• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Nela
    Onewayticket skrev 2017-12-22 20:59:43 följande:

Vi är exakt lika långt gångna då! och jag bor också i skåne, så kul! :D

Vad kul! Vart i Skåne bor du?
  • marran87
    anli00 skrev 2017-12-23 09:52:24 följande:
    Är d andra barnet för dig? Hur va din förra?

Förra graviditeten hade jag typ inget illamående men nu vet jag inte vad som hänt, lite småillamående konstant...jobbig känsla men också ett tecken på att d ju är nåt där. Sen molvärken i magen....som såklart är ett gott tecken!

Redan 4-5?! Oj då blir d tidiga mornar för dig *hahaha*
    Ja det är mitt andra barn, men min sambos första och min dotter är lite äldre så det känns som allting är helt nytt ändå :) Den graviditeten var superenkel! Minns att jag sa att "är det såhär att vara gravid kan jag vara det jämt"... kanske kommer få äta upp det nu.. haha :) 

Förstår verkligen att det är jobbigt men som du säger - det är ändå lite av en bekräftelse att något händer och det kan man stå ut med en stund iaf.. sen hoppas vi att du får betydligt lättare syntom :) 

Haha, hemskt tidiga! Försökt trotsa emot men det är helt omöjligt, men äter och somnar om ... pust :)
  • Smb87

Hej, plussade i måndags väntar mitt första barn och sambons andra. Jobbar som ekonom och bor i Halland.

• marran87
    Smb87 skrev 2017-12-23 11:07:53 följande:

Hej, plussade i måndags väntar mitt första barn och sambons andra. Jobbar som ekonom och bor i Halland.

Så mysigt! Verkligen grattis till er :) 
  • anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 10:49:50 följande:

Ja det är mitt andra barn, men min sambos första och min dotter är lite äldre så det känns som allting är helt nytt ändå :) Den graviditeten var superenkel! Minns att jag sa att "är det såhär att vara gravid kan jag vara det jämt"... kanske kommer få äta upp det nu.. haha :) 

Förstår verkligen att det är jobbigt men som du säger - det är ändå lite av en bekräftelse att något händer och det kan man stå ut med en stund iaf.. sen hoppas vi att du får betydligt lättare syntom :) 

Haha, hemskt tidiga! Försökt trotsa emot men det är helt omöjligt, men äter och somnar om ... pust :)

Ja, d kan nog va så till en början när alla hormoner stormar i kroppen....

Men vad mysigt för er o få en liten igen i huset! Hur gammal är storasyster? Vi har en pojke på 3 nu och han ?tjatar? om att ha en bebis i huset så det kan bli spännande det här!

Men även om d ?bara? är 3 år sen så känner man sig lite ny i allting...men dom säger ju att alla graviditeter är olika!
  • emizz
    Onewayticket skrev 2017-12-22 20:59:43 följande:

Vi är exakt lika långt gångna då! och jag bor också i skåne, så kul! :D

Hej bor också i Skåne men är en vecka efter er :) går in i vecka 6 på julafton :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Belliiz
    marran87 skrev 2017-12-23 08:41:55 följande:

Godmorgon och grattis till er båda, vilken start på julen :) <3

Tack så mycket! Ja verkligen, är så lycklig så jag spricker snart :) Detta är mitt första och sambons andra barn. Får bara hoppas liten vill stanna den här gången <3
  • Onewayticket
    emizz skrev 2017-12-23 12:32:33 följande:

Hej bor också i Skåne men är en vecka efter er :) går in i vecka 6 på julafton :)

Vad roligt! :D
  • Jansson4

Hej! Grattis alla! :D Mitt första barn, fick MA i juli så hoppas på bättre lycka denna gång, vågar inte riktigt va för glad än förrens det gått lite längre ^^ min kille vet inget än, tänkte ge ett inslaget plus imorgon :) är i v5 och känner inte av det så mycket än, lite smått illamående ibland och så ont i huvudet till och från. Fruktansvärt rädd för ett till missfall

Svar på tråden Augustibarn 2018