• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Tiinuli
    Nube skrev 2018-02-17 12:34:47 följande:

Ja hoppas verkligen att det går bra nu, det tror jag :)

Jag är i v 25 nu (24+5) och mår bra, har mest varit trött men annars kan jag inte klaga. Magen växer o bebisen sparkar :) ;)

Så härligt att vara såpass långt gången och kanske kunna njuta av graviditeten :)

Kommer inte kunna slappna av förens efter rul tror jag
  • pigan86

Idag går vi in i vecka 26. Är helt galet vad tiden gått fort, fick efter besök på mvc i måndags veta att kurvan är lite ovanför "skolboksexemplet". Jag tycker själv att min mage är så liten, den syns knappt. Men tydligen växer den som den ska ändå. Är sugen att börja inreda barnrummet, mest för att få bort de som just nu står där de får plats och även för att ha lite bättre överblick vad vi behöver köpa osv. Just nu känns de som att jag inte har någon koll alls :)

• pigan86
    Nube skrev 2018-02-17 12:36:58 följande:

Jag är beräknad några dagar efter dig o är nu 24+5 så jag tror din beräkning stämmer :) jag går in i v 26 nästa vecka.

Skönt att höra. Tänkte att jag på något sätt tappat räkningen :D

Har din mage vuxit mycket?
  • andromedae
    pigan86 skrev 2018-02-14 20:10:09 följande:
    Måste bara få fråga hur du räknat ut din gravidvecka? Alltså inget illa menat utan bara av nyfikenhet :)

Du är beräknad dagen efter mig enligt listan där ovan. Jag är idag i vecka 24+4 men du är alltså i vecka 25+0 idag? Har jag räknat fel?? :/ eller hur har du räknat?
    Blev flyttad på RUL trots ivf, han hade vuxit på sig så bra. Så nytt datum är 29/5, det är bara inte ändrat i översta inlägget.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    Milla8101 skrev 2018-02-15 20:57:34 följande:
    Så man ska ha så högt som möjligt alltså!

Va skönt att det blev ett bra resultat, varför va du mest orolig över trisomi, om jag får fråga?
    Som nån annan förklarade ovan, trisomi 13 och 18 är inte förenliga med liv, därav att de var min största skräck. Downs (trisomi 21) känns som det kan vara jobbigt, men då kan liten ändå ha ett bra liv och vi hade inte gjort abort för det.
  • pigan86
    andromedae skrev 2018-02-17 19:30:13 följande:

Blev flyttad på RUL trots ivf, han hade vuxit på sig så bra. Så nytt datum är 29/5, det är bara inte ändrat i översta inlägget.

Ahaa okej :)

Därför jag inte riktigt hängde med. Skönt att bli flyttad åt de hållet iaf och inte åt andra hållet.
  • andromedae
    pigan86 skrev 2018-02-17 20:03:34 följande:
    Ahaa okej :)

Därför jag inte riktigt hängde med. Skönt att bli flyttad åt de hållet iaf och inte åt andra hållet.
    Ja. Det är ju tydligen lite kontroversiellt om man ska bli flyttad vid ivf eller ej, men eftersom vi blev flyttade åt rätt håll övergick vi till att räkna på det Flört.
  • pigan86
    andromedae skrev 2018-02-17 20:42:14 följande:

Ja. Det är ju tydligen lite kontroversiellt om man ska bli flyttad vid ivf eller ej, men eftersom vi blev flyttade åt rätt håll övergick vi till att räkna på det .

Vi blev efter RUL flyttade bakåt en vecka + fick en ny tid för RUL där vi flyttades tillbaka till tiden ivf kliniken gett oss. Visade sig att barnet ligger långt bak för oss. Så bm trodde först att den var för liten men tydligen växte den precis som den ska. Är säkert därför min mage inte vuxit så mkt än heller. Detta på gott och ont. Hade gärna haft en stor gosig babybula men de är samtidigt rätt skönt att den är liten och behändig :) haha
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-02-17 17:09:23 följande:

Skönt att höra. Tänkte att jag på något sätt tappat räkningen :D

Har din mage vuxit mycket?

Mycket vet jag inte men visst har den vuxit, jag är ganska lång så magen ser inte så stor ut men visst syns den och det är uppenbart att jag är gravid men magen är inte i vägen på något sätt. Haha svårt att förklara :D
  • kattnos

Då var RUL avklarat! Vi fick se en lugn liten krabat med båda händerna ovanför/vid ansiktet nästan hela tiden! Liten var samarbetsvillig hela tiden utom på slutet när bm skulle mäta ryggen, då tryckte hon lite på nedre delen av min mage och genast försvann bebis från skärmen! Haha så en liten buse är det nog där inne! Vi valde att inte få veta könet men vi tyckte nog båda att det såg ut som en liten pung i de nedre regionerna.. men vi får se om vi har rätt! Jag har nog tänkt tjej från början men när jag känt små rörelser har jag fått för mig att det är en liten pojk :) Ska bli spännande att få veta sen.

Känner mig lugnare nu - har varit rädd att bebis inte skulle ha hjärtslag vid kontrollen men det slog så fint och alla kamrarna var på sin plats. Så det verkar fortfarande som att vi ska ha bebis i juli - helt fantastiskt. <3

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017