• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Johanna135
    varmlanning skrev 2018-01-30 21:12:45 följande:

Exakt så känner jag med. Min sambo fattar inte. Idag förstod han inte varför jag inte åt matlådan från igår utan istället ställde mig och lagade ny mat. Bara tanken på köttbullar och potatis (som gick bra att äta igår) fick mig att vilja spy.

Åh haha känner igen det så väl! Tjatade tre dagar om stuvande makaroner, åt det, sen fjärde dagen och sen dess kan jag inte knappt tänka på stuvade mackaroner,blääuu. .
  • Johanna135
    lussebulle25 skrev 2018-01-30 21:50:20 följande:

Idag gjorde vi vul på privat mottagning och vi fick se vår lilla baby med ett pickande litet hjärta :) jag var inte jätteorolig innan men man vet ju aldrig! Så det var såå skönt att se att allt stod rätt till. Imorgon är det inskrivning hos bm och jag är i v 10. Nu känns allt mer på riktigt när man har fått se sin lilla baby :) nu vågar vi köpa första lilla bodyn och njuta av graviditeten

Åh vad fint! Det pickande hjärtat är så lugnande. Jag ska få kika på mina bebisar igen på torsdag.
  • beso
    lussebulle25 skrev 2018-01-30 21:50:20 följande:

Idag gjorde vi vul på privat mottagning och vi fick se vår lilla baby med ett pickande litet hjärta :) jag var inte jätteorolig innan men man vet ju aldrig! Så det var såå skönt att se att allt stod rätt till. Imorgon är det inskrivning hos bm och jag är i v 10. Nu känns allt mer på riktigt när man har fått se sin lilla baby :) nu vågar vi köpa första lilla bodyn och njuta av graviditeten

Grattis va gulligt! :)
  • lussebulle25
    Johanna135 skrev 2018-01-30 23:20:56 följande:
    Åh vad fint! Det pickande hjärtat är så lugnande. Jag ska få kika på mina bebisar igen på torsdag.
    Visst är det så! Hon tog sin tid innan hon sa att det slog. Under de sekunder hann man ju tänka både det ena och det andra... Jaa vad spännande!! Så mysigt med tvillingar <3 Lycka till!
  • lussebulle25
    beso skrev 2018-01-30 23:42:25 följande:
    Grattis va gulligt! :)
    Tack snälla du! Känns fantastiskt
  • Solen2
    varmlanning skrev 2018-01-30 19:32:10 följande:

Jag tror att det inte riktigt finns några belägg för varför vissa mår dåligt av graviditeter. Det varierar så från graviditet till graviditet. Jag sa innan att jag mådde bra under förra och väldigt dåligt denna graviditet. P-piller påverkar mig men i övrigt är jag nog tålig mot hormoner. Jag har aldrig pms eller känsloutbrott över saker. Inte heller under någon av graviditeterna (håller tummarna att det fortsätter så xD). Förra graviditeten påverkades jag nästan tvärt om av hormonerna. Jag kunde ha hysteriska skrattanfall som slutade med att jag knappt kunde andas.

Att bli gravid är helt enkelt att gambla. Har man tur vinner man måendelotteriet och har man otur förlorar man x)

Har ni andra fått några cravings än? Förra gången åt jag feferoni direkt ur stora burkar, oliver och säkert 3-4 apelsiner om dagen. Denna gång är jag hittils inte sugen på en endaste sak. Inget får det att vattnas i munnen :O

Älskar kallt vatten och kalla drycker. Riktigt isande kallt ska det vara. Är också sugen på nyponsoppa.
  • Sofiaaugusti19

Hej alla blivande Augusti mammor.

Hittade hit genom min gravid app Gravidguiden, vad roligt att ni startar den tråden, så kul o följa varandra. :)

Lite om mig då, jag heter Sofia, bor i Landskrona och är 24 snart 25 år.

Har en liten dotter på snart 2 år och väntar en liten till som är beräknad den 19e Augusti.

Har ni startat någon sida på Facebook? Är inte så haj på de här med familjetrådar än ????

• Sofiaaugusti19

Skrev precis ett inlägg här men verkar inte som att de kom fram? Eller måste de godkännas först? Som sagt, väldigt dålig på sånt här ????

• mkess

Nu har vi varit på kub och allt såg bra ut! :) Storleken stämde prick med ägglossningen, v13+2 idag och bf är 6 augusti. Jag har varit helt säker sedan jag blev gravid att detta blir en tredje tjej, men under ultraljudet kändes det som att vi kollade på en kille. :O

• mkess
    Sofiaaugusti19 skrev 2018-01-31 13:48:37 följande:

Skrev precis ett inlägg här men verkar inte som att de kom fram? Eller måste de godkännas först? Som sagt, väldigt dålig på sånt här ????

Det syns, kommer upp direkt! :) Välkommen hit! Finns en fb-grupp men de slutade ta in medlemmar, osäker på om det finns någon mer som är öppen ännu.
Svar på tråden Augustibarn 2018