Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Jag förstår hur du känner dig! Mellan ettan och tvåan hade jag också fyra stycken missfall. Första i v10, andra i v5, tredje i v12 och fjärde precis vid bim. När jag sedan blev gravid för femte gången så dömde jag ut graviditeten från start och ignorerade helt det faktum att jag var gravid för jag klarade inte av mer oro. Men det gick vägen och nu är hon precis fyllda ett år. :) Tredje barnet blev jag gravid med utan missfall mellan. Jag tror att min kropp accepterade vilket skitägg som helst och det var därför vi fick missfall. Kanske var samma för er?
Tror också det kommer gå bra för er nu när ni kommit förbi veckorna ni tidigare fick missfall. :)
Usch tjejer. Trodde jag skulle vara gladare inför ul idag 9.30 men e bara livrädd för dåliga nyheter. Efter 8mf i rad innan denna graviditet undrar jag om det ens är möjligt att bebisen kan vara frisk. Idag 10+1 (v11). Vill inte gå ensam men har ingen som kan följa med. Tänk på mig o håll tummarna snälla! Kram :(
Hej mammor. 10+2 och ultraljud o inskrivning gick bra igår. Bebben såg nu verkligen ut som en bebbe och var VILD! :0 ;D Armar o ben vevades runt o det sprattlades för fulla muggar. Den ställde sig på huvet flera gånger o hade sig så hon hade svårt o mäta t.om..lyckades bara mäta en gång av två. Sen när det var dags att ta kort vände h*n ryggen åt o ville inte va med! Jahopp!
Såg framför min 4åring o sjuåring som brukar stöka o stå på huvet i soffan..nu alltså en till som redan håller på inne i magen! ;) Har hela tiden tänkt att det är en tjej..men när jag såg energinivån igår påminde den starkt om mina söner som e betydligt vildare än tjejen..
Järnvärdet och sockret var bra liksom blodtrycket. Tröttheten jag lider av så hon beror på graviditetshormoner men bör gå över om inte allt för många veckor. Höll på somna i väntrummet o när hon ropade upp mig blev jag yr o tog ett snedsteg framför alla där..pinsamt!
Igår kväll blev yrsel värre o rummet snurrade för några sekunder trots att jag låg ner..nu på morgonen är jag fortfarande yr. Blir orolig. Undrar om det är normalt eller om jag fått kristallsjuka som jag haft förut!? :( Någon annan som är yr eller vet nåt om detta?
Var på KUB idag (v12+0) och fick se en livlig krabat. Vi fick även låg sannolikhet, det bästa resultatet som man kunde få 1:20000. Det känns skönt.
Hej! Har också läst ett tag men inte skrivit pga var osäker på om allt var bra.
Är nu i v12+4 och hade i V8 en blödning. Vid VUL visade det sig vara bra med fostret men jg hade ett ganska stort hematom på livmodern. Det kan ju innebära större risk för missfall. Jag har även en bindvävssjukdom med ökad blödnings-/missfallsrisk varav jag såklart blev extra orolig. Efter att ha vilat tre veckor och krånglat runt en del med olika personer inom sjukvården fick jag till slut i måndags en uppföljning av hematomet. På köpet fick vi se en sprallig krabat som gjorde high five med oss ????
Så. Fett.
Ska KUB nästa vecka. Ser fram emot att få tjuvkika igen!
Hade typ alla symptom fram till v9 då jag först hade en kulmen i hormonerna (stackars min sambo) och v10 avtog det mesta på en gång. Fortfarande ont i brösten, bestämd angående mat och lukter och trött men annars har allt blivit lugnare. Inte lika illamående, inte lika toktrött och inte lika mycket humör. Men liten bula ;)
Fanns det en hemlig fb-grupp också?
(De fya ???? Skulle vara smiley med hjärtögon. Lär mig familjeliv by doping)
Hej! Har också läst ett tag men inte skrivit pga var osäker på om allt var bra.
Är nu i v12+4 och hade i V8 en blödning. Vid VUL visade det sig vara bra med fostret men jg hade ett ganska stort hematom på livmodern. Det kan ju innebära större risk för missfall. Jag har även en bindvävssjukdom med ökad blödnings-/missfallsrisk varav jag såklart blev extra orolig. Efter att ha vilat tre veckor och krånglat runt en del med olika personer inom sjukvården fick jag till slut i måndags en uppföljning av hematomet. På köpet fick vi se en sprallig krabat som gjorde high five med oss ????
Så. Fett.
Ska KUB nästa vecka. Ser fram emot att få tjuvkika igen!
Hade typ alla symptom fram till v9 då jag först hade en kulmen i hormonerna (stackars min sambo) och v10 avtog det mesta på en gång. Fortfarande ont i brösten, bestämd angående mat och lukter och trött men annars har allt blivit lugnare. Inte lika illamående, inte lika toktrött och inte lika mycket humör. Men liten bula ;)
Fanns det en hemlig fb-grupp också?
Jag har haft mina missfall tidigt. De senaste i vecka 9. Så jag har ju kommit förbi det. Men hur det kändes när man tillåtit sig att bli glad och det inte gick sen satte sina spår.
Sjukvården säger att det är ju bra att jag (vi) blir gravida och att det är ett bra tecken. Vi har ju fått ett barn. Vissa kvinnor är tyvärr mer drabbade än andra när det kommer till missfall. Man vet inte riktigt varför...
Jag har en bra barnmorska som förstår mina rädslor och som försökte få till ett tidigt ultraljud åt mig,men jag bor i en mindre stad där man måste åka till en större för ultraljud. Och som bekant är mödravården/kvinnovården lite överbelastad. Förstår att någon som har ett problem kommer före mig med oro. Men jag blir inte mindre orolig.
Jag vet nog att det kommer gå bra men jag vågar inte abdas ut förän jag verkligen ser ett friskt litet pyre på ultraljud. Att inte våga lita på sin kropp.
Grattis! Är så magiskt att se bebis som rör sig o grejar! ;D Hoppas ditt hematom försvinner av sig självt utan problem.
Jag förstår d där med oro efter mf. Är i samma sits själv. Haft lite jobbiga symptom idag så extra orolig just nu..! :/