• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 10:33:50 följande:

På tal om trötthet. Jag gick och la mig 9 i går kväll och vaknade inte förrän 8 i morse, ja förutom två kissepauser. Idag ska jag städa ut julen tänkte jag och ikväll får vi middagsgäster. Hur ser dagen ut för er andra?

Alltså jag kan inte somna om efter jag kissat på natten. Brukar vakna vid 2-3 sen är jag kanske vaken till 7. Bara vrider och vänder. Astrött på dagarna istället. Kul när vardagen börjar nästa vecka...
  • Nela

På tal om trötthet. Jag gick och la mig 9 i går kväll och vaknade inte förrän 8 i morse, ja förutom två kissepauser. Idag ska jag städa ut julen tänkte jag och ikväll får vi middagsgäster. Hur ser dagen ut för er andra?

Vi fick också sovmorgon idag, välbehövligt efter första dagarnas jobb varav en 11-timmarsdag... Vi ska på kalas i eftermiddag och försöka ta en lugn kväll tillsammans ikväll. Mitt mående har försämrats ytterligare lite och det är värst på morgnar och kvällar. På jobbet har jag sovit en stund varje lunch och preppat skrivbordet med nötter, frukt, majskakor och tunna smoothies. Hoppas det blir bättre efter v 12!
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-06 11:15:22 följande:
    Alltså jag kan inte somna om efter jag kissat på natten. Brukar vakna vid 2-3 sen är jag kanske vaken till 7. Bara vrider och vänder. Astrött på dagarna istället. Kul när vardagen börjar nästa vecka...
    Jag vaknar alltid på natten, även innan jag var gravid så jag är liksom van. Men jag håller med dig om att det är skit jobbigt.
  • Isavanna1
    Nela skrev 2018-01-06 11:17:59 följande:
    Vi fick också sovmorgon idag, välbehövligt efter första dagarnas jobb varav en 11-timmarsdag... Vi ska på kalas i eftermiddag och försöka ta en lugn kväll tillsammans ikväll. Mitt mående har försämrats ytterligare lite och det är värst på morgnar och kvällar. På jobbet har jag sovit en stund varje lunch och preppat skrivbordet med nötter, frukt, majskakor och tunna smoothies. Hoppas det blir bättre efter v 12!
    Ja hoppas jag med. Skönt med en lugn kväll, mitt jobb är ingen höjdare. Jag är glad om jag får sitta på mina raster. Annars står jag eller springer runt hela tiden.
  • varmlanning

Ni som äter lergigan comp. Vilka tider på dygnet tar ni. Jag är lärare och börjar jobba nu på måndag efter uppehåll. Så osäker på om effekten kommer hålla i hela jobbdagen. Jag måste nästan ta en direkt när jag går upp 0520 men det är så jäkla tidigt. När skulle ni ta nästa tablett?

• Jmlwc
    varmlanning skrev 2018-01-06 12:26:41 följande:

Ni som äter lergigan comp. Vilka tider på dygnet tar ni. Jag är lärare och börjar jobba nu på måndag efter uppehåll. Så osäker på om effekten kommer hålla i hela jobbdagen. Jag måste nästan ta en direkt när jag går upp 0520 men det är så jäkla tidigt. När skulle ni ta nästa tablett?

Jag tar vid frukost och middag.
  • Vallmofröt

Jag la mig halv 9 igår kväll o vakna 20 i 10 i morse.. o så kisspaus på morgonen vid 5 tiden. Men somnade om. Så trött hela hela tiden..
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 12:52:29 följande:
    Jag la mig halv 9 igår kväll o vakna 20 i 10 i morse.. o så kisspaus på morgonen vid 5 tiden. Men somnade om. Så trött hela hela tiden..
    Ja hade jag fått hade jag legat i soffan eller sängen hela dagen men det går ju liksom inte, haha en hel familj som vill ha mat och grejer, ett stall fullt med djur och allt annat som man måste göra.
  • cassibassi

Idag har jag bara tagit det lugnt och haft en rejäl sovmorgon. Snart ska jag träffa en väninna och funderar på att åka iväg och göra något:) haft sånt illamående sedan v 7 så har inte velat göra något på länge. Men idag mår jag knappt illa så nu vill jag komma ut lite

• Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 13:00:56 följande:

Ja hade jag fått hade jag legat i soffan eller sängen hela dagen men det går ju liksom inte, haha en hel familj som vill ha mat och grejer, ett stall fullt med djur och allt annat som man måste göra.

Min familj e duktiga på sovmornar när vi e lediga. Barnen sover också gärna länge på mornarna. Ja idag blev de en tripp till staden för lite handel till kvällsmat o lite annat framöver.
Svar på tråden Augustibarn 2018