• Liten 2018

Fler som planerar en liten sladdis?

Flisan41 skrev 2018-05-10 11:51:16 följande:

Tycker du ska testa i em också, så du inte missar maximal stegring. Jag får alltid min maximala stegring på em/kvällen.

Absolut. Sen är det bara mysa på hoppas på det bästa :D
  • Liten 2018

Hallå gänget!

Fullt upp på jobbet å kände att analysera upptog för mycke energi. Släppt fokus lite men håller kolla på var ÄL och BIM är men inte mer än så. Precis passerat ÄL i början av veckan och har BIM nästa helg. Så nu får vi se 6e försöket då...

Grattis till Plussen, har läst i fatt.

Mycat 81 hoppas ni också får till det snart. Här får jag ge upp tankar ibland men låter allt ha sin gång. Mannen har nog lika bra koll som jag snart, hahaha.

Jobbet visar på eventuell lucka att öka i grad vilket känns skoj. Men tanken konkurrera med plan på liten. Men som sagt, allt får ha sin gång nu så får vi se vad som sker.

Ha det gott i värmen alla!

• Liten 2018

Jaha, sen mens men ropar inte hej än. Tog test i fredags som var neg. Däremot har jag drabbas av svampinfektion nyss, händer typ aldrig för mig. Hittade då att det är vanligt att gravida drabbas då floran ruckas av hormonerna. Illamående sen i helgen till å från men inte så mycket. Men jag är pessimistisk å tänker att mensen lär komma vilken minut som helst. Fast den får gärna låta bli ????

Hoppas allt är bra ed er andra.

• Liten 2018
    Liten 2018 skrev 2018-06-18 08:59:43 följande:

Jaha, sen mens men ropar inte hej än. Tog test i fredags som var neg. Däremot har jag drabbas av svampinfektion nyss, händer typ aldrig för mig. Hittade då att det är vanligt att gravida drabbas då floran ruckas av hormonerna. Illamående sen i helgen till å från men inte så mycket. Men jag är pessimistisk å tänker att mensen lär komma vilken minut som helst. Fast den får gärna låta bli ????

Hoppas allt är bra ed er andra.

Tog en stick från Babyplan nyss.... Ja vad säger man? Testar i morgon med digital

• Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-06-18 17:22:34 följande:

Jag vågar helt klart säga GRATTIS!! Wiiiii

Tack! Kan liksom inte riktigt ta in det än... Men mått illa mer å mer sen i helgen. Började i lördags. Annars ingen annan symptom. Tar digitalt också bara för att jag kan. Jag å mannen tar ihop i morgon. Tog en sticka till nu, hahaha. Å den var också två tydlig streck. Uppdaterar i morgon
  • Liten 2018
    Jevi87 skrev 2018-06-18 18:31:10 följande:

Hej,

Hoppas det går bra att jag hoppar in här :)

Har suttit och läst hur många inlägg som helst i denna tråd och ni alla verkar så gulliga.

Är 31 och min sambo är 43 med en son på 15. Så det blir en riktig sladdis isf.

Jag och min sambo har precis börjat försöka "på riktigt" Jag har velat ha ganska länge men min sambo har varit lite avvaktande men nu känner han ändå att vi såklart ska försöka få ett gemensamt vilket jag är oerhört glad för. Dock vill han liksom känna känslan att det sker när det sker liksom och är lite emot testerna. Men nu kör vi iaf oskyddat. Och jag har ändå använt mig av digitala ÄL-test flera gånger för min egen skull.

Dock känner jag sådan stress då man hör att det tar sådan lång tid ibland och då min sambo är lite äldre så känns det stressigt. Jag har även haft känsla att jag börjar bli "gammal" också vilket jag verkligen inte borde ha såklart... Har även diagnosen endometrios så detta är nog egentligen boven i dramat när det gäller stressen samt att alla vänner har sina små kids förutom jag.

Nu har vi iaf gjort vårt ordentliga första försök.

Hade sex i tisdagskväll, torsdagkväll, fredagsmorgonen samt lördag morgon. Jag har gjort tester och på fredagskvällen kom min första glada gubbe, jag hade även en i lördags på dagen. Tidigt söndag morgon hade nivåerna sjunkit så då var det ingen glad gubbe längre. Har känt av i högra sidan igår och idag. Så jag hoppas dessa försök är tillräckliga. Men jag ska nog inte hoppas för mkt.

Oj vad lång inlägg det blev nu :)

Underbar tråd iaf. Och kämpa på ni som försöker. Och stort grattis till er som plussat.

Hej

Vi är 35 å 40år, yngsta är 10år å äldsta 14år så om detta går vägen blir det sladdis. Yngsta önskar lillebror utan att veta att vi försökt.

Har hört kommentarer att vi är smarta som inte skaffat sladdis utan nu prioriterar oss själv. Men jag lyssnar inte så mycket på sånt. Vi känner att familj är viktigt å vi känner att karriär och pengar är inte drivkraften i livet utan familjen. Därav beslutet att prova igen. Sjätte försöket tog det på nu. Första barnet 6månader, andra barnet nästan 1,5år. Så det verkar kunna vara så olika.

Lycka till nu!
  • Liten 2018
    Malinkens1 skrev 2018-06-18 21:05:30 följande:

Grattis till plusset!!

Tips till en annan som också försöker skaffa en sladdis? Fick ett utomkveds i Jan och har precis börjat försöka igen. 2 a försöket nu men verkar vara mens på g. Är så segt och frustrerande!! Vi började i höstas och blev uppenbarligen gravida men som fastnade på vägen. Känner dock att jag har noll koll på äl och så numer. Mensen är rätt oregelbunden och även om vi ?prickar? enligt p tracker så blir det inget????

Jag har en menscykel som är som en klocka, slår sällan fel om än någon dag. Supertydlig ÄL. Men 4 första månaderna testade jag med ÄL stickor för att lära mig kroppen. Och nu sista 2 månaderna har jag inte orkat vara så fanatisk. Verka funka. Men jag hade stenkoll på ÄL ;)
  • Liten 2018

Ja då fick vi det med text också. Känns fortfarande overkligt. BF 24 februari om liten stannar, nervöst till vecka 12. Får kontakta BM idag å höra, är ju 35 å lite nervös pga ålder är jag allt. Nu ska jag dricka mitt kaffe känna min halsbränna å lätt illamående å bara njuta. Ha de gott alla.

Jag hänger kvar i denna grupp en stund till om det är ok för er?
  • Liten 2018
    Glädje5 skrev 2018-06-19 07:00:57 följande:

Helt underbart. Hoppas också vara där nu och få samma glädje om 12 dagar

Håller tummarna. Min sista grav tog de 1.5 år nästan. Så att det nu skulle bli efter 6 månader trodde jag inte.
  • Liten 2018
    Glädje5 skrev 2018-06-19 07:00:57 följande:

Helt underbart. Hoppas också vara där nu och få samma glädje om 12 dagar

Håller tummarna. Min sista grav tog de 1.5 år nästan. Så att det nu skulle bli efter 6 månader trodde jag inte.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?