• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 14:04:45 följande:
    Min familj e duktiga på sovmornar när vi e lediga. Barnen sover också gärna länge på mornarna. Ja idag blev de en tripp till staden för lite handel till kvällsmat o lite annat framöver.
    Vad skönt med sovmorgon. Min yngsta är inte mycket för det även om det är bättre än innan. Jag fick ut julen i alla fall, skönt är det!
  • Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 17:46:33 följande:

Vad skönt med sovmorgon. Min yngsta är inte mycket för det även om det är bättre än innan. Jag fick ut julen i alla fall, skönt är det!

Skönt det.. man ska orka plocka bort den med. Brukar va rätt tidig med att plocka bort,har inte orkat just nu.. enormt trött. Kanske borde va dags att påbörja järntabletter kanske.. eller tröttheten e väl pga själva graviditeten. Skulle ja lägga mig ner nu,då hade ja somnat
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 18:09:03 följande:

Skönt det.. man ska orka plocka bort den med. Brukar va rätt tidig med att plocka bort,har inte orkat just nu.. enormt trött. Kanske borde va dags att påbörja järntabletter kanske.. eller tröttheten e väl pga själva graviditeten. Skulle ja lägga mig ner nu,då hade ja somnat

Jag ska köpa järntabletter. Min bm sa att det är bra även i förebyggande syfte. Niferex finns som receptfritt numera.
  • marran87

Vi pratar för fullt här hemma om KUB-testet...

Hos oss ingår det i basprogramet, jag är 31 år och vi är helt delade!

Hur tänker ni kring det?

• marran87

Vad gör ni med resultatet? Vad är ett bra resultat för er? Är man nöjd över 1:200? Vad gör man om man får 1:300? Ja, men tankarna är tusen och självklart spelar bara våra känslor roll. Men skulle vara intressant med någon annans synvinkel och tanke

• Aamon

Är i v8. Hade fram tid för några dagar sedan fruktansvärd molvärk som gjorde att jag fick lägga mig flera gånger av smärta. Har minskat nu och är hanterbart sedan några dagar tillbaka.

Sedan v7 däremot har illamåendet från helvetet inträtt. Urk... Då jag inte kan kräkas försöker magen vända sig ut och in när jag går och hulkar hela tiden :(

Sedan igår klev huvudvärken in... kommer och går och gör så jag mår ännu mer illa. Kul med hormoner.

Inser nu att det är detta vi försökt uppnå i över 2 år... haha...

• Vallmofröt
    Jmlwc skrev 2018-01-06 18:16:18 följande:

Jag ska köpa järntabletter. Min bm sa att det är bra även i förebyggande syfte. Niferex finns som receptfritt numera.

Ja jag ska göra de me. Tur man har en dosett så man kommer ihåg sina vitaminer
  • Aamon
    marran87 skrev 2018-01-06 19:05:25 följande:

Vad gör ni med resultatet? Vad är ett bra resultat för er? Är man nöjd över 1:200? Vad gör man om man får 1:300? Ja, men tankarna är tusen och självklart spelar bara våra känslor roll. Men skulle vara intressant med någon annans synvinkel och tanke

Beror väl på hur viktig frågan är för er. Skulle ni abortera ett foster med Downs eller behålla även om ni visste?

Vi vill inte göra KUB då svaret enbart är en sannolikhet. Och det det räknar sannolikhet för, enligt oss, enbart skulle vara en gåva. Om så svaret var 1:20 skulle vi inte göra något, bara vara mer förberedda på "om".

Jag har för varje graviditet en risk för utomkvedshavandeskap på 1:20, inte slutar vi försöka för det? När jag fick ett x hade jag en risk på 1:100.

Vet en som beräknades ha en risk enligt kub på 1:20000, och födde ett barn med Downs. En annan som hade 1:200, och födde ett barn utan Downs.
  • Jmlwc
    Aamon skrev 2018-01-06 19:08:41 följande:

Är i v8. Hade fram tid för några dagar sedan fruktansvärd molvärk som gjorde att jag fick lägga mig flera gånger av smärta. Har minskat nu och är hanterbart sedan några dagar tillbaka.

Sedan v7 däremot har illamåendet från helvetet inträtt. Urk... Då jag inte kan kräkas försöker magen vända sig ut och in när jag går och hulkar hela tiden :(

Sedan igår klev huvudvärken in... kommer och går och gör så jag mår ännu mer illa. Kul med hormoner.

Inser nu att det är detta vi försökt uppnå i över 2 år... haha...

Men så värt det i slutändan! Kämpa på :)
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 19:16:33 följande:

Ja jag ska göra de me. Tur man har en dosett så man kommer ihåg sina vitaminer

Det skulle jag behöva! Har glömt ta folsyra tabletter några dagar:( Tar dem innan jag går och lägger mig eftersom jag har fått för mig att jag mår mer illa av dem.
Svar på tråden Augustibarn 2018