• Liten 2018

Fler som planerar en liten sladdis?

MammaMia1012 skrev 2018-03-13 05:55:26 följande:

Hej, längesen jag var in och skrev nu mem jag är in och läser allt och håller mig uppdaterad!

Igår var vi på KUB och fick jättebra resultat 1:20000 <3 Allt stämde med tid och det var så underbar upplevelse :) även om det är tredje gången.

Bestämde att berätta för resten av familjen och storebror blev så otroligt glad medans lillasyster inte alls var nöjd.. :( men gissar på att det kommer ändras med tiden!

Ha en strålande tisdag alla ni fantastiska kvinnor!!

Men vilken härlig läsning.

Hoppas du mår bra :)

Hoppas det tar sig för mig oxå snart. All lycka till er
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-03-14 06:31:23 följande:

Tusen tack alla <3

Ja det är verkligen magiskt! Nu känns det ännu mer verkligt och äntligen kan jag slappna av lite mer! V13 idag så nu vill jag tro att allt ska gå vägen!

Håller tummarna stenhårt för alla i tråden!

Stor kram!!

Mysigt. Njut å Grattis igen. Vi uppdaterar dig ;)
  • Liten 2018

Använder CB digitala för första gången nu. Jag å appen hade räknat ÄL i slutet av veckan och idag blinkar gubben. Så det verkar bli ganska mitt i prick. Vi myser på i kärlekens tecken för att vi vill. Inte lika planerat att nu måste vi :D. Så får vi se. BIM runt den 27 mars

• Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-03-16 07:19:58 följande:

Hej där!

Jag har ju aldrig vetat när jag har äl då min mens alltid varit så hoppig.

Men nu ätit medicinen Letrozol så nu fick jag se igår att jag har två ägg 11&15 mm stora. Så inom dagarna borde jag ha äl.

Känns ganska magiskt. Jag har testat med digitala stickor (CB stickor)så länge o aldrig fått utslag på stickorna.... nu väntar jag med spänning att få se en glad gubbe

Lycka till, å två ägg. Chans till tvillingar kanske då ;)
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-17 16:23:05 följande:

Äl på gång här oxå, så det är ingen omöjlighet att det blir lite lördagsligg... Eller kanske söndagsmys Ingen sexpanik här heller utan infinner sig rätt tidpunkt och lust så blir det. Annars blir det en helt vanlig familjekväll i soffan/köket med barnen. Det är ju inte alltid så lätt att få till det på beställning när man har stora (vakna) barn i huset... haha

Tycker att det är så festligt att vi följs åt och ligger så lika du och jag. Om det råkar lyckas den här cykeln så får jag enligt familjelivs uträkningsverktyg BF 10 december. Men det får man ju ta med en nypa salt eftersom jag har en rätt oregelbunden cykel...

Som vi är samsynkade. Blinkande gubbe i morse. Tog sticka ikväll å fick stark utslag.

Visade mannen som sken upp å frågade, - Vad betyder det där? Svarade.. ÄL nu :) - Jaha, trodde du var gravid...

Vi myser ikväll å i morgon så får vi hoppas. Eller ja.... Vi har mysigt på några daaar nu :D. Värsta ÄL flytningar idag. Sådär så jag garvade åt så synligt det är nu. BF blev oxå, såg jag nu, i början på dec, typ 6 dec. Har kort cykel. Ja ja, vi får väl se helt enkelt. Lycka till nu i helggnugget :')

• Liten 2018
    Milian03 skrev 2018-03-17 17:29:42 följande:

Tror vi missar äl denna månaden.

Mannen kommer inte hem förrän imorgon kväll

Idag har jag stark äl-värk och äl-flytningar med lite blodstrimmor i. Blodstrimman kom kl 16.00 idag.

När man har såna trådiga flytningar och lite blod och samtidigt ont, då släpper väl ägget? Har haft molande värk i några dagar men idag gör det verkligen ont i höger äggstock.

Så 16.00 imorgon borde det vara kört då ägget lever ca 24 timmar. Och mannen är hemma vid 22 imorgon :'( Jag är förtvivlad och stressad nu. Senast vi låg var i måndags. 5 dagar innan äl :( känns hopplöst denna månaden :(

En till med ÄL i helgen? Kul, då är vi tre.

Blir lite mekaniskt att cynka kärleken ibland. Mys på å så får vi hoppas att ni hann tajma :) Jag har värsta ÄL känningar nu, så än har vi tid på oss. En BM sa att det är alltid bra att myser dagarna innan ÄL. Det är väl just för att de ska hinna fram å så kanske. Men du, mys på å så får vi hoppas!
  • Liten 2018
    Milian03 skrev 2018-03-17 22:12:16 följande:

Har sån tyyyyydlig äl och min allra först älblödning nånsin så känns så typiskt att behöva missa den. Man ska ju vara jättefertil då. Och så kommer vi inte hinna :'( sjukt ledsen... Ännu en månads väntan lär det bli.

Styrkekram över nätet. Vi hejjar på varandra så känns det bättre de dagar då det är motigt.
  • Liten 2018

[quote=78562097][quote-nick]Milian03 skrev 2018-03-18 15:29:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Glad gubbe. Bara gnugga på å hålla tummarna nu då.

Här kommer min smiley face

• Liten 2018
    whippitwhippet skrev 2018-03-18 16:39:54 följande:

Vi har velat ha en sladdis ett bra tag nu. Stora barnen är födda 06 och 09. Hösten 2015 fick jag ett MA som upptäcktes kring v. 11. Det blev en medicinsk abort som inte lyckades helt, följdes upp med ytterligare en medicinsk abort och sedan två skrapningar. Sedan tog det lång tid innan min mens och ägglossning kom igång igen men ändå hände inget. Vi hann ge upp och så nu i januari hände miraklet. Förra veckan hade jag hunnit in i vecka 12 när jag såg en liten, liten brun flytning. Fick en dålig känsla, åkte in till gyn där ännu ett MA konstaterades, fostret dog troligtvis redan kring v 8-9. Dagen efter genomgick jag en skrapning (vägrade genomgå medicinsk abort igen) och nu sitter jag här... Jag vill fortfarande ha en bebis, men hoppet sjunker mer och mer. Jag fyller 39 i höst, min man 45. Det känns som att tiden håller på att rinna ut och ska det bli måste det bli nu, det här året.

Ser inte fram emot att börja med ägglossningstest och gravtester, jag vet precis hur besatt jag blir och till slut kretsar alla mina tankar kring menscykeln och livet går ut på att räkna dagar och kissa på tester. ;) Men jag vill så gärna, och än finns det hopp. Jag kan ju uppenbarligen bli gravid fortfarande. Troligtvis sätter vi igång så fort vi kan. Jag har beställt äl-test och slutade blöda dagen efter skrapningen. Så, med lite tur väntar en ägglossning i slutet av mars.

Egentligen hade vi tänkt låta bli mars och april, för att inte få december eller januaribebis. Men sån lyx har vi inte råd med känner jag, utan bebisen är välkommen vilket datum det än är!

Lycka till ni med ägglossning nu i helgen! :)

Ledsen att du behövt gå igenom det.

Hoppas att du snart har en liten som gror och att du kan slappna av.

Hoppas du har ÄL snart å att mensen uteblir sen :)
  • Liten 2018

Stickande, gnolande och lite ont. 3 dagar efter ÄL. Gillar inte alla hormoner man ska stå ut med.

Finns väl inget vettigt att ha ont eller obehag nu....

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?