• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • marran87

Jag lämnade blodprovet i måndags och har ultraljudet om två veckor så kommer få svaret på ultraljudet :) Jag tror man måste ha lämnat blodprovet senast en vecka innan ultraljudet för att det ska hinna bli klart.

• mkess
    Jmlwc skrev 2018-02-01 08:48:09 följande:
    Ja det är det jag har hört i alla fall...hoppas!
    Vad skönt att slippa vänta! Hade vi fått reda på resultatet samma dag samt bara fått veta om det var låg eller hög risk utan några siffror hade vi nog gjort hela kub av bara farten. Är detta första barnet ni gör kub med? :)
  • 3hjärtan
    Isathe skrev 2018-02-01 08:55:04 följande:

Okej, vart lämnar man blodprovet i sthlm också? Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra kub eller inte, å nu börjar de bli bråttom.

Är det inte hos din bm då?
  • Isathe
    3hjärtan skrev 2018-02-01 10:53:13 följande:
    Är det inte hos din bm då?
    Problemet är att jag är skriven i Västmanland men listad på vc i Avesta och går med andra ord hos bm i Dalarna. Så allt blir lite krångligare....
  • Jmlwc
    Isathe skrev 2018-02-01 08:55:04 följande:

Okej, vart lämnar man blodprovet i sthlm också? Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra kub eller inte, å nu börjar de bli bråttom.

Nej din bm tar blodprovet. Du måste ringa till exempelvis Mama Mia i Sthlm och boka tid för kub. De skickar en remiss till dig för blodprov som du tar med till din bm.
  • Jmlwc
    mkess skrev 2018-02-01 10:24:19 följande:

Vad skönt att slippa vänta! Hade vi fått reda på resultatet samma dag samt bara fått veta om det var låg eller hög risk utan några siffror hade vi nog gjort hela kub av bara farten. Är detta första barnet ni gör kub med? :)

Ja det är det. Tänkte inte på det tidigare då det endast erbjöds kvinnor över 35. Men nu erbjuds det till alla. Nu är jag iofs 35:)
  • Norisen
    kikif skrev 2018-01-31 18:53:20 följande:

Jag skapade en ny hemlig fb grupp, då den föregående verkade ha fulltecknat redan. Sänd mig era email kopplade till fb om ni vill vara med, och hojta gärna till om det är någon fler som kan tänka sig vara admin!

Noraea@hotmail.com :))
  • Nela

Kub idag såg jättebra ut, livlig bebis och 1:8300 i siffror. NU kan vi slappna av och njuta (trots kräksjukan här hemma...)

• 3hjärtan
    Nela skrev 2018-02-01 17:49:06 följande:

Kub idag såg jättebra ut, livlig bebis och 1:8300 i siffror. NU kan vi slappna av och njuta (trots kräksjukan här hemma...)

Grattis!
  • Svartakattenmjau

Jobbar på en gymnasieskola och idag kom det två elever och ville prata med mig. De såg på mig att jag är gravid! Jag visste inte vad jag skulle svara då jag inte berättat på jobbet än ???? jösses! Är i v 14, kanske borde berätta nu då eftersom det verkar synas?! Kan inte låta bli att fortfarande vara orolig att något ska hända, jättetråkigt!

Svar på tråden Augustibarn 2018