• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • 3hjärtan
    Nela skrev 2018-02-01 07:37:44 följande:

Jag har också börjat sova sämre... Däckar fortfarande vid 20 på kvällen men vaknar mellan 3-5 och är vaken en stund innan jag somnar om. Kommer ihåg det sedan förra gången också.

Idag ska vi på kub och se lilla räkan igen! Hoppas så att allt ser bra ut, jag har precis börjat förstå att man är gravid...

Sover också dåligt. Vaknar och vaken 1-2 h per natt. Slutar med att jag går upp å äter.

Har dock ej förstått jag e gravid ännu.

Åh spännande med kub
  • mkess
    Jmlwc skrev 2018-01-31 20:26:44 följande:

Härligt att allt såg bra ut. Fick ni reda på "siffrorna" på plats?

Vi skippade faktiskt blodprovet eftersom allt såg bra ut med bebisen (så egentligen gjorde vi ju inte kub utan bara u. ;)). Här får alla ett ultraljud runt v13 där de bestämmer bf samt kollar organ och nackspalten, sen kan man välja att gå och ta blodprov för trisomierna efteråt. Man brukar få vänta ungefär två veckor på siffrorna här. Stressigt!
  • Jmlwc
    mkess skrev 2018-02-01 08:12:37 följande:

Vi skippade faktiskt blodprovet eftersom allt såg bra ut med bebisen (så egentligen gjorde vi ju inte kub utan bara u. ;)). Här får alla ett ultraljud runt v13 där de bestämmer bf samt kollar organ och nackspalten, sen kan man välja att gå och ta blodprov för trisomierna efteråt. Man brukar få vänta ungefär två veckor på siffrorna här. Stressigt!

Jaha ok! Jag lämnade blodprov den 25/1 och så har jag kub 9/2. Det ska ju tydligen ske när man är 12+3 :) Men vi från Västerås får åka till Sthlm och göra kub/ul.
  • mkess
    Saanny skrev 2018-01-31 22:21:21 följande:

Grattis! Jag är beräknad till samma datum, men vet inte hur bra det stämmer för har blivit flyttad en gång innan, först va det den 10onde, sen 8onde och nu 6e. Haha. Den 6 e augusti stämmer inte med när jag hade ägglossning, eller när jag tror jag hade det! Men läkaren mätte bebisen på vul och sa att den va i den storleken.. hoppas inte den fortsätter växa i samma takt.. har redan en tydlig mage... trodde inte den skulle komma nu. Men hellre att den syns så man kan börja förstå. Trodde också jag väntade en tjej fram till vul förra veckan då jag fick känslan av en kille!

Tack! :) Våran växte också 3 extra dagar från v9 till igår, fast iofs växte den ju ikapp och inte förbi sina datum. Ni kanske väntar en kille då?! De brukar ju växa på sig mer än tjejerna! Ska du göra något mer ultraljud snart eller blir det rul nästa gång? Kanske blir julibebis för er till slut. ;)
  • Isathe
    Jmlwc skrev 2018-02-01 08:18:36 följande:
    Jaha ok! Jag lämnade blodprov den 25/1 och så har jag kub 9/2. Det ska ju tydligen ske när man är 12+3 :) Men vi från Västerås får åka till Sthlm och göra kub/ul.
    Får ni betala kub själva i sthlm då? Tillhör också Västerås, är 10+0 idag och funderat på kub men svårt att bestämma mig.....
  • mkess
    Jmlwc skrev 2018-02-01 08:18:36 följande:

Ah, får ni veta siffrorna på en gång då när ni gjort blodprovet tidigare? :)
  • Jmlwc
    Isathe skrev 2018-02-01 08:26:49 följande:

Får ni betala kub själva i sthlm då? Tillhör också Västerås, är 10+0 idag och funderat på kub men svårt att bestämma mig.....

Nej det kostar inget. Man får en remiss.
  • Jmlwc
    mkess skrev 2018-02-01 08:28:12 följande:

Ja det är det jag har hört i alla fall...hoppas!
  • Jmlwc
    mkess skrev 2018-02-01 08:28:12 följande:

Ja det är det jag har hört i alla fall...hoppas!
  • Isathe
    Jmlwc skrev 2018-02-01 08:47:05 följande:
    Nej det kostar inget. Man får en remiss.
    Okej, vart lämnar man blodprovet i sthlm också? Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra kub eller inte, å nu börjar de bli bråttom.
Svar på tråden Augustibarn 2018