• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018

Go kväll

Som jag sa innan, ny i detta forum och denna rubrik passar mig :) I morgon åker spiralen ut efter 4 år, sladdis planerad. Senast jag var gravid var för 10 år sedan. Känt av min cykel men inte haft mens så jag får se vad som sker denna månad. Hoppas vi blir gravida inom 6 månader, hoppas.

Lycka till alla nu!

• MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-07 22:37:16 följande:

Go kväll

Som jag sa innan, ny i detta forum och denna rubrik passar mig :) I morgon åker spiralen ut efter 4 år, sladdis planerad. Senast jag var gravid var för 10 år sedan. Känt av min cykel men inte haft mens så jag får se vad som sker denna månad. Hoppas vi blir gravida inom 6 månader, hoppas.

Lycka till alla nu!

Å så spännande! Lycka till! Själv tog jag ur spiralen slutet av oktober så har hunnit några försök.. håller tummarna för

Massa pluss i 2018!!!
  • Liten 2018

Första barnet tog det 6 månader och 2 barnet 1,5 år. Hoppas det inte blir lång vänta, ingen känsla man önskar någon som väntar på plusset.

Hejja alla oss nu!

• AnnaMaria2018

Hej! Är ny här, hänger gärna med i denna tråd! Jag har två pojkar som fyller 6 och 5 år 2018. Längtar efter en till familjemedlem! I januari blir första försöket på tredje barnet! Med första barnet tog det nästan ett år innan jag blev gravid och andra kom av bara farten, får se hur det blir med trean....

• AnnaMaria2018

Svarar på ett tidigare inlägg, jag äter tabletter som innehåller folsyra för att lättare bli gravid, fick tipps på apoteket om att köpa dem.

• MammaMia1012
    AnnaMaria2018 skrev 2018-01-07 23:58:42 följande:

Svarar på ett tidigare inlägg, jag äter tabletter som innehåller folsyra för att lättare bli gravid, fick tipps på apoteket om att köpa dem.

Välkommen till tråden! kul att det är så många som försöker med en sladdis!

Jag har också hört att man ska äta om man försöker men vet dock inte hur mycket? Äter vanlig multivitamin kvinna som har folsyra dri 200% då tänker jag att jag inte behöver äta ytterligare? Eller ska det vara mer? Kanske man ska beställa hem... hmmm
  • Flisan41

Jag tror faktiskt inte att folsyra gör det lättare att bli gravid, däremot är det bra om man äter det redan från början för att förebygga ryggmärgsbråck på fostret. Finns däremot forskning på andra preparat som sägs kunna förbättra äggkvaliteten såsom q10, inositol, melatonin, dhea...

• loppanochjag

Hej:) Hänger på här med! Även vi ger oss på en sladdis????

Jag är 37 respektive 35 år. Vi har 3 flickor på 10, 9 och 6 år. Tog ut min spiral den 2 januari och första mensen kom 2 dagar senare???? har försökt räkna ut ÄL men efter så många år med spiral är det svårt. Men det är väl bara till att ha roligt o hålla tummarna!

• loppanochjag

Min barnmorska tipsade mig om folsyra. Som både jag o min man ska ta. Folsyra ska öka kvaliten på spermier och förebygga vissa saker hos ett växande foster! Även zink var bra att ta. Minst 400 microgram av folsyra rekommenderar man. Men om det ökar chansen att bli gravid vet jag inte.

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?