Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Sopp skrev 2018-07-20 13:24:56 följande:

Grattis till alla er som fått barn! Bra kämpat!! Ni som haft en jobbig förlossning, mitt råd är att stå på sig på BVC om att få samtalsstöd. De kan remittera till BUP bland annat. Sedan är det så viktigt att få prata med någon man klickar med, alla psykologer/kuratorer funkar ju inte med alla

Tack! Jag har fortfarande inte släppt hur jävla bra jag var i går! När hon var ute så ropade jag ?Mamma! Mamma! Jag gjorde det!? (min mamma var med vid förlossningen), jag har nog aldrig varit så sjukt stolt över mig själv tidigare!

Jag håller med om att det är viktigt att se till att få den hjälp man behöver efter en jobbig förlossning. I mitt fall var det bvc som fångade upp mig i min förlossningsdepression, jag behövde aldrig be om nån hjälp eftersom jag fick den serverad till mig.
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-20 15:31:53 följande:

Vad skönt! Min sista förlossning gick alldeles för fort så minns den med panik, hoppas jag känner som du efter denna :) hur går det i värmen med bebisen?

Än så länge går det bra. Hon hade kläder när vi åkte hem men annars har vi kört på bara blöja och ev filt. Jag var smart nog att dra ner alla persienner innan vi åkte (mest för marsvinens skull) så när vi kom hem så var det ändå behaglig temperatur inne (till skillnad mot det extremt varma rummet vi hade på bb).

Storebror hade sett fram emot att träffa bebisen men när han kom hem så slog verkligheten honom i ansiktet lite och han blev aningens svartsjuk på en gång. Vi får se hur det spelar ut sig, hoppas det inte tar alltför lång tid innan han är van.
  • Iowhannah

Jag skriver in mig själv så får ni andra som också har fött uppdatera vidare.

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

1/7 Sofiaaa94

2/7 Anastacia80

5/7 Moorii

7/7 Mamma till S

10/7 mamadada

19/7 Iowhannah

Beräknad Förlossning:

3 - Hermioney

5 - Trolliboll

6 - 13mila

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

24 - BlueOrchid

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen

• Iowhannah
    Meedaa1 skrev 2018-07-21 05:54:42 följande:

Bf +2 kom vår pöjk igår. Allt gick bra. Efter 2 dagar med blödningar och oregelbundna värkar hade jag öppnat mig 5 cm då var det bara att stanna på fl lite hjälp av värkstimulerande på slutet och lustgas

Lycka till alla ni som väntar håller tummarna att ni får snart

Stort grattis, och bra jobbat! Hur mår ni nu?

Jag har så sakta börjat känna mig normalare i underlivet. Det gör fortfarande ont att röra sig men smärtan är hanterlig och ju mer jag rör mig, desto mindre ont gör det. Svanskotan känner jag av en del också, men den har jag haft problem med sedan jag spräckte den för 6-7 år sedan (eller nåt sånt, minns inte så noga).
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-21 00:27:26 följande:

mm själv har ja gått över 14 dagar nu så imorn kommer han vare sig han vill eller inte hehe.

Har du fått nån tid nu? När är det dags? :D
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-21 09:32:47 följande:

Fick tid idag kl 15. många som ska föda sa hon, men hon skulle ringa om d skulle bli några ändringar med tiden men annars e min tid kl 15. Åhh så nära o så sjukt planerat! Känns konstigt! Hur mår ni?

Vi mår bra! Jag har ont såklart, och lite svårt med knipet (upptäckte jag när jag kissade på mig i morse), men annars är allt fint faktiskt. Vi blev uppmanade att mata var tredje timme och har återbesök i morgon så då får vi se om hon går upp som hon ska.

Bebisen bara sover och äter (och bajsar emellenåt), gör knappt nåt ljud ifrån sig ens när hon är vaken. Så himla skönt! Jag vet inte om de kanske brukar vara så i början, sonen bodde på neo så jag har inte den erfarenheten. Oavsett vilket så får hon gärna fortsätta så här :)

Lycka till i eftermiddag! Är du nervös? Eller bara förväntansfull? Snart är han här, ska du se! :D
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-07-21 12:03:19 följande:

Här i Västra Götaland gör de det iallafall, de gjorde hemnesöket efter en vecka.

Hoppas de gör det här med, det lär vi väl få veta på måndag när de har öppet. Jag pallar inte att åka in till stan när det är så här varmt.
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-21 23:20:46 följande:

Hallå ni som fött, kände ni på er att det va dags på något sätt?

Jag blev ju förvisso igångsatt och visste hur öppen jag var redan, men två dagar innan förlossningen så hade jag galen diarré! Jag gick akut på toa så fort jag hade ätit, det var som att kroppen ställde in sig på att föda även om den inte vill göra förarbetet själv.

Ja, och så hade jag ju en massa värkar veckan innan...
Svar på tråden Bf juli 2018