Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Med veckotest? Jag hade försökt leva på hoppet till nästa ultraljud om jag var dig, eftersom det inte finns något exakt datum för något.
Vanligt test den dagen men köpte veckotest någon dag senare. Jag antar att det faktiskt kan stämma... jag har alltid plussat väldigt fort så jag får nog lätt höga hormonhalter... så det finns ju kanske hopp trots allt. Nu när värsta chocken lagt sig.
Men dåså, då hoppas vi på det bästa! :) Jag håller tummar & tår för er och ser fram emot att få höra fortsättningen.
Tack snälla!
Risken är ju att om där finns någon så är det ett september barn... men vad gör det!
Förstår precis hur du känner. Trött som fasiken, huvudvärk och gräsligt illamående.
Gjort en annan magsäcksoperation men med liknande konsekvens nu. Jag kan inte kräkas eller "äta igen mig". Går och hulkar så magen vänder sig ut och in. Tillslut får jag upp en hel del slem... Är dock glad så länge operationen håller.
Har fått förklara mitt tillstånd för hur många som helst på jobbet då jag jobbar 100% som sjuksköterska. "Nej, jag är inte magsjuk..."
Känner dock att det inte går mycket längre, börjar gå ner i vikt då illamåendet är så illa och har inte så mycket att ta av sedan innan (bmi 17). Ska ringa bm imorgon och se om jag kan få ngt mot illamåendet.
Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(
Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00
Har du ont? Försök slappna av och tänk inte det värsta. Jätte svårt såklart, det förstår jag. Men, det är inte helt ovanligt med någon blödning under graviditeten. Vill också tro och minnas att jag läst att det absolut inte är konstigt efter mys, då slemhinnor och allt där nere är lite ur fas.
Jag håller tummarna att allting går bra!
Jag har försökt slappna av och det hjälpte att prata med MVC. Det var som jag misstänkte, det du säger.
För Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)
Haha, jag förstår! Jag har en tjej - och tänker samma sak.. :)
Jag tror det är en pojke, storasyster tror stenhårt på en lillebror. Pappan har ingen känsla alls än :) Själva då?