• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2018-01-09 12:54:24 följande:

Med veckotest? Jag hade försökt leva på hoppet till nästa ultraljud om jag var dig, eftersom det inte finns något exakt datum för något. 

Vanligt test den dagen men köpte veckotest någon dag senare. Jag antar att det faktiskt kan stämma... jag har alltid plussat väldigt fort så jag får nog lätt höga hormonhalter... så det finns ju kanske hopp trots allt. Nu när värsta chocken lagt sig.
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 13:21:14 följande:

Vanligt test den dagen men köpte veckotest någon dag senare. Jag antar att det faktiskt kan stämma... jag har alltid plussat väldigt fort så jag får nog lätt höga hormonhalter... så det finns ju kanske hopp trots allt. Nu när värsta chocken lagt sig.

Men dåså, då hoppas vi på det bästa! :) Jag håller tummar & tår för er och ser fram emot att få höra fortsättningen.
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2018-01-09 13:25:03 följande:

Men dåså, då hoppas vi på det bästa! :) Jag håller tummar & tår för er och ser fram emot att få höra fortsättningen.

Tack snälla!

Risken är ju att om där finns någon så är det ett september barn... men vad gör det!
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 13:35:27 följande:

Tack snälla!

Risken är ju att om där finns någon så är det ett september barn... men vad gör det!

Det gör ingenting, du hör hemma här ändå :)
  • emizz
    Aamon skrev 2018-01-08 17:12:18 följande:

Förstår precis hur du känner. Trött som fasiken, huvudvärk och gräsligt illamående.

Gjort en annan magsäcksoperation men med liknande konsekvens nu. Jag kan inte kräkas eller "äta igen mig". Går och hulkar så magen vänder sig ut och in. Tillslut får jag upp en hel del slem... Är dock glad så länge operationen håller.

Har fått förklara mitt tillstånd för hur många som helst på jobbet då jag jobbar 100% som sjuksköterska. "Nej, jag är inte magsjuk..."

Känner dock att det inte går mycket längre, börjar gå ner i vikt då illamåendet är så illa och har inte så mycket att ta av sedan innan (bmi 17). Ska ringa bm imorgon och se om jag kan få ngt mot illamåendet.

Oj då hoppas du kan få hjälp med tanke på din vikt...va hos BM idag på hälsosamtal och det är ju massor med extra kontroller man ska gå på, har två barn jag gjorde operationen.
    Ehliaz-09 Alice-11
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-09 11:31:21 följande:

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

Har du ont? Försök slappna av och tänk inte det värsta. Jätte svårt såklart, det förstår jag. Men, det är inte helt ovanligt med någon blödning under graviditeten. Vill också tro och minnas att jag läst att det absolut inte är konstigt efter mys, då slemhinnor och allt där nere är lite ur fas.

Jag håller tummarna att allting går bra!
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-09 14:16:00 följande:

Har du ont? Försök slappna av och tänk inte det värsta. Jätte svårt såklart, det förstår jag. Men, det är inte helt ovanligt med någon blödning under graviditeten. Vill också tro och minnas att jag läst att det absolut inte är konstigt efter mys, då slemhinnor och allt där nere är lite ur fas.

Jag håller tummarna att allting går bra!

Jag har försökt slappna av och det hjälpte att prata med MVC. Det var som jag misstänkte, det du säger.

För Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)
  • Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-09 14:30:03 följande:

Jag har försökt slappna av och det hjälpte att prata med MVC. Det var som jag misstänkte, det du säger.

För Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)

Skönt att mvc lugnade dig.

Jag hade en ganska stor blödning i v13 i min förra graviditet. Vet inte vad det berodde på. Men tydligen något ofarligt. Han fyller 4 i år:) Så alla blödningar behöver inte betyda missfall...
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-09 14:30:03 följande:

Men så skönt att du känner dig lite lugnare. 

När jag väntade min dotter hade jag en blödning vid ett tillefälle, väldigt mycket blod på pappret vid toalettbesök, ingenting var knasigt och hon är 10 nu :) 
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-08 12:13:47 följande:

Haha, jag förstår! Jag har en tjej - och tänker samma sak.. :)

Jag tror det är en pojke, storasyster tror stenhårt på en lillebror. Pappan har ingen känsla alls än :) Själva då?

När jag ser ditt namn känns det som att ni får en kille (högst vetenskapligt med andra ord), så då stämmer säkert eran känsla! ;) Jag känner mig helt säker på att vi får en till tjej! Så ska bli spännande att se om det känns likadant efter dateringsultraljudet om 1-2 veckor.
Svar på tråden Augustibarn 2018