• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Sirpa86

Hoppar in här! Väntar mitt första barn med BF 12 augusti, 31 år bor i Göteborg. Är i v9 nu och molvärken har börjat försvinna, hur är det för er? Fortfarande molvärk? eller bör jag bli orolig..,

• Jmlwc
    cassibassi skrev 2018-01-04 22:06:23 följande:

Oj ni är några stycken som redan börjat märka förändringar på kroppen :) kul! Jag har inte märkt någonting utseendemässigt ännu mer än att magen inte är riktigt lika platt längre. Men det är det bara jag som ser haha. Längtar till magen syns :)

Mitt illamående däremot... verkar bli värre och värre. Idag har varit hemsk. Jag har inga problem att äta, vill äta hela tiden! Men dricka däremot.. fy vad det är tufft. Får kväljningar :/

Tror även jag har lågt blodtryck då jag blir yr så fort jag reser mig. Är så det svartnar. Fler som varit med om Det?

Jag har också lågt blodtryck. Ät lakrits :) och res dig inte upp så fort.
  • Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-04 22:12:59 följande:

Har inskrivning 17 januari och är nervös över vilken vecka hon kommer säga att jag är i :0 Undra ni som har varit där, ifall ni blev framåt-eller bakåtflyttade med dagar/veckor? :)

Så länge du har koll på sista mens och ägglossning ändras det endast med dagar.
  • Jmlwc
    Sirpa86 skrev 2018-01-04 23:25:42 följande:

Hoppar in här! Väntar mitt första barn med BF 12 augusti, 31 år bor i Göteborg. Är i v9 nu och molvärken har börjat försvinna, hur är det för er? Fortfarande molvärk? eller bör jag bli orolig..,

Jag är i v 8 och har sällan molvärk. Minns inte riktigt hur det var med mina tidigare 3 graviditeter.
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-04 22:12:59 följande:

Har inskrivning 17 januari och är nervös över vilken vecka hon kommer säga att jag är i :0 Undra ni som har varit där, ifall ni blev framåt-eller bakåtflyttade med dagar/veckor? :)

Apparna som finns och BM räknar lika dant. Enligt sista mens alternativt ägglossning. Så det datum du får på inskrivningen är lite på ett ungefär, sen vid ultraljudet kommer du antagligen bli flyttade lite framåt eller bakåt.
  • marran87
    Sirpa86 skrev 2018-01-04 23:25:42 följande:

Välkommen och grattis! :) Tycker inte du ska vara orolig, det är så himla olika från graviditet till graviditet :) 
  • marran87
    Twiggi skrev 2018-01-04 21:04:04 följande:

Är snart i 5:e veckan enligt min gravid app, väntar på inskrivning hos bm för att fastställa datum :)

Apparna och BM räknar lika dant. Enligt snittmenscykeln och sista mensen första dag. Ett fastställt datum får man först vid ett ultraljud :) 
  • marran87
    cassibassi skrev 2018-01-04 22:06:23 följande:

Oj ni är några stycken som redan börjat märka förändringar på kroppen :) kul! Jag har inte märkt någonting utseendemässigt ännu mer än att magen inte är riktigt lika platt längre. Men det är det bara jag som ser haha. Längtar till magen syns :)

Mitt illamående däremot... verkar bli värre och värre. Idag har varit hemsk. Jag har inga problem att äta, vill äta hela tiden! Men dricka däremot.. fy vad det är tufft. Får kväljningar :/

Tror även jag har lågt blodtryck då jag blir yr så fort jag reser mig. Är så det svartnar. Fler som varit med om Det?

Jag har också lågt blodtryck, tror dom flesta här inne har det just nu.. det är rätt vanligt i början i en graviditet för att senare öka lite grann igen senare. Jag känner hur det snurrar i huvudet om jag stått eller suttit för länge på samma ställe. 
  • Isavanna1
    Twiggi skrev 2018-01-04 21:04:04 följande:

Är snart i 5:e veckan enligt min gravid app, väntar på inskrivning hos bm för att fastställa datum :)

Grattis! Vad roligt. Jag ska träffa läkaren i nästa vecka för samma sak. ????

Är det första barnet?
  • loppis93

Hej alla preggos!

Gravid med andra barnet. Vecka 9.

Bf 14 augusti,

Bor i Skåne.

Min son är 1,5 år.

Ska på ultraljud idag. Spännande!

Så roligt att följas på vägen mot bebis ????????

Svar på tråden Augustibarn 2018