• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii

Lite glesare värkar nu förstås, så försöker sova lite. Hoppas dock verkligen att det sätter igång inatt, men lär säkert försvinna :/

• Orolig över barn
    Moorii skrev 2018-06-27 23:19:19 följande:

Lite glesare värkar nu förstås, så försöker sova lite. Hoppas dock verkligen att det sätter igång inatt, men lär säkert försvinna :/

Ta en Alvedon , lägg dig och försök att sova. Om förlossning är på gång kommer du vakna av värkar, annars går de över.
  • Moorii
    Orolig över barn skrev 2018-06-27 23:28:08 följande:

Ta en Alvedon , lägg dig och försök att sova. Om förlossning är på gång kommer du vakna av värkar, annars går de över.

De försvann såklart :( Sovmorgon fick jag inte heller fast det var min tur, så nu är jag på ännu sämre humör. Suck.
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-27 20:23:07 följande:

Förstår dig helt. Har inte haft någon jättebra dag heller, bara suttit i soffan och tyckt synd om mig själv. Vill helst bara gömma mig tills det är dags, om det nu någonsin blir dags. Imorgon ska jag till bm och sen ska vi till havet och bada, det får väl tiden att gå iallafall.

Ska du göra ngn hinnsvepning hos Bm?

Mysigt att åka till havet :)
    Orolig över barn skrev 2018-06-27 20:48:54 följande:

Jah jag vet vad du pratar om :( tufft är det...

Jag har så skit dag varannandag , och varannandag någorlunda ok dag.

Var skit ledsen idag hela dag , jag känner inte igen mig själv. I eftermiddag föreslog jag till min man att vi borde faktiskt montera ner spjälsängen - det står ju bara där och samlar damm. Bebisen stromtrivs tydligen därinne så jag räknar inte längre med att hon ska komma ut ...

BF + 8 idag

Förstår helt klart känslan att vilja ta bort spjälsängen. Det känns typ som att man varit låtsas gravid eftersom bebis inte kommer.
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-28 05:58:11 följande:

De försvann såklart :( Sovmorgon fick jag inte heller fast det var min tur, så nu är jag på ännu sämre humör. Suck.

Men dåååå, kunde det inte bara ha fått fortsätta.. hade du värkar som också kändes i ryggen?

Bara nyfiken :)

Hoppas värkarna kommer tillbaka idag.

Jag längtar till mitt Bm besök imorgon bitti, nu ska jag bara genomlida denna dag först
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-28 06:38:35 följande:

Ska du göra ngn hinnsvepning hos Bm?

Mysigt att åka till havet :)

Tror inte det är rutin att göra det i Göteborg, har aldrig fått frågan eller ens diskuterat det med en bm. Har fått för mig att man inte får det om bebisen inte är fixerad heller, men kanske har fel? Ska till ny bm idag då min vanliga gått på semester, hon kanske har andra tillvägagångssätt :) Ja, det ska bli skönt! Nästan så hon gärna får vänta till efter vi har varit, längtar efter svalka.
    Krocki1 skrev 2018-06-28 06:40:46 följande:

Men dåååå, kunde det inte bara ha fått fortsätta.. hade du värkar som också kändes i ryggen?

Bara nyfiken :)

Hoppas värkarna kommer tillbaka idag.

Jag längtar till mitt Bm besök imorgon bitti, nu ska jag bara genomlida denna dag först

Jaa, tycker jag med! Vi hann förvarna svärföräldrarna till och med, hoppas de kunde sova inatt.. Jo, de kändes i ryggen, eller i svanken då. Är helt öm i blygdbenet idag efter att hon tryckte ner sig där igår. Ja, detta är andra gången, men mer intensivt än sist, så förhoppningsvis drar det igång på riktigt snart!

Haha, jaså. Ska du få hinnsvepning? Kanske ska ta upp det ändå idag. Eller åtminstone göra en lägeskontroll. Fast tycker det är lite jobbigt att fråga om, så får se :P
  • kindofnothing
    Moorii skrev 2018-06-28 05:58:11 följande:

Vilken otur! Jag hade ju också sådär flera ggr o så var jag rädd att det skulle gå fort när det var andra. Men sen nu när det väl var riktiga värkar, då kändes det helt annorlunda. De satt mer runt om magen o vid varje värk kände man liksom att kroppen jobbade. Jättesvårt såklart att veta. Vi åkte extra tidigt eftersom vi tänkt åka till Varberg (tur det var fullt där!) O lämna sonen på vägen. Lämnade honom halvvägs till Varberg till barnvakt sen åkte vi till Östra. Värkarna gjorde ont men kom bara var 4-6 minut. Var öppen 6 cm så var fullt tillräckligt o sen är hon ute 3.5 h senare.

Tack för alla grattis <3
  • kindofnothing

Till er som kämpar på övertid: fy jäsiken vad jag lider med er. Var bland de 10 segaste dagarna jag upplevt trots midsommar o att vi försökte sysselsätta oss. Snart är era bebisar här, lovar.. känns ju inte så o man tror man ska vara gravid för alltid.

• Moorii
    kindofnothing skrev 2018-06-28 07:33:51 följande:

Vilken otur! Jag hade ju också sådär flera ggr o så var jag rädd att det skulle gå fort när det var andra. Men sen nu när det väl var riktiga värkar, då kändes det helt annorlunda. De satt mer runt om magen o vid varje värk kände man liksom att kroppen jobbade. Jättesvårt såklart att veta. Vi åkte extra tidigt eftersom vi tänkt åka till Varberg (tur det var fullt där!) O lämna sonen på vägen. Lämnade honom halvvägs till Varberg till barnvakt sen åkte vi till Östra. Värkarna gjorde ont men kom bara var 4-6 minut. Var öppen 6 cm så var fullt tillräckligt o sen är hon ute 3.5 h senare.

Tack för alla grattis <3

Tack för svaret! Då har jag lite fler tecken att leta efter. Det kändes som att hon försökte bända upp blygdbenet igår, ont! Och så sparkade hon samtidigt, väldigt skönt.. Magen såg ut som en bergstopp i typ en timme :P hade varit kul att veta om det gjorde någon nytta alls. Ojdå, ja det var tur! Min mardröm är att inte hinna in, fy vad läskigt :S Vi har typ en 15 minuter till östra, inte så farligt som tur är.
  • Elvipe

Alltså nu vaknade jag precis och har en vilopuls på ca 95-100 slag i minuten. Inatt vaknade jag dessutom runt tre och var kissnödig och hade svårt att somna om sen pga mina egna hjärtslag. Som icke gravid brukar jag ligga mellan 50-60 slag i minuten i vilopuls så detta känns så påfrestande. BF+2 här. Inga känningar.

Idag tänker jag bara vara hemma. Har städat o donat hemma igår och tänkte fortsätta med lite finlir. Sonen ska ha en kompis som kommer förbi. Orkar egentligen inte alls men får dåligt samvete. Tänker att de föräldrarna kunde tänkt tanken att ta barnen hem till sig när de ringde och frågade eftersom de mycket väl vet vår sits men nix. Visst kan man säga nej men vill att han ska få leka lite och inte bli drabbad av min graviditet.

Så jobbigt med värkar som avtog Moorii. Kanske ändå kan betyda att kroppen kommit igång lite och förbereder sig! Håller tummarna.