• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-01 20:05:10 följande:

Åååå så tråkigt att det blev så även för dig Men vi får ladda om inför nya möjligheter i mars!

Det har inte tagit fart än, bävar för att tampongen inte håller, blödde som fasiken i 2 dar sist. Skidåkning fredag, lördag jäkligt bra tajmat :D

Får se om jag lyckas roa er med nån bra upplevelse på det här.
  • Seb81
    Baraentilligen skrev 2018-03-01 16:01:09 följande:

Jag testar också imorgon! Håller tummarna för oss båda :)

Åh vad spännande! Lycka till!!
  • Seb81
    Baraentilligen skrev 2018-03-02 06:02:14 följande:

Mensen 1-2 dagar sen (äl+13-14) men minus imorse :( Så besviken...

Vad tråkigt :( men även om det visar negativt nu så kan du fortfarande vara gravid. Min mens är sen 3 dagar nu och ingen mens i sikte... har haft mensvärk, fast ändå inte på samma sätt som när mensen kommer, i 4 dagar nu... så jag har tänkt hela tiden att nu kommer den, nu kommer den... men inget än.. ska köpa test sen! Min mens är aldrig någonsin sen, så jag börjar bli förhoppningsfull nu <3 Lycka till & hoppas du får ett plus snart! Själv har vi snart försökt i 2,5 år :/
  • Liten 2018
    Baraentilligen skrev 2018-03-02 06:02:14 följande:

Mensen 1-2 dagar sen (äl+13-14) men minus imorse :( Så besviken...

Äsch trist. Men så länge mensen inte kommit så finns det hopp. Tänk att vi var så många med samma BIM inom några dagar.

Det tog 6 månader att bli gravid med min första å ca 1,5 år med dottern. Jag spolade äggledarna med dottern å vips blev jag gravid. Tänkte höra med Kvinnoläkarna om liten koll på mig, då landstinget inte har tid, ork eller nåt när man ringer dem.
  • Trullis82

Idag kom min mens

Flera symptom som jag annars inte har så hade lite hopp denna fång men ack så fel jag hade...

Kroppen e verkligen en konstig maskin

• Seb81

Nepp...... kroppen har lurat mig... flera dagar försenad och nu i em kom den... :( jag trodde verkligen att jag var gravid denna gång! Dessutom fick vi en vattenläcka så vi får riva upp hela vardagsrummet och kanske mer... kul! Spyr på mitt liv nu, GE MIG april och start till ivf! Tråkigt för er andra med som blev påhälsad av tant röd :(

• Liten 2018

Jag lyckades hålla mig från läckage. Mannen blev också lite nerkänsla att mensen kom. Men vi tar nya tag. Om ÄL kommer som planerat så såg jag att BF var 1/1 - 19.coolt datum.

Ska kolla med Kvinoläkarna om spolning av äggledare är nåt jag kan få göra. Det var ju det som funkade för mig sista :)

Nu hejja vi på varandra till nästa. Har haft tydliga ÄL båda ggr. Så den har jag koll på

• mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-02 17:53:23 följande:

Jag lyckades hålla mig från läckage. Mannen blev också lite nerkänsla att mensen kom. Men vi tar nya tag. Om ÄL kommer som planerat så såg jag att BF var 1/1 - 19.coolt datum.

Inget läckage här heller, tack o lov. Men himmel vad ovant det var att har riktig mens. Jag har gått på p-piller och haft spiral så länge så jag helt glömt bort hur riklig en vanlig mens är! Det kändes ju som en störtflod i brallan bara jag rörde på mig.... Med piller/spiral blödde jag nästan inte alls, det räckte med ett trosskydd. Nåväl, om jag har riktigt flyt så var det sista mensen på ett tag

Eftersom jag inte har koll på hur lång cykel jag har och när ÄL kan förväntas så tänkte jag beställa hem lite ÄL-tester. Varifrån beställer du?
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-04 10:26:29 följande:

Inget läckage här heller, tack o lov. Men himmel vad ovant det var att har riktig mens. Jag har gått på p-piller och haft spiral så länge så jag helt glömt bort hur riklig en vanlig mens är! Det kändes ju som en störtflod i brallan bara jag rörde på mig.... Med piller/spiral blödde jag nästan inte alls, det räckte med ett trosskydd. Nåväl, om jag har riktigt flyt så var det sista mensen på ett tag

Eftersom jag inte har koll på hur lång cykel jag har och när ÄL kan förväntas så tänkte jag beställa hem lite ÄL-tester. Varifrån beställer du?

Billiga tester.se beställare jag. Beställt babyplans ÄL stickor 2 månader nu men ska lyx med Clearblue ÄL test nu. Den som ska ge 4 dagars hint på fertilitet.

Min första mens i januari efter 10 år utan mens var oxå galen upplevelse. Kändes som du skriver, värsta floden. Denna månad var bättre. Torsdag em och idag är det nästa slut på skiten :)
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?