• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Vallmofröt
    marran87 skrev 2018-01-07 16:18:05 följande:

Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)

Dom andra 2 gångerna har ja inte velat ta reda på könet. Men denna gången e det sista bebben så då ska vi ta reda på va de e för kön på lilla fröet
  • marran87
    mkess skrev 2018-01-07 16:41:57 följande:

Sambon vill inte veta denna gång så det får bli en hemlighet här med! Jag är så himla nyfiken av mig så funderar dock på att be om en pottbild på rul som jag kan ta hem och studera. ;D

Spännande att några mer väljer att inte kika! Visst sjutton kommer det vata svårt att håll sig så länge men det känns verkligen roligt också :) Haha! Det skulle nog göra mig ännu mer knasig!
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-07 17:49:48 följande:
    Ja, hade ganska stora cellförändringar för 2 år sen så fick göra en konisering. Då tar man bort den bit av livmodertappen som är drabbade av cellförändringarna. Ska be barnmorskan mäta längden jag har kvar i god tid så jag kan vidta åtgärder om det behövs.
    Det gjorde jag också för nåt år sen. Hade ingen aning om att det kunde påverka...
  • Jmlwc

Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)

• marran87
    Jmlwc skrev 2018-01-07 19:56:31 följande:

Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)

Haha ?luktar verkligen kossa? .. Vad olika det kan vara - jag älskade mjölk innan och nu är det om möjligt ännu lite godare :)
  • Saanny

Jag gillar mjölk jättemycket, men har märkt att mitt illamående blir mycket värre om jag dricker eller får i mig mkt mjölkprodukter (dricker laktosfritt redan). Framförallt på morgonen eller runt lunch, gäller både glass och dryck och youhurt. blir bättre med havredryck då. Nu har jag iofs inte testat nu när jag börjat må bättre. Men va så i början av veckan iaf.
  • Isavanna1

Jag är mjölk allergiker, hahaaha så jag dricker det ju inte
  • Isavanna1

Nu är det snart tisdag och jag väntar med ångest och glädje efter vul/ul. Äntligen nån bekräftelse på att det är bra eller dåligt.

• Lmj83

Hej!

Kul att få följa fler som beräknar att föda i Augusti.

Jag är i vecka 9 och födseln är beräknad till 18 augusti. Är otroligt trött och frusen. Detta är mitt första barn, min man har 2 barn sen tidigare.

• Saanny
    Lmj83 skrev 2018-01-07 21:48:43 följande:

Hej!

Kul att få följa fler som beräknar att föda i Augusti.

Jag är i vecka 9 och födseln är beräknad till 18 augusti. Är otroligt trött och frusen. Detta är mitt första barn, min man har 2 barn sen tidigare.

Grattis!! Spännande! Jag är också sjukt frusen!! Men det börjar bli bättre det med. Fast känner det mycket på kvällarna.
Svar på tråden Augustibarn 2018