• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 09:15:52 följande:

Var nyss på vul. Läkaren kunde inte direkt se något, han kunde se gulesäcken och ett litet foster men av storleken att döma skulle jag vara i v 6. Så ny tid den 23:e men jag tror inte mycket på det tyvärr, det känns mer troligt att fostret är dött.

Men då :( kram
  • saijda

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

• Svartakattenmjau

Någon måste hjälpa mig att räkna ut!?? Fattar ingenting. Väntar mitt första barn. Den sista mensen kom 4/11, alltså 9 v+3 dagar sen. Men ändå vill appar få mig till v 10+3 eller v10+0. Hur kan det bli så? Var på tidigt ul nu men fattade inte vad bm sa och hon var inte heller speciellt pedagogisk eller trevlig ???? helt förvirrad nu!! Men ändå väldigt glad efter ha sett den lille saken i magen ?? Vill bara veta när v 12 är så jag kan sluta vara så himla orolig!

• Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-09 11:31:21 följande:

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

Man blir ju mycket känsligare när man är gravid så jag kan tänka mig att det inte alls är omöjligt att det är därför.

Håller tummarna för dig.
  • Isavanna1

Jag vet ju att det inte hjälper men när det känns lite hopplöst griper jag efter strån...

Vad tror ni? Är allt okej och jag är bara väldigt tidig? Gör det nån skillnad att ta ett nytt test? Om så bara för mitt psykes skull. Jag tror inte jag insett förrän nu hur otroligt gärna jag vill ha det här barnet!

• marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 12:04:07 följande:

Jag vet ju att det inte hjälper men när det känns lite hopplöst griper jag efter strån...

Vad tror ni? Är allt okej och jag är bara väldigt tidig? Gör det nån skillnad att ta ett nytt test? Om så bara för mitt psykes skull. Jag tror inte jag insett förrän nu hur otroligt gärna jag vill ha det här barnet!

Självklart finns det ju en möjlighet att du är tidigare än vad du trott. 
    Jag minns när jag väntade min dotter, jag blev flyttade över en vecka bakåt på första UL.

Har du koll på din ÄL eller bara mensen sista dag? Din ÄL kanske frångår "standard" och är senare.

Jag håller tummarna att din kropp bara spelar dig ett spratt!
  • marran87
    Svartakattenmjau skrev 2018-01-09 11:50:53 följande:

Någon måste hjälpa mig att räkna ut!?? Fattar ingenting. Väntar mitt första barn. Den sista mensen kom 4/11, alltså 9 v+3 dagar sen. Men ändå vill appar få mig till v 10+3 eller v10+0. Hur kan det bli så? Var på tidigt ul nu men fattade inte vad bm sa och hon var inte heller speciellt pedagogisk eller trevlig ???? helt förvirrad nu!! Men ändå väldigt glad efter ha sett den lille saken i magen ?? Vill bara veta när v 12 är så jag kan sluta vara så himla orolig!

När jag knappar in 4/11 som första dagen på sista mensen så får jag upp 9+3.... är du säker på att du fyllt i rätt? 
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2018-01-09 12:08:18 följande:

Självklart finns det ju en möjlighet att du är tidigare än vad du trott. 

Jag minns när jag väntade min dotter, jag blev flyttade över en vecka bakåt på första UL.

Har du koll på din ÄL eller bara mensen sista dag? Din ÄL kanske frångår "standard" och är senare.

Jag håller tummarna att din kropp bara spelar dig ett spratt!

Tack! Jag har inte koll på något av det... jag slutade med mini piller i oktober, fick ingen blödning alls och testade positivt 17/12.
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 12:42:03 följande:
    Tack! Jag har inte koll på något av det... jag slutade med mini piller i oktober, fick ingen blödning alls och testade positivt 17/12.
    Med veckotest? Jag hade försökt leva på hoppet till nästa ultraljud om jag var dig, eftersom det inte finns något exakt datum för något. 
Svar på tråden Augustibarn 2018