• smurf11

44 år, vill någon följas åt?

Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
    Denna månad prövar jag Apiforce!
    Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!

• Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?
  • Längtarefterdighelatiden

Jag gjorde vul idag och fick se ett tickande hjärta!! Läkaren mätte och sa att det är 6+0 idag och det stämmer bra, utifrån sista mens så hade jag räknat 6+2. Bf 9/10. Det är tidigt ännu men nu känns det lite mer hoppfullt!

• UndrandeSökare

Jo det bästa är att utredas först, men tyvärr är svenska sjukvården extremt dålig på att hitta felen. Vi fick göra en missfallsutredning i Sverige efter 3 missfall, men inga fel hittades, för de tog helt enkelt för få prover !

Vi var tvungna att resa till Aten och göra en ny utredning och där hittades att jag har en koagulationssjukdom som jag måste ha trombyl och fragmin för. Detta hade de kunnat hitta i Sverige om de bara tagit lite fler prover !

Både trombyl och Fragmin är på recept, men många som haft missfall självmedicinerar med Albyl Minor 250mg, man delar varje tablett i 3 och tar en tredjedelstablett per dag. Säljs receptfritt på Apoteket och innehåller samma sak som trombyl.

Trombyl är milt blodförtunnande.

• UndrandeSökare
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-15 07:04:15 följande:

Hur går det för dig Undrande sökande? Och Tant Linda, Hur går det för dig?

Och alla andra som hängt med i tråden?

Jag har immunproblematik som orsakar mina missfall, men den immunmedicinering jag har räcker inte, så vi planerar resa vidare till ny klinik för mer utredning och behandling innan nästa insättning av blastos från frysen.

TantLinda- Hur går det med din graviditet? Skulle inte du på kub nu snart?

Igår var vi på inskrivning, dag 7+2. Jag mår fortfarande för bra enligt mig. Barnmorskan sa att det är så olika med symtom men förstod min oro efter missfall.

Jag hade fått ett formulär hemskickat som vi gick igenom. Det handlade om min och sambons hälsa, tidigare graviditeter osv. Fick där fylla i ett formulär om alkoholvanor. Hon pratade om kost och träning. Jag bör komma igång och röra mer på mig, jag har i all noja tom varit rädd för det...

Jag ska då göra ultraljud om 2,5 vecka (för min oro skull) kub och nipt om 3,5 vecka och vi bokade till och med in rul i maj! Känns overkligt!

• TantLinda
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-15 07:04:15 följande:

Hur går det för dig Undrande sökande? Och Tant Linda, Hur går det för dig?

Och alla andra som hängt med i tråden?

Hallå! Förlåt att jag inte återkopplat, jag har varit på resa och kopplat av lite. Tack för att du frågar :) Jag mår illa till och från och när jag mår illa är det främst på eftermiddagen annars mår jag ganska bra för tillfället. Jag har viss oro inför KUB-testet men försöker att se positivt på det hela. När har du beräknad förlossning?
    TantLinda skrev 2018-02-24 17:32:29 följande:

Hallå! Förlåt att jag inte återkopplat, jag har varit på resa och kopplat av lite. Tack för att du frågar :) Jag mår illa till och från och när jag mår illa är det främst på eftermiddagen annars mår jag ganska bra för tillfället. Jag har viss oro inför KUB-testet men försöker att se positivt på det hela. När har du beräknad förlossning?

Härligt med resa! Sol och värme?

Jag har bf 9/10 utifrån vul i v7.

När ska du på kub? När är du beräknad?
  • TantLinda
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-25 18:41:38 följande:

Härligt med resa! Sol och värme?

Jag har bf 9/10 utifrån vul i v7.

När ska du på kub? När är du beräknad?

Nej tyvärr ingen sol men det var bra ändå. Tyvärr så har jag fått lite blödning idag och får kanske invänta missfall istället. Annars skulle jag har haft KUB -test den 22 mars. Och enligt appen skulle bebisen kommit den 25 september. Ska ringa kvinnoklinik imorgon.
    TantLinda skrev 2018-02-26 18:22:39 följande:

Nej tyvärr ingen sol men det var bra ändå. Tyvärr så har jag fått lite blödning idag och får kanske invänta missfall istället. Annars skulle jag har haft KUB -test den 22 mars. Och enligt appen skulle bebisen kommit den 25 september. Ska ringa kvinnoklinik imorgon.

Jag förstår din oro om missfall, jag är precis likadan! Och vi vet ju båda att man kan blöda ändå, eller hur? Bra att du ska ringa imorgon, förhoppningsvis kan du få ett ultraljud.

Jag håller alla tummar att det blir bra!
  • Flisan41
    TantLinda skrev 2018-02-26 18:22:39 följande:

Det är säkert ingen fara! Hoppas du får ett lugnande besked snart!
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?