• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Nela
    Lmj83 skrev 2018-01-07 21:48:43 följande:

Hej!

Kul att få följa fler som beräknar att föda i Augusti.

Jag är i vecka 9 och födseln är beräknad till 18 augusti. Är otroligt trött och frusen. Detta är mitt första barn, min man har 2 barn sen tidigare.

Grattis och välkommen! Vi har samma bf Jag är också sinnessjukt frusen, med 3-åringen var jag så varm från att jag plussade till förlossningen. Tror tröttheten spär på frusenheten också, värst på kvällarna när jag dåsar i soffan...
  • emizz

hej alla

usch velar fram och tillbaka nästan varje dag om jag ska sjukanmäla mig eller inte!! har en extrem trötthet och illamående från och till, till saken hör ju också att jag är gastric bypass opererad så jag kan inte äta igen mig när jag inte mår illa :/ jobbar 100% inom hemvården och kämpar mig igenom varje arbetspass.....
    men imorgon är det första träffen med barnmorskan :) ska försöka få till ett vul men inte säkert, förra graviditeten slutade dessvärre i mf så lite orolig är man allt. Ha en fin dag alla

Ehliaz-09 Alice-11
  • Vallmofröt

Hej!

Jag är i vecka 9 och födseln är beräknad till 18 augusti. Är otroligt trött och frusen. Detta är mitt första barn, min man har 2 barn sen tidigare.

Välkommen hit. Och grattis! Ännu en i vecka 9. Bf 16 augusti.. enligt ägglossning e ja i v 10. Ska på vul om en vecka. Är så nervsös.. hur mår du nu i v 9. O hur har du mått under förra veckorna?
  • Isavanna1

Hej!

Grattis och välkommen!
    Vad roligt med ytterligare en bebis i gruppen.
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-07 18:08:24 följande:

Spännande att några mer väljer att inte kika! Visst sjutton kommer det vata svårt att håll sig så länge men det känns verkligen roligt också :) Haha! Det skulle nog göra mig ännu mer knasig!

Ja, blir lite extra spännande när förlossningen närmar sig hoppas jag! :D Vi har redan två tjejer så är dock lite fundersam över hur jag skulle reagera om det kommer ut en kille, vad gör man med en sån liksom, haha?! Har ni någon känsla av vilket kön det blir?
  • mkess
    Jmlwc skrev 2018-01-07 19:56:31 följande:

Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)

Jag klöks bara jag ser ost och smör i affären! ;) hemma äter vi bara mjölkalternativ men det går bra. Testa havremjölk! Godare än komjölk tycker jag. :)
  • marran87
    mkess skrev 2018-01-08 10:43:47 följande:

Ja, blir lite extra spännande när förlossningen närmar sig hoppas jag! :D Vi har redan två tjejer så är dock lite fundersam över hur jag skulle reagera om det kommer ut en kille, vad gör man med en sån liksom, haha?! Har ni någon känsla av vilket kön det blir?

Haha, jag förstår! Jag har en tjej - och tänker samma sak.. :)

Jag tror det är en pojke, storasyster tror stenhårt på en lillebror. Pappan har ingen känsla alls än :) Själva då?
  • Jmlwc
    mkess skrev 2018-01-08 10:49:43 följande:

Jag klöks bara jag ser ost och smör i affären! ;) hemma äter vi bara mjölkalternativ men det går bra. Testa havremjölk! Godare än komjölk tycker jag. :)

Kör på vatten och juice :)
  • Isavanna1
    mkess skrev 2018-01-08 10:43:47 följande:
    Vi har fyra tjejer hemma så vi är helt övertygade om en tjej till.
  • Aamon
    emizz skrev 2018-01-08 08:24:52 följande:

hej alla

usch velar fram och tillbaka nästan varje dag om jag ska sjukanmäla mig eller inte!! har en extrem trötthet och illamående från och till, till saken hör ju också att jag är gastric bypass opererad så jag kan inte äta igen mig när jag inte mår illa :/ jobbar 100% inom hemvården och kämpar mig igenom varje arbetspass.....

men imorgon är det första träffen med barnmorskan :) ska försöka få till ett vul men inte säkert, förra graviditeten slutade dessvärre i mf så lite orolig är man allt. Ha en fin dag alla

Förstår precis hur du känner. Trött som fasiken, huvudvärk och gräsligt illamående.

Gjort en annan magsäcksoperation men med liknande konsekvens nu. Jag kan inte kräkas eller "äta igen mig". Går och hulkar så magen vänder sig ut och in. Tillslut får jag upp en hel del slem... Är dock glad så länge operationen håller.

Har fått förklara mitt tillstånd för hur många som helst på jobbet då jag jobbar 100% som sjuksköterska. "Nej, jag är inte magsjuk..."

Känner dock att det inte går mycket längre, börjar gå ner i vikt då illamåendet är så illa och har inte så mycket att ta av sedan innan (bmi 17). Ska ringa bm imorgon och se om jag kan få ngt mot illamåendet.
Svar på tråden Augustibarn 2018