44 år, vill någon följas åt?
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Ja, skulle absolut råda dig att göra vul i v.8+0 eller efter det, för att se om det finns ett foster med hjärtslag. Jag gör alltid det vid mina graviditeter. Det är bättre att göra vul och se hjärtslag - innan man bokar tid för inskrivning och kub.
Jag är över 42, har regelbunden mens och ägglossning, blir lätt gravid naturligt, med bra hcgutveckling och har sett foster men aldrig hjärtslag så det har alltid blivit missfall, 6 missfall. Nu har vi gjort sperm dna fragmentationstest i Riga och både dnafel och fragmentationsfel konstaterades på spermierna så nu gör vi dubbeldonation istället. Tyvärr kan det vara fel på spermierna även om man lätt blir gravid....
Du kan boka tid hos en privat gyn om du vill göra vul i v.8, det är det jag brukar göra.
Vill du följa graviditeten så kan man ta hcgblodprov via werlabs eller blodkollen.
Hcg ska dubblera sig varannan dag om det går åt rätt håll.
Du får göra som du vill. Själv har jag haft så många missfall att jag vill veta så tidigt som möjligt om det lyckats eller inte, så jag slipper slösa bort DYRA mediciner. Jag har immunproblematik och behöver mycket mediciner för att lyckas (har gjort immunutredning i Aten, där det konstaterades koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar).
Alla missfall kommer ju inte heller alltid ut. ( tillslut kommer det nog ut men det kan ta tid/flera veckor). För mig var det lugnande att se ett hjärta i V8+2 och har börjar oroa mig för kub i nästa vecka v12+0 för om det inte ska leva fortfarande.
Alla missfall kommer ju inte heller alltid ut. ( tillslut kommer det nog ut men det kan ta tid/flera veckor). För mig var det lugnande att se ett hjärta i V8+2 och har börjar oroa mig för kub i nästa vecka v12+0 för om det inte ska leva fortfarande.
Hej på er! <3
Jag ser att det tillkommit nya tjejer i tråden -va kul! Välkomna:)Ursäkta att jag varit frånvarande från tråden men jag hade en mycket stressig vecka på jobbet och fick lägga mitt privata åt sidan. Jag har läst ikapp lite och ska svara er på det jag kan besvara, jag är ju något av en novis men lyckades till sist bli gravid efter alla konstens regler. Jag har mått ganska illa denna vecka och hade som sagt en galen vecka och jag måste se till att en sådan vecka inte händer mig igen. Just nu mår jag illa mest hela tiden och ska kanske hålla mig hemma imorgon. Jag har bokat tid för KUB-test den 22 mars, hoppas på snabbt svar där. Ska ta blodprov imorgon för att få svar på HCG-nivåerna, kanske kan ge mig en hint om att allt är på väg åt rätt håll..