• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Milla8101
    Elise39 skrev 2018-02-21 15:23:00 följande:

Kikar in ibland för att se hur det går. Magens storlek skiljer otroligt mycket mellan olika kroppar. Jag var inte alls stor med mina 2 pojkar.

Var själv på VUL idag och tyvärr så kunde de inte något hjärtljud. MA nr2. :(

Nej va tråkigt, lider med er! Förstår precis hur det känns. All lycka till när ni väljer att fortsätta!
  • Milla8101

Hej på er

Igår gjorde vi Kub test och nu kan vi också andas ut lite. Bägge fick bäst i test 1:20000.

Men vilken tid det tog, 1,5 timma. Den ena var inte så medgörlig och ville verkligen inte visa upp sig. Men tillslut så fick hon allt hon behövde.

Vi pustar ut... tillsvidare ;)

• andromedae
    Milla8101 skrev 2018-02-23 08:40:39 följande:

Hej på er

Igår gjorde vi Kub test och nu kan vi också andas ut lite. Bägge fick bäst i test 1:20000.

Men vilken tid det tog, 1,5 timma. Den ena var inte så medgörlig och ville verkligen inte visa upp sig. Men tillslut så fick hon allt hon behövde.

Vi pustar ut... tillsvidare ;)

Grattis.
    Oj vilken tid, vårt tog 20 min från vi kom in på rummet tills vi gick ut igen. Visserligen bara en, men ändå. 
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Milla8101
    andromedae skrev 2018-02-24 20:20:08 följande:

Grattis.

Oj vilken tid, vårt tog 20 min från vi kom in på rummet tills vi gick ut igen. Visserligen bara en, men ändå. 

Ja Hon hade bokat 1 timma eftersom det var 2, men den ena ville inte alls visa upp sig från den sidan som behövdes. Hon Var nära på att ge upp, så jag skulle få komma tillbaka. Men i dom sista 10 så visa h* sig :)

Mysigt att få se dom. Fick med mig så underbara fina bilder????
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-02-21 18:54:35 följande:

Men typiskt! Förstår att du är nyfiken, vi var båda även ganska nervösa har vi insett efteråt. Vad härligt! Jag känner också mer och mer fastän jag har moderkakan i framvägg. Inte som sparkar än men massa buffar :) fast lugnare vissa dagar och lättast att känna när jag ligger på mage :)

Skulle ni kolla kön?

Ja vi tänkte kolla kön :)
  • Hoppfullhet

Känns helt galet att man snart gått 75% av graviditeten. Längtar ihjäl mig o tiden kan ej gå fort nog (dehär med att vara gravid är ingen höjdare för mig tyvärr, alldeles för mkt oro).. på lördag blir de en tur till barnvagnsaffär o så får vi se om det blir ngt inköp :)

Hoppas alla mår bra därute :)

• andromedae
    Hoppfullhet skrev 2018-02-26 21:11:39 följande:

Känns helt galet att man snart gått 75% av graviditeten. Längtar ihjäl mig o tiden kan ej gå fort nog (dehär med att vara gravid är ingen höjdare för mig tyvärr, alldeles för mkt oro).. på lördag blir de en tur till barnvagnsaffär o så får vi se om det blir ngt inköp :)

Hoppas alla mår bra därute :)

Trist med din oro men skönt för mig att inte vara ensam.
    Går själv in i 27+0 imorgon.

Jag mår egentligen hyfsat, men oron trycker ner mig. Är så orolig att vi inte ska få ha honom hos oss.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Hoppfullhet
    andromedae skrev 2018-02-27 17:55:38 följande:

Trist med din oro men skönt för mig att inte vara ensam.

Går själv in i 27+0 imorgon.

Jag mår egentligen hyfsat, men oron trycker ner mig. Är så orolig att vi inte ska få ha honom hos oss.

Att kunna ta till mig att jag inte kan styra över ngt är otroligt svårt. Har nog lite kontrollbehov där. Man vill ju kunna njuta fullt ut, men har insett att det är nog tyvärr omöjligt. Med min första flicka var jag konstant orolig i 9 månader, men sekunden hon var ute släppte all o jag kunde njuta i fulla drag. Försöker ta små stunder här o där när hon ligger o buffar att bara känns värme i hjärtat o prata med henne.

Önskar så att även du kan hitta dina/era små stunder längs vägen där oron lägger sig o lyckan höjs <3
  • pigan86

Känns just nu som att hela jag är i en tillväxtfas i graviditeten. Magen har skjutit iväg i storlek under dem senaste dagarna, börjar känna mig stor och otymplig men jag älskar det. Jag känner mig kanske inte så jätte bekväm då alla mina kläder jag tidigare trivts i känns trånga men jag känner mig för första gången gravid på riktigt.

Imorgon väntar glykosbelastning nr 2 vilket känns hemskt. Men längtar till nästa besök hos bm som är nästa vecka. Få lyssna på bejbisens hjärta och förhoppningsvis ser allt bra ut. Är lite orolig att mitt järnvärde gått ner ännu mer, låg på gränsen sist och min trötthet har även ökat. Har nog problem med min mage som de är så järntabletter känns inte de minsta lockande.

Har någon här inrett babyrummet än? Har ni shoppat mkt till era små än??

• Nube
    pigan86 skrev 2018-02-28 20:19:31 följande:

Känns just nu som att hela jag är i en tillväxtfas i graviditeten. Magen har skjutit iväg i storlek under dem senaste dagarna, börjar känna mig stor och otymplig men jag älskar det. Jag känner mig kanske inte så jätte bekväm då alla mina kläder jag tidigare trivts i känns trånga men jag känner mig för första gången gravid på riktigt.

Imorgon väntar glykosbelastning nr 2 vilket känns hemskt. Men längtar till nästa besök hos bm som är nästa vecka. Få lyssna på bejbisens hjärta och förhoppningsvis ser allt bra ut. Är lite orolig att mitt järnvärde gått ner ännu mer, låg på gränsen sist och min trötthet har även ökat. Har nog problem med min mage som de är så järntabletter känns inte de minsta lockande.

Har någon här inrett babyrummet än? Har ni shoppat mkt till era små än??

Jag hade också lågt blodvärde och äter järntabletter nu, som tur har jag inte fått jättemkt besvär med magen. Min mage låg ju på den nedersta kurvan så jag är inte så stor och ska mäta magen igen en extra gång nästa vecka. Men visst har jag mage och tycker också att det är underbart! Men jag är också orolig och vill känna sparkar så mycket som möjligt.. hoppas bara att bebisen växer som den ska.

Vi har inget barnrum då vi bor på en tvåa så det blir en babyhörna som vi ska inreda :) Vi har köpt spjälsäng, babyskydd och kläder. Nästa i tur är vagnen, den ska vi köpa begagnad som mycket annat.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017