• smurf11

44 år, vill någon följas åt?

Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
    Denna månad prövar jag Apiforce!
    Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!

• Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?
  • Längtarefterdighelatiden
    TantLinda skrev 2018-02-05 17:46:28 följande:

Alltså det är en helt otrolig historia detta. Jag berättade ju att jag gick och skulle ta hcg-provet men att hon lyckades inte dra något blod. Vi bokade in en ny tid i onsdags men hon lyckades inte denna gång heller!  7 gånger försökte hon men till slut sa jag att jag orkar inte längre. Jag har kontaktat Werlabs och de har gett mig pengarna tillbaka. Nej tyvärr blir det inga hcg-prover för mig jag hade sett fram emot detta. Besviken! :/ Det är som om ödet försöker säga mig något..?

Nu funderar jag på at köpa en doppler...

Tack för att du bryr dig jag önskar jag hade något roligt resultat att dela med mig av men som sagt blev inget blodprov:/

Så märkligt!! Jag arbetar som sjuksköterska och jag (och mina kollegor) sticker 2-3 gånger och sen ber man någon annan ta över. Konstigt att ingen lyckas ta prover på dig för det är såklart inte alls omöjligt. Jättekonstigt...
  • TantLinda

[quote=78437792][quote-nick]Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-05 19:42:34 följande:[/quote-nick]

Så märkligt!! Jag arbetar som sjuksköterska och jag (och mina kollegor) sticker 2-3 gånger och sen ber man någon annan ta över. Konstigt att ingen lyckas ta prover på dig för det är såklart inte alls omöjligt. Jättekonstigt...

Det är ju inte en vårdcentral eller en avdelning på sjukhuset jag gått till där det finns personal som kan hjälpa till. Jag gick till Werlabs Encia och hon som tar proverna arbetar ensam där. Hon har tagit prov på mig tidigare och det var inga som helst problem. Jag har rett ut det med Werlabs. Men besviken är jag ju såklart.

• UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2018-02-05 22:02:44 följande:

[quote=78437792][quote-nick]Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-05 19:42:34 följande:[/quote-nick]

Det är ju inte en vårdcentral eller en avdelning på sjukhuset jag gått till där det finns personal som kan hjälpa till. Jag gick till Werlabs Encia och hon som tar proverna arbetar ensam där. Hon har tagit prov på mig tidigare och det var inga som helst problem. Jag har rett ut det med Werlabs. Men besviken är jag ju såklart.

Tråkigt att det blev så med hcgproven hos Werlabs. Det du skulle kunna göra är ju att fråga din vårdcentral om du kan få ta ett hcgprov där på högkostnadskortet. De kan ju ha skickligare personal där.

Hade du bokat in ett vul hos någon privat gyn i v.8? Eller är nästa koll blodprov inför kub i v.10 och sen kub i v.12?

Doppler kan du börja använda i v.16 har jag för mig. 
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2018-02-05 22:29:56 följande:

Tråkigt att det blev så med hcgproven hos Werlabs. Det du skulle kunna göra är ju att fråga din vårdcentral om du kan få ta ett hcgprov där på högkostnadskortet. De kan ju ha skickligare personal där.

Hade du bokat in ett vul hos någon privat gyn i v.8? Eller är nästa koll blodprov inför kub i v.10 och sen kub i v.12?

Doppler kan du börja använda i v.16 har jag för mig. 

Jag har inte bokat tid för privat ultraljud kostar 1000 kr här i stan men tro mig jag är dösugen på att göra det och funderar dagligen om jag ska slå till och boka tid. För mig blir kuben annars det första ultraljudet det ska jag göra 22 mars då går jag in i vecka 13. Blodprovet gör jag vid inskrivningsbesöket 5 mars.

Jag såg på youtube ang doppler , de körde med den i ca v 9 men jag läste att det kan vara lite risk ändå. Man kan ?bränna? fostret sa någon läkare så jag blev lite avvaktande i den frågan.

Ja jag hade verkligen otur på Werlabs...
  • UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2018-02-06 21:33:14 följande:
    Jag har inte bokat tid för privat ultraljud kostar 1000 kr här i stan men tro mig jag är dösugen på att göra det och funderar dagligen om jag ska slå till och boka tid. För mig blir kuben annars det första ultraljudet det ska jag göra 22 mars då går jag in i vecka 13. Blodprovet gör jag vid inskrivningsbesöket 5 mars.

Jag såg på youtube ang doppler , de körde med den i ca v 9 men jag läste att det kan vara lite risk ändå. Man kan ?bränna? fostret sa någon läkare så jag blev lite avvaktande i den frågan.

Ja jag hade verkligen otur på Werlabs...
    Doppler i v.9 skulle jag avhålla mig ifrån, bättre göra vul hos läkare.

Jag vet inte var du bor men du har ju rätt att söka vilken privat gyn du vill i vilket landsting du vill, det finns ju andra gyn som inte är så dyra.
    Man kan också göra vul hos kvinnokliniken på sjukhuset, ring och fråga dem. Får du göra det där så går det på högkostnadskortet eller frikortet om du har ett sånt.
    Det har jag gjort vid graviditeter tidigare.

Men man ska vara i v.8+0, då kan de säkert se foster med hjärtslag. Gör man vul för tidigt så kan det bli att de inte ser något annat än en förtjockad slemhinna eller kan bara se en hinnsäck för det är för tidigt att se mer. De kan ha väntetid/kö så ring och fråga om du kan få boka en tid för vul. Du kan ju säga att du är orolig och bara vill se att allt ser bra ut därinne. Hoppas det ordnar sig.
  • UndrandeSökare
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-12 15:20:29 följande:

Imorgon ska jag göra vul, är då på 6+2. Hoppas så på att få se ett litet hjärta. Är jättenervös!

Det kan vara för tidigt att se foster med hjärtslag i v.6+2, så har det varit för mig när jag gjort det så tidigt. Endera ser de bara en förtjockad slemhinna eller så ser de endast en hinnsäck, och då måste man ändå boka en ny tid och komma tillbaka om några veckor för nytt vul.

Numera väntar jag alltid minst till v8+0 innan jag gör vul, för då ser man säkert foster med hjärtslag om det finns där.

Lycka till !
    UndrandeSökare skrev 2018-02-12 17:13:07 följande:

Det kan vara för tidigt att se foster med hjärtslag i v.6+2, så har det varit för mig när jag gjort det så tidigt. Endera ser de bara en förtjockad slemhinna eller så ser de endast en hinnsäck, och då måste man ändå boka en ny tid och komma tillbaka om några veckor för nytt vul.

Numera väntar jag alltid minst till v8+0 innan jag gör vul, för då ser man säkert foster med hjärtslag om det finns där.

Lycka till !

Tack!

Efter våra två ivf har vi gjort vul 6+5 och 6+6 och då har det varit kliniken som bokat in. Första gången hade den slutat växa sedan någon vecka men andra gången syntes hjärtat! Dock var den för liten så veckan efter levde den inte längre. Det jag vill se nu är ett hjärta hos ett normalstort knyte. Så jag hoppas, hoppas, hoppas.
  • UndrandeSökare
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-12 20:54:40 följande:

Tack!

Efter våra två ivf har vi gjort vul 6+5 och 6+6 och då har det varit kliniken som bokat in. Första gången hade den slutat växa sedan någon vecka men andra gången syntes hjärtat! Dock var den för liten så veckan efter levde den inte längre. Det jag vill se nu är ett hjärta hos ett normalstort knyte. Så jag hoppas, hoppas, hoppas.

Använder du blodförtunnande? Dvs både trombyl och Fragminsprutor? Vid tidigare graviditeter så var mina foster för små, men vid graviditet 5 hade jag både trombyl och blodförtunnande sprutor och då var fostret lagom stort för veckan.
    UndrandeSökare skrev 2018-02-12 21:10:21 följande:

Använder du blodförtunnande? Dvs både trombyl och Fragminsprutor? Vid tidigare graviditeter så var mina foster för små, men vid graviditet 5 hade jag både trombyl och blodförtunnande sprutor och då var fostret lagom stort för veckan.

Nej jag tar varken fragmin eller trombyl. Ska man inte kolla upp ev koagulationsstörningar innan man tar det? Jag bara tänker så att man inte blir alltför blödningsbenägen?
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?