..
Jag vet inte vad som hjälper riktigt.. med sonen gick vi riktig långpromenad samma dag vattnet gick men då hade läkaren gjort en ordentlig hinnsvepning (eller liknande) som sagt. Nu har jag försökt gå så mkt det går (tyvärr är det Max 500 m pga foglossning) men det har inte hjälpt.
Gillar inte heller att känna mig deppig, brukar kunna vända det mesta positivt men nu är det bara till att inse att energin är helt slut. Uppepå de ska man dessutom genomgå en förlossning, hur ska det gå???
Hur upplevde du igångsättningen förra ggn? Hur gick det till?
Är det ngn annan som blivit igångsatt? Upplevelse?
Hur upplevde du igångsättningen förra ggn? Hur gick det till?
Är det ngn annan som blivit igångsatt? Upplevelse?