Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Usch jag vet hur ni känner. Jag ställde in mig på att gå till bf+14 bara för att inte bli allt för besviken. Men är det nån i vår grupp som gjort det? Tror längsta gått till bf+12 eller jag kanske har fel. Hursomhelst sa läkaren jag pratade med när jag var i 40+0 att andelen som går så långt som till 42+0 är endast mellan 3-7%. Så det är inte stor sannolikhet att ni ska gå så långt men förstår att ni ställer in er på det. Håller tummarna att det kommer igång när ni minst anar det. Jag hade inga känningar alls innan mensvärken kom plötsligt och värkarna startade 2h senare så det kan bli bebis närsomhelst :)
God morgon tjejer.
Jag har börjat sluta bli besviken varje morgon nu för att inget startat på natten.
Tror ni att det hjälper att vara mer aktiv för att starta förlossningen? Ut och gå i den mån det går osv?
Förra graviditeten var jag mkt mer aktiv och hon kom 10
Dagar tidigare. Denna har jag varit ?duktigare? i hemmet men vilat massor.
Jag ska ringa min Bm idag för att se om man kan få en igång sättningstid nästa vecka. Om sånt är möjligt.
Mina krämpor börjar göra mig deppig, inte likt mig.
God morgon tjejer.
Jag har börjat sluta bli besviken varje morgon nu för att inget startat på natten.
Tror ni att det hjälper att vara mer aktiv för att starta förlossningen? Ut och gå i den mån det går osv?
Jag ska ringa min Bm idag för att se om man kan få en igång sättningstid nästa vecka. Om sånt är möjligt.
Jag hittar inte länken bara fotostremm jag har gjort om det. Det är en sammanfattning av barnmorskor
Så, nu har jag fått en tid nästa måndag på östra. Väl där lottas jag slumpmässigt till antingen grupp A eller B. Hamnar jag i grupp A så ringer bm förlossningen direkt och kollar om det finns plats, annars får man tid dagen efter. Grupp B blir igångsättning som vanligt 42+0 om inget hänt innan dess. Hoppas verkligen att jag hamnar i grupp A! Eller, om man nu får hoppas så är det väl så att jag mest av allt hoppas att det startar av sig själv innan dess..
Igår kom min väninnas lilla dotter, tre dagar före bf. Så jätteskönt, hon har haft en komplicerad graviditet.
Fick se bilder, så nu längtar jag så efter att få träffa min dotter. <3
Igår och i natt och nu på morgonen har jag kontinuerlig mensvärk, så lovade mig själv att göra klart alla sista smågrejer idag, för nu kan det ske närsomhelst.
Så, nu har jag fått en tid nästa måndag på östra. Väl där lottas jag slumpmässigt till antingen grupp A eller B. Hamnar jag i grupp A så ringer bm förlossningen direkt och kollar om det finns plats, annars får man tid dagen efter. Grupp B blir igångsättning som vanligt 42+0 om inget hänt innan dess. Hoppas verkligen att jag hamnar i grupp A! Eller, om man nu får hoppas så är det väl så att jag mest av allt hoppas att det startar av sig själv innan dess..
Jag är så galet trött o less såhär BF +9. Gråter flera ggr per dag o kroppen värker. Trodde aldrig jag skulle tycka det var SÅHÄR jobbigt att gå över men är verkligen tufft. Försöker hitta på smågrejer för att få tiden att gå det är mer väntan o smärtan som är jobbig. Och att jag legat vaken mellan 1-7 inatt med förvärkar (4 tillfället med regelbundna kraftiga förvärkar, haft natten till i onsdags, fredags, lördags o nu inatt).
Allt såg ju moget o bra ut för en vecka sen när BM gjorde hinnsvepning så jag vet inte vad som händer.
Förra hade jag visserligen havandeskapsförgiftning o läkaren grävde ordentligt vid undersökningen men det var mkt lättare när vattnet gick dagen efter BF
God morgon tjejer.