• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    Biffemmi skrev 2017-12-21 19:48:45 följande:

Jag har precis plussat, bf 15 augusti.. kan du snälla lägga till mig också? Vill inte lägga ut mailadress här

Grattis till ditt +
  • Jmlwc

Fy farao, mår så fruktansvärt illa hela dagarna. Inget hjälper. Har köpt postafen men ska be min bm skriva ut lergigan. Tips?

• elefantrisen

Har inte haft molvärk på ett tag nu så är lite orolig... För mig är molvärk liksom ett tecken på att det växer! + så fort jag känner att det "rinner till" (TMI, sorry) tänker jag att vattnet gått och att det snart ska börja sjuhelvetes ont. Suck.

Är fortfarande trött hela tiden, bröstvårtorna känns som två blåmärken och min dygnsrytm är knasig (utan graviditet är jag en sjusovare, somnar sent och vaknar sent, nu är jag dels uppe för att kissa mitt i natten men vaknar mellan 7-9 naturligt och är pigg nog att gå upp och göra grejer).

Håller tummarna så himla hårt för att den här bönan ska klara sig!

• elefantrisen
    Jmlwc skrev 2017-12-22 09:43:24 följande:

Fy farao, mår så fruktansvärt illa hela dagarna. Inget hjälper. Har köpt postafen men ska be min bm skriva ut lergigan. Tips?

Håll ut tills du får lergigan! Det är ju ändå något som borde hjälpa. Enda som botar mitt illamående är att snabbt få upp blodsockret, så jag tar ett glas vanlig cola (inte light eller zero) när det är som värst. :) 
  • Nela

Hej! Här vågar vi börja tro på detta också... Går in i v7 på julafton med vårt andra, sjukt efterlängtade barn efter ganska lång tids försök! Min förra grav var jag sjukskriven från v.4 och spydde oavbrutet fram till v.38, tsm med diverse andra komplikationer. Nu känner jag inte ens mig gravid Skönt så länge det varar, men typiskt att man ska vara orolig över det istället! Riktigt nojig över det mesta och känner mig som en förstagångare

Bor i Skåne med sambo och en 3-åring.

• Jmlwc
    emizz skrev 2017-12-21 19:47:13 följande:

Hej alla!!

Plussade tidigt förra veckan och superglad då förra graviditeten slutade i en kemisk...

Detta blir tredje barnet har en son på 9 år och en dotter på 6 år så detta ska bli jättemysigt. Bor nere i Skåne 

Mitt bekymmer är rädslan för missfall igen, så fort det värker och maler (vilket det gör från och till under hela dagarna) springer jag på toaletten för att titta :( svårt att slappna av och njuta.

BF är runt den 26/8-18

Grattis och välkommen!
  • Jmlwc
    Svea44 skrev 2017-12-21 19:55:28 följande:

Väntar mitt fjärde 13/8

Grattis!
  • Jmlwc
    elefantrisen skrev 2017-12-22 12:43:27 följande:

Har inte haft molvärk på ett tag nu så är lite orolig... För mig är molvärk liksom ett tecken på att det växer! + så fort jag känner att det "rinner till" (TMI, sorry) tänker jag att vattnet gått och att det snart ska börja sjuhelvetes ont. Suck.

Är fortfarande trött hela tiden, bröstvårtorna känns som två blåmärken och min dygnsrytm är knasig (utan graviditet är jag en sjusovare, somnar sent och vaknar sent, nu är jag dels uppe för att kissa mitt i natten men vaknar mellan 7-9 naturligt och är pigg nog att gå upp och göra grejer).

Håller tummarna så himla hårt för att den här bönan ska klara sig!

Jag har nästan ingen molande värk heller....

Håller tummarna för "bönan"
  • Jmlwc
    elefantrisen skrev 2017-12-22 12:44:11 följande:

Håll ut tills du får lergigan! Det är ju ändå något som borde hjälpa. Enda som botar mitt illamående är att snabbt få upp blodsockret, så jag tar ett glas vanlig cola (inte light eller zero) när det är som värst. :) 

Då skulle jag få leva på Cola :)
  • Jmlwc
    Nela skrev 2017-12-22 14:09:05 följande:

Hej! Här vågar vi börja tro på detta också... Går in i v7 på julafton med vårt andra, sjukt efterlängtade barn efter ganska lång tids försök! Min förra grav var jag sjukskriven från v.4 och spydde oavbrutet fram till v.38, tsm med diverse andra komplikationer. Nu känner jag inte ens mig gravid Skönt så länge det varar, men typiskt att man ska vara orolig över det istället! Riktigt nojig över det mesta och känner mig som en förstagångare

Bor i Skåne med sambo och en 3-åring.

Men fy så jobbigt! Hoppas det blir lättare den här gången... Grattis till +
Svar på tråden Augustibarn 2018