S91 skrev 2018-05-08 17:59:02 följande:
Jag förstår din känsla, jag fick vänta nästan 3 månader innan åf. Men försök tänka att det är för ditt bästa och inget annat. Det är inte kul att hamna på sjukhus! Jag blev överstimulerad. Mådde bra samma dag som plocket men smärtorna kom sen på natten. Det blir ju inte så för alla och tanken med att inte återföra är ju att slippa överstimulering. Jag låg inne ett dygn med dropp och mätning av buk och urinmängd. Kräktes och hade ont i 4 dygn totalt innan det saaakta vände. Tig cirka 14 dagar innan jag var helt återställd. Då var jag lätt överstimulerad och det hade blivit mycket värre om de hade gjort en återföring så är tacksam för det.
21 ägg är ju ett helt fantastiskt resultat och troligen behöver du ju inte gå igenom detta med stimulering och äggplock igen!! :) lycka till!
Usch, jag trodde det var lugnt eftersom jag mår så bra! Hu, ska hålla koll ordentligt. Visst är det så, det är för min skull. Och 21 ägg borde ju ge några bra embryon. Försöker tänka på det och inte på sprutorna... var så glad att det var över, och så måste jag ta nya igen! Får ingen äl med Letrozol, så det är sprutor i lägre dos...
Hoppas jag slipper såna problem som du fick, verkligen inte kul... tiden rinner iväg och snart fyller jag 30. Är så ledsen att inte fått barn innan, och nu kommer jag nog inte vara gravid innan heller... livet blir inte som man tänkt sig
Svårt att peppa igång sig igen efter alla nederlag, hur gör ni andra för att orka?