• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • 3hjärtan

Vi har större barn men väljer att berätta vid rul. Så vi vet att det går bra. Gick ej vägen sist. Då slapp barnen bli lidande att syskonet ej skulle födas.

• marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 09:38:50 följande:

Vi har större barn men väljer att berätta vid rul. Så vi vet att det går bra. Gick ej vägen sist. Då slapp barnen bli lidande att syskonet ej skulle födas.

Det finns många olika alternativ att göra det på. Min dotter läser mig som en öppen bok och jag vill inte ljuga. Jag anser inte att hon blir lidande om det skulle hända någonting, jag tycker det är viktigt att lära sig hantera alla former av känslor och speciellt någonting som rör hela familjen lika mycket. 
  • marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 09:38:50 följande:

Hur stora är era barn? :) 
  • marran87
    Jennsan81 skrev 2017-12-25 01:51:32 följande:

Hej hej. Plussade för nån vecka sedan och har bf 25/8 , Väntar nu nr 5. Har 4 grabbar i ålder 18, 14 , 9 och 1 Så hoppas lite på att det är en liten flicka denna gång! Bor i sthlm, är 36. <3

Vad roligt! Stort grattis =)
  • marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 10:41:42 följande:
    7 9 och 11
    Okej.. ah alla tänker vi olika och det är ju tur det :)
  • 3hjärtan
    marran87 skrev 2017-12-25 10:52:14 följande:

Okej.. ah alla tänker vi olika och det är ju tur det :)

Ja jag var glad att jag inte hade berättat för hade ej haft hjärtat att berätta att vi valde att avsluta det livet pga kromosomfel. Sen vill jag inte övriga ska veta tidigt heller. Och när barnen vet så vet ju alla.

Bara hoppas det får gå vägen denna gång
  • marran87
    3hjärtan skrev 2017-12-25 11:24:25 följande:
    Ja jag var glad att jag inte hade berättat för hade ej haft hjärtat att berätta att vi valde att avsluta det livet pga kromosomfel. Sen vill jag inte övriga ska veta tidigt heller. Och när barnen vet så vet ju alla.

Bara hoppas det får gå vägen denna gång
    Jag håller verkligen tummarna för er!
  • 3hjärtan
    marran87 skrev 2017-12-25 11:28:43 följande:

Jag håller verkligen tummarna för er!

Kan behövas med 2 mf efter avbrytandet !

Håller tummarna att det går vägen för oss alla i tråden!

Har väl aldrig längtat efter sommaren så mkt som nu:)
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-25 08:50:52 följande:

Så hade jag också valt att göra om man hade en som var lite mindre :) hur mår du än så länge?

Tycker ändå att jag mår bra...har illamående som molar konstant dagtid och lite molvärk men inget som stör jättemkt! Kan dock inte komma ihåg att illamåendet började så tidigt med sonen....Själv då?
Svar på tråden Augustibarn 2018