• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Tremblement de Terre
    Liten 2018 skrev 2018-03-01 08:20:11 följande:

Men symtom som spända och lite större bröst ömma å lite stickande bröstvårtor är kvar. Och mer flytningar. Mannen frågade nyss om jag blåst upp brösten, tyckte också det kändes spända. Ny PMS symtom om mensen kommer.

Hoppas det inte är pms!
  • Seb81

Hej! Min mens kommer som en klockan på dag 25, någon gång har det hänt att den kommer på dag 26. Nu är det dag 28 & inte en droppe i sikte.... tog ett såntdär tidigt test i torsdags men var negativt... känner lite mensvärk men inte samma som det brukar men ändå samma, vet inte hur jag ska förklara :/ Ska i väg efter jobbet sen och köpa ett test, sååååå nervös!! Tänk om det skulle vara positivt??? Men nu i stundens hetta när jag skriver ner mig så kommer väl den där förbannade mensen... garanterat, den vill väll sätta galler i min hjärna lite extra denna gång :(

Lycka till tjejer!

• Liten 2018
    Seb81 skrev 2018-03-01 08:47:13 följande:

Hej! Min mens kommer som en klockan på dag 25, någon gång har det hänt att den kommer på dag 26. Nu är det dag 28 & inte en droppe i sikte.... tog ett såntdär tidigt test i torsdags men var negativt... känner lite mensvärk men inte samma som det brukar men ändå samma, vet inte hur jag ska förklara :/ Ska i väg efter jobbet sen och köpa ett test, sååååå nervös!! Tänk om det skulle vara positivt??? Men nu i stundens hetta när jag skriver ner mig så kommer väl den där förbannade mensen... garanterat, den vill väll sätta galler i min hjärna lite extra denna gång :(

Lycka till tjejer!

Jag håller tummarna hårt för att den inte kommer å du får ett självklart pluss. Alltid jobbigt att inte vet.

Jag kan inte min kropp så bra, 10 år sen sista graviditeten å försök nummer 2 nu.

Men lycka till nu!!!
  • Baraentilligen

Bröstvårtorna ömma som f*n, mensen en dag sen eller så ska den komma idag. Vet inte riktigt om jag är på äl+12 eller äl+13 men någondera. Brukar alltid ha ljusröda flytningar en till två dagar innan mensen börjar så det här är lite konstigt. Får väl ta och testa snart antar jag, men ställer in mig på att det är kroppen som bråkar och att mensen dyker upp idag.

• Liten 2018
    Baraentilligen skrev 2018-03-01 09:27:02 följande:

Bröstvårtorna ömma som f*n, mensen en dag sen eller så ska den komma idag. Vet inte riktigt om jag är på äl+12 eller äl+13 men någondera. Brukar alltid ha ljusröda flytningar en till två dagar innan mensen börjar så det här är lite konstigt. Får väl ta och testa snart antar jag, men ställer in mig på att det är kroppen som bråkar och att mensen dyker upp idag.

Hoppas hoppas på ett plus bild för dig :)

Svårt med kroppens alla signaler som kan komma med dagar tidigt eller sent.
  • Seb81
    Liten 2018 skrev 2018-03-01 09:19:56 följande:

Jag håller tummarna hårt för att den inte kommer å du får ett självklart pluss. Alltid jobbigt att inte vet.

Jag kan inte min kropp så bra, 10 år sen sista graviditeten å försök nummer 2 nu.

Men lycka till nu!!!

Tack!! Jag hoppas oxå på ett pluss men tycker mig nu könner mer mensvärk :/ Väntar nog tills i morgon att göra testet, har kastat bort sååååå många tusenlappar på tester haha!
  • Baraentilligen
    Seb81 skrev 2018-03-01 15:55:41 följande:

Tack!! Jag hoppas oxå på ett pluss men tycker mig nu könner mer mensvärk :/ Väntar nog tills i morgon att göra testet, har kastat bort sååååå många tusenlappar på tester haha!

Jag testar också imorgon! Håller tummarna för oss båda :)
  • Liten 2018

Hoppas, hoppas, hoppas jag läser bilder på pluss sen. Och om inte så hejja vi på varandra till nästa månad :D

• Liten 2018

Nyss på toa, blod på pappret så det blev inget denna gång. Suck. Men då laddar jag om å får bli vadderade i rumpan i skidbacken, typiskt.

ÄL 19-20/2 och BIM nu 1/3. Känns så tajt i mellan, 9 dagar... Förra månaden var det oxå BIM 9 dagar efter ÄL. 26 dagar mellan BIMen hade jag nu. Verkar vara en kortis :D

• mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-01 16:18:32 följande:

Nyss på toa, blod på pappret så det blev inget denna gång. Suck. Men då laddar jag om å får bli vadderade i rumpan i skidbacken, typiskt.

ÄL 19-20/2 och BIM nu 1/3. Känns så tajt i mellan, 9 dagar... Förra månaden var det oxå BIM 9 dagar efter ÄL. 26 dagar mellan BIMen hade jag nu. Verkar vara en kortis :D

Åååå så tråkigt att det blev så även för dig Men vi får ladda om inför nya möjligheter i mars!
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?