Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Är det några här som blivit tillagda i den sagda fb-gruppen?
Om någon kan bjuda in mig?
Har nog börjat sjunka in för mig, 1a besöket på mvc är nästa ons, den 15e!
Känns som att trots hur mycket man googlar/frågar runt så säger typ alla emot varandra :O
Vem ska man lyssna på? Hur "farligt' är det att inte äta vitaminer osv första veckorna?
Läser typ överallt att en multivitamintablett kan minska risk för missfall med typ 55%, men vilka multivitamintabletter gäller det?? Inte brus? Multivitamindryck? Multi kvinna som man kan köpa i mataffären?
Hej hej.. plussade för en vecka sedan och igår fick jag denna :)
Bf 8/7 enligt beräkningar, inskrivning 14/11 :)
Känns som att trots hur mycket man googlar/frågar runt så säger typ alla emot varandra :O
Vem ska man lyssna på? Hur "farligt' är det att inte äta vitaminer osv första veckorna?
Läser typ överallt att en multivitamintablett kan minska risk för missfall med typ 55%, men vilka multivitamintabletter gäller det?? Inte brus? Multivitamindryck? Multi kvinna som man kan köpa i mataffären?
Hej!
Grattis till plusset! Visst är det en omtumlade känsla?!
Plussade själv igår och gjorde ett clearblue idag. Är idag i v 5 enligt det digitala testet.
Hade ett tyvärr ett missfall för endast en månad sedan och hann aldrig få mens innan jag blev gravid. Höll koll på min ÄL däremellan och tror jag blev gravid runt 20/10. Har då BF runt mitten av juli :)
Hoppas vi får chans att följas vid!
Blir också väldigt gärna inbjuden till BF-tråden!
Vilken tidig inskrivning , det är inte hälsosamtal du menar ? Jag har bf 7/7 & har inskrivning 21/12 i v 12. Va förra v på hälsosamtalet .
Grattis! Hur gamla är storasyskonen?
Enligt senaste mensen blir set typ 19/7 men få jag fick tydligt plus redan bim-3 och liksom idag gravid 2-3 på bim-1 så tror jag äl var tidigare. Så kanske 15-16/7 men får la se. Utgår ifrån senaste mensen så får vi se vad bm säger och efter ultraljud och så. Skall på allra första inskrivning/hälsosamtal den 20/11. När har du bf? Känns märklig om jag skulle lyckats få plus liksom i v3+3 därför tror jag äl tidigare och så
Det är väl folsyra som är viktigast just för barnet innan v 12 som förhindrar ryggbråck m m men det finns en multitablett som även innehåller folsyra men kommer ej ihåg va den heter :/