Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hade jätteproblem med den till första barnet med, knöt alltid för löst så de kändes som hob sjönk hela tiden. Jag knyter den stramt liksom, så den sitter på från början ganska hårt, sen töjer dom ju ut den när dom sitter. Ge de en stund även om hon knorrar, min spyr ibland när ja sätter henne om hon ätit men de hade hon gjort ändå om jag la henne upprätt, försök gå en stund och vagga henne lite i den så tror jag säkert hon accepterar den sen, var noga att benen ligger utmed din mage på sidorna.svettigt blir de tyvärr, men de är ju så varmt ute!
Tror inte du knyter för hårt, prova aningens lösare då. Testa testa hela tiden, så kommer du in i knytningen! Lovar! Hoppas hon accepterar den snart :)
Bärsjal i trikå är guds gåva till människan :p bär Min lilla i den jämt så Har man händerna över till storebror och diverse sysslor! :) min lilla ska helst vara på mig hela tiden med :)
Det här med amning, av nån konstig anledning har jag hela tiden haft en taskig mjölkproduktion och senaste veckorna har jag bara fått ut 10-30ml mjölk vid varje pumpning och ibland kommer det bara några droppar. Jag har ändå ammat varje gång innan han har fått ersättning och pumpar efter varje måltid, nätter som dagar. Jag har varit riktigt envis och försökt få igång mjölkproduktion för jag vill så gärna amma! Känner mig riktigt ledsen för att det inte fungerar och hur kan man ha för lite mjölk? Såå tråkigt.. :( Mjölken innehåller ju så bra ämnen för barnets immunförsvar.
Slutade amma för 4 dagar sen och nu har jag inte pumpat på 2 dagar. :( Brösten känns helt normala, inge ont eller svullnad och sonen märker ingen skillnad. Han var alltid så otålig och irriterad vid amningen för det kom ut så lite mjölk. Han är helnöjd med Calma flaskan och blir mätt och belåten efter varje måltid och snuttar aldrig efter bröstet, men jag känner mig ändå så butter. Ville ju verkligen få igång amningen.
Och så kom mensen också dagen efter jag slutade amma.. exakt två månader efter förlossningen (sonen föddes 5 veckor för tidigt). Kul..
Bra och veta att grejerna fungerar som det ska, men va fan.. Kunde inte mensen ha lyst med sin frånvaro lite längre än så.
Tråkigt med amningen Freya18 :/ konstigt att det blir så, men du har ju verkligen försökt allt och mer kan man inte göra. Han fick ju bröstmjölk i några veckor, och om han nu också är mätt och nöjd så är det det bästa för honom. Men det är klart det är jobbigt, det förstår jag.
Jobbigt med mens redan! Jag har fortfarande pyttelite avslag, så när vi åker till havet senare i veckan så får jag inte bada :( avslaget var borta efter två veckor sist, men då drack jag hallonbladste från vecka 35, så kanske det hjälpte ändå. Nu är jag mest bitter.. Fyra veckor sen förlossning på torsdag och det vägrar ge sig. Suck.
Det här med amning, av nån konstig anledning har jag hela tiden haft en taskig mjölkproduktion och senaste veckorna har jag bara fått ut 10-30ml mjölk vid varje pumpning och ibland kommer det bara några droppar. Jag har ändå ammat varje gång innan han har fått ersättning och pumpar efter varje måltid, nätter som dagar. Jag har varit riktigt envis och försökt få igång mjölkproduktion för jag vill så gärna amma! Känner mig riktigt ledsen för att det inte fungerar och hur kan man ha för lite mjölk? Såå tråkigt.. :( Mjölken innehåller ju så bra ämnen för barnets immunförsvar.
Slutade amma för 4 dagar sen och nu har jag inte pumpat på 2 dagar. :( Brösten känns helt normala, inge ont eller svullnad och sonen märker ingen skillnad. Han var alltid så otålig och irriterad vid amningen för det kom ut så lite mjölk. Han är helnöjd med Calma flaskan och blir mätt och belåten efter varje måltid och snuttar aldrig efter bröstet, men jag känner mig ändå så butter. Ville ju verkligen få igång amningen.
Jobbigt med mens redan! Jag har fortfarande pyttelite avslag, så när vi åker till havet senare i veckan så får jag inte bada :( avslaget var borta efter två veckor sist, men då drack jag hallonbladste från vecka 35, så kanske det hjälpte ändå. Nu är jag mest bitter.. Fyra veckor sen förlossning på torsdag och det vägrar ge sig. Suck.
Och så kom mensen också dagen efter jag slutade amma.. exakt två månader efter förlossningen (sonen föddes 5 veckor för tidigt). Kul..
Bra och veta att grejerna fungerar som det ska, men va fan.. Kunde inte mensen ha lyst med sin frånvaro lite längre än så.
Det där himla avslaget. Vår blir 5 veckor imorgon. För mig kommer det lite blodflytning varannan-var tredje dag så tänkte man kunde bada. Frågade mvc men de rådde mig att vänta tills det är helt borta. Så drygt!!