Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej alla preggos!
Gravid med andra barnet. Vecka 9.
Bf 14 augusti,
Bor i Skåne.
Min son är 1,5 år.
Ska på ultraljud idag. Spännande!
Så roligt att följas på vägen mot bebis ????????
Jag var på första besöket hos bm igår, hälsosamtalet. Jättenöjd med henne! Jag tog upp frågan om man inte ska kolla så att hjärtat slår åtminstone?
Men hon sa att det ingår inte i rutinen att såhär tidigt göra ett vul. Jag hade fått göra det om det finns anledning, tex missfall flera ggr i rad. Jag kommer att få göra ul i vecka 12 (är i vecka 7 nu) och det känns så långt kvar.
Men hon gjorde mig ändå lugn genom att säga att sålänge jag fortsätter känna att brösten spänner lite, molvärk i magen pga växande livmoder och inte blöder så ska jag slappna av.
Att det finns ingen anledning att tro att jag har fått missfall eller kommer att få.
Så vecka 12 och vecka 19 kommer jag att få göra UL. Är det så för er andra också?
Jag var på första besöket hos bm igår, hälsosamtalet. Jättenöjd med henne! Jag tog upp frågan om man inte ska kolla så att hjärtat slår åtminstone?
Men hon sa att det ingår inte i rutinen att såhär tidigt göra ett vul. Jag hade fått göra det om det finns anledning, tex missfall flera ggr i rad. Jag kommer att få göra ul i vecka 12 (är i vecka 7 nu) och det känns så långt kvar.
Men hon gjorde mig ändå lugn genom att säga att sålänge jag fortsätter känna att brösten spänner lite, molvärk i magen pga växande livmoder och inte blöder så ska jag slappna av.
Att det finns ingen anledning att tro att jag har fått missfall eller kommer att få.
Så vecka 12 och vecka 19 kommer jag att få göra UL. Är det så för er andra också?
Apparna som finns och BM räknar lika dant. Enligt sista mens alternativt ägglossning. Så det datum du får på inskrivningen är lite på ett ungefär, sen vid ultraljudet kommer du antagligen bli flyttade lite framåt eller bakåt.
Ja just det, så ligger det ju till såklart. Har reagerat på när andra har fått vul innan vecka 10, men då beror ju det på att man inte vet alls i vilken vecka man är i. Tack för svaret! Lycka till på dina kommande ul =)
Vul idag v10. Tickande hjärta och en liten som sprattlade på
Ja just det, så ligger det ju till såklart. Har reagerat på när andra har fått vul innan vecka 10, men då beror ju det på att man inte vet alls i vilken vecka man är i. Tack för svaret! Lycka till på dina kommande ul =)
Vul idag v10. Tickande hjärta och en liten som sprattlade på
Jag passar på att hoppa in i gruppen. Är i v 9 nu och fick reda på detta 23 dec. Är lite nere då jag inte riktigt planerat att bli på smällen samt mår fruktansvärt illa. Går inte ens att jämföra med förra graviditeten.
Någon mer som mår illa dygnet runt? xD
Min son är 1 år och 3 mån och guuud vad det tär på krafterna att ha en liten att ta hand om när man mår såhär.????