• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • varmlanning
    3hjärtan skrev 2018-03-23 20:33:49 följande:

Vad är knölbröst?

Kölbröst. Autocorrect lever livet. Det är en ofarlig missbildning av bröstkorgen som främst drabbar män. Men tydligen har jag det. Fick reda på det när jag var gravid iom att det gjorde onaturligt ont att ha något som spände. Det är typ att bröstkorgen är lite assymetrisk och går ut i mitten mellan ens.. bröst. Jättesvårt att förklara xD
  • emeloi
    varmlanning skrev 2018-03-23 21:02:56 följande:

Kölbröst. Autocorrect lever livet. Det är en ofarlig missbildning av bröstkorgen som främst drabbar män. Men tydligen har jag det. Fick reda på det när jag var gravid iom att det gjorde onaturligt ont att ha något som spände. Det är typ att bröstkorgen är lite assymetrisk och går ut i mitten mellan ens.. bröst. Jättesvårt att förklara xD

Jag har samma missbildning! Min dotter har fått den också.. Jag har aldrig hört nån annan ha det trots att det inte är unikt.. :)
  • varmlanning
    emeloi skrev 2018-03-24 05:25:29 följande:

Jag har samma missbildning! Min dotter har fått den också.. Jag har aldrig hört nån annan ha det trots att det inte är unikt.. :)

Haha coolt! Hur stor är sannolikheten att två inne på familjeliv som hänger i gruppen för den snäva målgruppen augustibarn 2018 har det?! xD

Har du också haft problem under graviditeterna? Jag hade så ont i slutet av förra graviditeten att jag kände för att slita ur mig bröstkorgen med mina bara händer. xD
  • mkess
    Isathe skrev 2018-03-20 12:06:45 följande:

Vi gjorde ett vaginalt ul i vecka 7, bara för att vi kunde. Hade gått på klinik för utredning om barnlöshet och dom erbjöd ul i vecka 7. Vi blev gravida efter äggledarspolning och de var sista ägglossningen innan vi skulle börja få tablettstimulering. Så vet att det levde då iaf. Men de är ju ändock nu 10 veckor sedan.

Vilken känsla när ni får se bebisen igen på rul då det gått så lång tid! :D Det är ovanligt att få riktigt dåliga besked vid rul, man får försöka fokusera på det helt enkelt. När det har gått dåligt för oss (4 gånger) har vi aldrig klarat oss förbi v13. :)
  • emeloi
    varmlanning skrev 2018-03-24 07:04:35 följande:

Haha coolt! Hur stor är sannolikheten att två inne på familjeliv som hänger i gruppen för den snäva målgruppen augustibarn 2018 har det?! xD

Har du också haft problem under graviditeterna? Jag hade så ont i slutet av förra graviditeten att jag kände för att slita ur mig bröstkorgen med mina bara händer. xD

Jag har knölbröst i kombination med tekoppsbröst.. Så själva bröstbenet är utåtbuktande, men mellan brösten går det ner en djup grop.. Gör att urringningen ser mer tilltagen ut :) jag hade tack och lov inga problem alls, frågade bm om hon trodde jag skulle få ont, eller om barnet inte skulle få plats, men hon sa att barnet lägger sig där det får plats helt enkelt.. Och det gjorde hon, och allt gick bra :)
  • Isathe
    mkess skrev 2018-03-25 10:48:41 följande:
    Vilken känsla när ni får se bebisen igen på rul då det gått så lång tid! :D Det är ovanligt att få riktigt dåliga besked vid rul, man får försöka fokusera på det helt enkelt. När det har gått dåligt för oss (4 gånger) har vi aldrig klarat oss förbi v13. :)
    Tack för peppande ord!! Jag har nog bara ett uppbyggt självförsvar då jag inte ens trodde jag skulle kunna bli gravid på egen hand och kanske aldrig få barn. Å nu står vi här och väntar första barnet....
  • emizz
    Solen2 skrev 2018-03-23 19:09:16 följande:

Ska också på RUL på torsdag, så spännande! Men så klart lite oroligt också. Vi har gjort kub och där såg man inget ovanligt, vid den tidpunkten. Men RUL är ju en större koll/genomgång.

Ska också på RUL på torsdag...också lite nervös har ju inte sett bebisen sen v 8.
    Ehliaz-09 Alice-11 bebis-18
  • Emlan88

Idag har vi äntligen varit på ultraljud, så nu blev allt så mycket verkligare. Allt såg jättebra ut, blev flyttad tre dagar, så nu är vi beräknade den 2:a September istället.

• emeloi

Igår var vi på rul och allt såg så fint ut. Jag blev jätteförvånad när sköterskan sa att vi väntar en pojke! Jag var störtsäker på att det skulle vara en lillasyster! Men hjälp så glada vi är! Första pojken på min sida och troligtvis sista barnbarnet för mina föräldrar, så dom tyckte det var väldigt roligt med en liten pojk. :)

• Johanna135

Hej igen allihopa, jag har inte skrivit här på evigheter. Såg att ni frågade mig lite saker när jag var här sist. Om vi har tvillingar i släkten och så. Och det har vi inte någon av oss. Men RUL visade på två sprattlande fina barn. Inte kollat kön. Jag är så nyfiken att jag dör men min sambo vill inte veta så jag får försöka hålla mig. Försökte kika på rul om jag såg något men det är klurigt. :) spännande! Skönt att höra att era RUL gick bra!!

Svar på tråden Augustibarn 2018