• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    kattnos skrev 2018-02-19 17:44:29 följande:

Då var RUL avklarat! Vi fick se en lugn liten krabat med båda händerna ovanför/vid ansiktet nästan hela tiden! Liten var samarbetsvillig hela tiden utom på slutet när bm skulle mäta ryggen, då tryckte hon lite på nedre delen av min mage och genast försvann bebis från skärmen! Haha så en liten buse är det nog där inne! Vi valde att inte få veta könet men vi tyckte nog båda att det såg ut som en liten pung i de nedre regionerna.. men vi får se om vi har rätt! Jag har nog tänkt tjej från början men när jag känt små rörelser har jag fått för mig att det är en liten pojk :) Ska bli spännande att få veta sen.

Känner mig lugnare nu - har varit rädd att bebis inte skulle ha hjärtslag vid kontrollen men det slog så fint och alla kamrarna var på sin plats. Så det verkar fortfarande som att vi ska ha bebis i juli - helt fantastiskt. <3

Fint, stort grattis! :)
  • Nube

Idag var jag på mvc för kontroll, hade inte varit där sedan inskrivningen. Allt verkade ok, men magen är lite liten så jag ska dit igen om två veckor för att se hur den växer. Annars får jag gå på extra ultraljud. Bebisens hjärta slog dock fint. Vi vet inte heller könet, jag misstänker en pojke men vi får se!

• Elise39
    Nube skrev 2018-02-21 14:29:03 följande:

Idag var jag på mvc för kontroll, hade inte varit där sedan inskrivningen. Allt verkade ok, men magen är lite liten så jag ska dit igen om två veckor för att se hur den växer. Annars får jag gå på extra ultraljud. Bebisens hjärta slog dock fint. Vi vet inte heller könet, jag misstänker en pojke men vi får se!

Kikar in ibland för att se hur det går. Magens storlek skiljer otroligt mycket mellan olika kroppar. Jag var inte alls stor med mina 2 pojkar.

Var själv på VUL idag och tyvärr så kunde de inte något hjärtljud. MA nr2. :(
  • Tiinuli
    Elise39 skrev 2018-02-21 15:23:00 följande:

Kikar in ibland för att se hur det går. Magens storlek skiljer otroligt mycket mellan olika kroppar. Jag var inte alls stor med mina 2 pojkar.

Nej vad sorligt, beklagar så mycket <3

Det är ju det man är rädd för, hade själv ma v.11 så vet känslan tyvärr :(

Vilken vecka va du i?
  • Hey.orange

Tråkigt :(
  • Elise39
    Tiinuli skrev 2018-02-21 16:23:20 följande:

Nej vad sorligt, beklagar så mycket <3

Det är ju det man är rädd för, hade själv ma v.11 så vet känslan tyvärr :(

Vilken vecka va du i?

Vecka 9 båda gångerna. Den här gången blev jag gravid under ivf behandlingen. Var nedreglerad efter sprayning, kanske var det anledningen..

Har 2 barn sedan tidigare men har länge önskat en tredje.
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-02-19 17:44:29 följande:

Då var RUL avklarat! Vi fick se en lugn liten krabat med båda händerna ovanför/vid ansiktet nästan hela tiden! Liten var samarbetsvillig hela tiden utom på slutet när bm skulle mäta ryggen, då tryckte hon lite på nedre delen av min mage och genast försvann bebis från skärmen! Haha så en liten buse är det nog där inne! Vi valde att inte få veta könet men vi tyckte nog båda att det såg ut som en liten pung i de nedre regionerna.. men vi får se om vi har rätt! Jag har nog tänkt tjej från början men när jag känt små rörelser har jag fått för mig att det är en liten pojk :) Ska bli spännande att få veta sen.

Känner mig lugnare nu - har varit rädd att bebis inte skulle ha hjärtslag vid kontrollen men det slog så fint och alla kamrarna var på sin plats. Så det verkar fortfarande som att vi ska ha bebis i juli - helt fantastiskt. <3

Vad härligt!

Vi skulle på rul nu på fredag, men bm är sjuk så det blir på tisdag. Attans! Är ju så nyfiken!

Men känner bebisen varje dag nu. Hen bultar på :)
  • kattnos

Nej vad tråkigt! Jag lider med dig... :(
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2018-02-21 17:45:03 följande:

Vad härligt!

Vi skulle på rul nu på fredag, men bm är sjuk så det blir på tisdag. Attans! Är ju så nyfiken!

Men känner bebisen varje dag nu. Hen bultar på :)

Men typiskt! Förstår att du är nyfiken, vi var båda även ganska nervösa har vi insett efteråt. Vad härligt! Jag känner också mer och mer fastän jag har moderkakan i framvägg. Inte som sparkar än men massa buffar :) fast lugnare vissa dagar och lättast att känna när jag ligger på mage :)

Skulle ni kolla kön?
  • Nube

Så tråkigt att höra! Är ledsen för er :( Ska ni fortsätta med ivf nu?

Ja, der känns att det där med magstorlekar varierar mycket. Jag tycker att magen växer men det är bra att de kollar en extra gång.

Ta hand om er nu!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017