• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Baraentilligen

Tyckte att flytningen hade en svag rosa nyans så får ställa in mig på nästa försök :( Blir femte försöket för fjärde barnet. Tänk att jag redan skulle ha varit halvvägs om det tagit sig på första försöket...

• Trullis82
    Baraentilligen skrev 2018-02-28 06:46:05 följande:

Tyckte att flytningen hade en svag rosa nyans så får ställa in mig på nästa försök :( Blir femte försöket för fjärde barnet. Tänk att jag redan skulle ha varit halvvägs om det tagit sig på första försöket...

När hade du den rosa flytningen då? Det är inte så att det är en sån kallad nidblödning?

Lycka till o hoppas det inte e mens på g
  • Tremblement de Terre

Hej och kram till er alla.

Min mens är fortfarande inte här men nu börjar jag känna mig ok med det då min man reser bort nästa vecka så om mensen dröjer några dagar till så borde han hinna hem till ägglossning!

• Baraentilligen
    Trullis82 skrev 2018-02-28 09:37:54 följande:

När hade du den rosa flytningen då? Det är inte så att det är en sån kallad nidblödning?

Lycka till o hoppas det inte e mens på g

Äl+11-12. Mensen borde komma idag eller imorgon. Hade en liten blödning äl+5-6 också och trodde det var nid. Är inte helt 100 på att det var blod i flytningen imorse men tyckte att den såg lite mer rosa ut än normalt och antog att det är kört, men nu har det inte kommit mer. Har i alla fall ställt in mig på mens imorgon.
  • Trullis82

Nu ringde min gyn läkare o ska dit på måndag.

Ska få börja med medicin på tredje mens dagen så det vore väl tusan om det inte skulle gå.

• Seb81

Mensen är 2 dagar försenad men nu känner jag i magen att den är på g... snart 2 år & 4 månaders försök och jag spyr på detta. Vi har en tid för första mötet till ivf i början av april, vill bara att tiden går fort nu!! Vill ha april... vill bara bli gravid :(

• mycat81
    rödnos skrev 2018-02-27 23:58:13 följande:

Där kom mensen. 6 dagar sen. På?t igen, upp o hoppa, kör i vind etc. hepp!

Tråkigt att höra att det blev så för dig oxå... Men vi får rasa ihop i en liten hög och resa oss opp igen med nya krafter!
  • Liten 2018

Trist att mensen kom för för några nu... Men som ni säger, samla ihop sig å blicka framåt.

Här gnolar det i tjejmagen sen ÄL, bröstvårtorna ömmar och det känns både som ÄL och PMS. Trist bara att få ont utan att få nåt tycker jag ;)

Testar i morgon för å se vart det kan bära av... Skidsemester nalkas å BIM är på lördag å hemfärd på söndag. Kanske blir en till som får vardera arslet i skidbacken :')

• Liten 2018
    Liten 2018 skrev 2018-02-28 18:06:04 följande:

Trist att mensen kom för för några nu... Men som ni säger, samla ihop sig å blicka framåt.

Här gnolar det i tjejmagen sen ÄL, bröstvårtorna ömmar och det känns både som ÄL och PMS. Trist bara att få ont utan att få nåt tycker jag ;)

Testar i morgon för å se vart det kan bära av... Skidsemester nalkas å BIM är på lördag å hemfärd på söndag. Kanske blir en till som får vardera arslet i skidbacken :')

Testet vart negativt. Jag hoppas mensen håller sig borta nu i helgen. Tar ett nytt på måndag om mensen inte kommit till dess.
  • Liten 2018

Men symtom som spända och lite större bröst ömma å lite stickande bröstvårtor är kvar. Och mer flytningar. Mannen frågade nyss om jag blåst upp brösten, tyckte också det kändes spända. Ny PMS symtom om mensen kommer.

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?