Inalina skrev 2018-02-06 16:10:59 följande:
hej!
Hur kom det sig att ni inte fick göra IVF?
jag har tänkt precis likadant, man vill liksom inte 'riskera' något. I vissa länder (typ USA) verkar det som att man inte får göra något annat än att promenera exempelvis. Vet inte om det är högre kroppstemperatur/puls som är 'farligt' eller vad som skulle vara problemet. Men att träna så hårt så man förstör ägglossningen låter ju extremt...
Jag dricker en kaffe om dagen, och lite vin hit och dit, får se hur det går för mig, ÄP på fredag ;)
Jag har inte svarat på några behandlingar, så det finns inga ägg att ta ut (men pco, så massa små blåsor finns..) och ingen slemhinna som de kan fästa i. Så man villväl först se att det går att skapa detta - och då ska jag försöka själv först innan ivf. Sedan väger jag ett kg för lite, ytterligare anledning till att jag knappt törs träna! Men utan rätt BMI får jag inte remiss till ivf.... kaos... totalt kaos
Men jag försöker leva som vanligt, ett par koppar kaffe, något glas vin här och var, och sen äter jag massa godis och tänker att då kanske jag går upp i vikt , och sen kommer jag på att pco:are inte ska äta massa sötsaker, och då vet jag inte hur jag ska göra.. där har du mitt livni ett nötskal, gör massa saker som är bra för mig, massa som säkert är mindre bra, och försöker som sjutton att hitta någon balans där i alla fall bra saker överväger - men det gör de nog egentligen med råge!
Orättvist egentligen att man sitter här och panikartat räknar kaffekoppar, när det finns de som knarkar och skadar sig själva som blir gravida fast de inte ens vill...