• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-12 13:53:48 följande:

Ja tar det inte sig nu så ska ja testa med cb nästa gång. Jag har BIM den 28/3 enligt appen om ägglossning visat sig vara den 14/3 men eftersom jag började testa den 5/3 redan och fick starkt utslag på stickan den 10/3 så borde ju BIM vara tidigare med. Har molande värk i magen och tog test idag med men det blir svagare streck så är rätt säker på att ägglossning var nu den 10/3. Blir spännande att följas åt :)

Jag har tagit ÄL rest januari och februari och tycker jag har koll. Men mensen har kommit 2 dagar tidigare än tänkt. Verkar ha kort cykel. 10 dagar efter ÄL så har mensen kommit. Får se nu denna månad.

Om vi inte blivit gravida till sommaren så kunde privat klinik ta emot för koll. Tog länge med sista (1,5år och då var jag 25 år) och känner att med stigande ålder (35år nu) så vill vi inte gnugga hur länge som helst :D
  • Liten 2018

Dottern på snart 10 år sa igår,

Mamma jag vill att du pappa skaffar tvillingar, 2 tjejer. Och om det inte går 1 lillebror.

Hon vill gärna ha ett syskon eller två till, söt gurkan.

• Trullis82

Idag var jag på gyn igen.

Ul visar inte att äggens vuxit något. Är på cd11. Ska åter på torsdag o alltså cd14

Annars hjälpte inte medicinen o då blir det dubbel dom vid nästan mens

Så vi får se vad som komma skall

• mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-12 14:29:47 följande:

Dottern på snart 10 år sa igår,

Mamma jag vill att du pappa skaffar tvillingar, 2 tjejer. Och om det inte går 1 lillebror.

Hon vill gärna ha ett syskon eller två till, söt gurkan.

Gulligt Det verkar vara ett efterlängtat syskon från många håll <3

Jag känner mig oxå ganska cool denna månaden vad det gäller ÄL och pressen att vi absolut måste mysa varannnan dag oavsett lust eller tid. Till viss del tror jag att mitt avslappnade sinne kan bero på att jag inte skulle bli jätteledsen om det inte blev ett decemberbarn utan ett januaribarn istället. Givetvis är vår längtan stor och det allra viktigaste är ATT vi blir gravida, inte i vilken månad det blir... Tror iallafall att jag har ÄL till helgen.
  • MammaMia1012

Hej, längesen jag var in och skrev nu mem jag är in och läser allt och håller mig uppdaterad!

Igår var vi på KUB och fick jättebra resultat 1:20000 <3 Allt stämde med tid och det var så underbar upplevelse :) även om det är tredje gången.

Bestämde att berätta för resten av familjen och storebror blev så otroligt glad medans lillasyster inte alls var nöjd.. :( men gissar på att det kommer ändras med tiden!

Ha en strålande tisdag alla ni fantastiska kvinnor!!
  • Trullis82
    MammaMia1012 skrev 2018-03-13 05:55:26 följande:

Hej, längesen jag var in och skrev nu mem jag är in och läser allt och håller mig uppdaterad!

Igår var vi på KUB och fick jättebra resultat 1:20000 <3 Allt stämde med tid och det var så underbar upplevelse :) även om det är tredje gången.

Bestämde att berätta för resten av familjen och storebror blev så otroligt glad medans lillasyster inte alls var nöjd.. :( men gissar på att det kommer ändras med tiden!

Åh, så härligt. Stort grattis. Vilken fin bild. Då känns det ännu mer som en annan vill fortsätta kämpa
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-12 21:03:21 följande:

Gulligt Det verkar vara ett efterlängtat syskon från många håll <3

Jag känner mig oxå ganska cool denna månaden vad det gäller ÄL och pressen att vi absolut måste mysa varannnan dag oavsett lust eller tid. Till viss del tror jag att mitt avslappnade sinne kan bero på att jag inte skulle bli jätteledsen om det inte blev ett decemberbarn utan ett januaribarn istället. Givetvis är vår längtan stor och det allra viktigaste är ATT vi blir gravida, inte i vilken månad det blir... Tror iallafall att jag har ÄL till helgen.

Hahha samma tanke, 1/1 får jag som BIF datum. Så jag kan vänta till nästa tihiii
  • Liten 2018

Men vilken härlig läsning.

Hoppas du mår bra :)

Hoppas det tar sig för mig oxå snart. All lycka till er
  • Baraentilligen

Åh så härligt! Skönt att kunns andas ut :) Tänk att du redan kommit så långt i graviditeten! Tiden går sjukt snabbt fram...
  • MammaMia1012
    Trullis82 skrev 2018-03-13 11:48:27 följande:

Åh, så härligt. Stort grattis. Vilken fin bild. Då känns det ännu mer som en annan vill fortsätta kämpa

Liten 2018 skrev 2018-03-13 12:47:26 följande:

Men vilken härlig läsning.

Hoppas du mår bra :)

Hoppas det tar sig för mig oxå snart. All lycka till er

Baraentilligen skrev 2018-03-13 21:30:33 följande:

Åh så härligt! Skönt att kunns andas ut :) Tänk att du redan kommit så långt i graviditeten! Tiden går sjukt snabbt fram...

Tusen tack alla <3

Ja det är verkligen magiskt! Nu känns det ännu mer verkligt och äntligen kan jag slappna av lite mer! V13 idag så nu vill jag tro att allt ska gå vägen!

Håller tummarna stenhårt för alla i tråden!

Stor kram!!
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?