• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-07 10:50:26 följande:

Jag är i slutet av vecka 10 nu. (9+5), och känner under de senaste dagarna hur symtomen börjat klicåbga av, känner endast lite molvärk då och då, samt lite lite ömma bröst. Jag blir ju såklart orolig för mådde så sjukt illa för någon vecka sedan. Känner någon av er andra hur symtomen börjar Klinga av nu?? Eller har ni någon erfarenhet av detta under era tidigare graviditeter? Känner mig inte så gravid. Mer än att jag verkligen inte är sugen på viss mat. Tröttheten har också börjat släppa. Är bubbligare i magen också.

Och något helt annat.. har någon av er gjort en konisering? Va inte orolig för detta innan, men min mamma skrämde upp mig.

Konisering är det det man gör när man har cellförändringar?
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-07 10:52:07 följande:
    Jag ville absolut inte ha reda på könet först. Jobbar på förskola och är väldigt anti att placera barn i fack pga kön så ville ha öppet sinne. Men nu har alla börjat snacka så mkt och min sambo vill ha reda på könet innan så det lutar nog åt att vi tar reda på könet när man kan.

Ni då?
    Jag vill absolut veta. Inte för att det spelar roll utanför att det blir enklare att handla. Jag vet man kan ha alla färger till alla och så men jag gillar att kunna ha koll.
  • Sissij79

Vi ska göra KUB om två veckor, här erbjuds alla över 31 års ålder har jag för mig. Själv är jag 38 och börjar oroa mig för vad siffrorna ska visa! BM sa att man inte skulle förvänta sig mer än tre siffrigt med tanke på min ålder. Vi har inte pratat om hur vi ställer oss till ?dåliga? siffror hemma.

• saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-07 15:04:21 följande:

Jag vill absolut veta. Inte för att det spelar roll utanför att det blir enklare att handla. Jag vet man kan ha alla färger till alla och så men jag gillar att kunna ha koll.

Håller med dig Isavanna1. Det är av samma anledning för mig, planeringsmänniska som man är ;) olidig väntan till flytt nu sedan kan man äntligen börja småhandla lite ^^
  • saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-07 14:21:59 följande:

Jag är vecka 8 (7+5). Njae inte än. Det brukar kännas mer när magen blir tyngre... Sedan har du säkert ont eftersom ligamenten luckras upp.

Åh en vecka före i tiden då, mysigt! :D

Aha då kan det vara de då, får se vad BM säger när jag ska dit den 17 januari :)

Olidlig väntan till flytt nu med, som också är ett stressmoment kanske därför med?:0
  • Isavanna1
    Sissij79 skrev 2018-01-07 15:09:40 följande:

Vi ska göra KUB om två veckor, här erbjuds alla över 31 års ålder har jag för mig. Själv är jag 38 och börjar oroa mig för vad siffrorna ska visa! BM sa att man inte skulle förvänta sig mer än tre siffrigt med tanke på min ålder. Vi har inte pratat om hur vi ställer oss till ?dåliga? siffror hemma.

Vet inte heller hur vi ställer oss. Men något slutgiltigt beslut tänker vi inte ta förrän sista steget är gjort, vilket det nu blir...
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-07 15:16:10 följande:
    Håller med dig Isavanna1. Det är av samma anledning för mig, planeringsmänniska som man är ;) olidig väntan till flytt nu sedan kan man äntligen börja småhandla lite ^^
    Ja jag vill så gärna kunna börja småhandla men jag vågar inte.
  • marran87

Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)

• marran87
    Sissij79 skrev 2018-01-07 15:09:40 följande:

Jag håller tummarna att ni får ett bra resultat som ni känner nöjda med. Har du någon egen sån gräns?
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-07 11:12:48 följande:

Vi var helt säkra på att kub inte ingick här och vi kände oss väldigt tillfreds med att det var så sen visade det sig att det var fel och vi började tänka. Och jag började tänka i din bana - att jag antagligen kommer noja över ett resultat som vården är nöjd med men inte jag. Jag tror inte vi skulle få ett ultraljud här om vi tackar nej till kub men iså fall bokar vi ett privat och det känns verkligen okej. Hur gammal är du?

Jag är 28, så inte i någon egentlig riskzon, men har haft flera missfall och mina graviditeter är högrisk så orkar inte med att noja över fler saker än nödvändigt. ;) Vi gjorde detta med yngsta dottern och att veta att allt såg bra ut på ultraljudet kändes mycket bättre än att ha kub-siffror att fundera över. Mycket mindre att googla om dessutom! Har i princip en phd i fosterdiagnostik efter allt googlande. ;) Så kan varmt rekommendera privat ul där de kollar alla markörer osv. Värt varje krona med ultraljud dessutom tycker jag! :)
Svar på tråden Augustibarn 2018