• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Snowflingan

Hej på er!

Hoppar också in här, enligt nc hade jag äl för 6 dagar sedan och dagen efter äl fick jag extremt ömma bröst, de var hårda tunga och stora! Några dagar efter äl en dipp i tempen och sen har den vara stigit!

Jag är helt övertygad om att jag är gravid, det är sån konstig känsla, jag är alldeles lugn och jag bara vet att jag är gravid. Jag är dock duktig på att inbilla mig men då brukar ändå en röst säga inom mig "nej du är inte gravid" och brukar inte vara såhär lugn. Men nu tror jag verkligen 100%.

Har även haft ganska mycket mensvärk, det känns som jag ska få mens även fast min bim är den 29/1. Megaömma bröst, riktigt trött, svullen mage som brukar vara platt, hård i magen och gasig. Tänkte ta ett test om några dagar för att följa stegringen om kroppen känner rätt och jag verkligen är gravid :) misstänker att jag antingen kan ha haft äl tidigare eller äl två gånger pga två tempstegningar men missade att mäta emellan tyvärr.

Ska bli spännande att se vad som händer :)

• MariaS02
    Alijoh skrev 2018-01-21 18:10:04 följande:

Redan köpt! Tänkte testa imorgon! Vågar inte ta ut något i förskott.. har endimetrios så trodde aldrig att jag skulle kunna bli gravid.. man har ju hört skräckhistorier.. men hoppas!!

Åh ett extra stort grattis då!! <3 Jag hade nog vågat tro att det är positivt, lycka till med digitala!!
  • MariaS02
    Alijoh skrev 2018-01-21 18:10:04 följande:

Redan köpt! Tänkte testa imorgon! Vågar inte ta ut något i förskott.. har endimetrios så trodde aldrig att jag skulle kunna bli gravid.. man har ju hört skräckhistorier.. men hoppas!!

Åh ett extra stort grattis då!! <3 Jag hade nog vågat tro att det är positivt, lycka till med digitala!!
  • Alijoh
    Snowflingan skrev 2018-01-21 18:24:42 följande:

Hej på er!

Hoppar också in här, enligt nc hade jag äl för 6 dagar sedan och dagen efter äl fick jag extremt ömma bröst, de var hårda tunga och stora! Några dagar efter äl en dipp i tempen och sen har den vara stigit!

Jag är helt övertygad om att jag är gravid, det är sån konstig känsla, jag är alldeles lugn och jag bara vet att jag är gravid. Jag är dock duktig på att inbilla mig men då brukar ändå en röst säga inom mig "nej du är inte gravid" och brukar inte vara såhär lugn. Men nu tror jag verkligen 100%.

Har även haft ganska mycket mensvärk, det känns som jag ska få mens även fast min bim är den 29/1. Megaömma bröst, riktigt trött, svullen mage som brukar vara platt, hård i magen och gasig. Tänkte ta ett test om några dagar för att följa stegringen om kroppen känner rätt och jag verkligen är gravid :) misstänker att jag antingen kan ha haft äl tidigare eller äl två gånger pga två tempstegningar men missade att mäta emellan tyvärr.

Jag läste att man kan testa tidigast 7-10 dagar efte ÄL. Jag själv är på dag 8 efter ÄL och de visade utslag. Du gör som du vill, men håller tummar och tår :) håll oss uppdaterade
  • Milamilis
    Snowflingan skrev 2018-01-21 18:24:42 följande:

Hej på er!

Jag kan typ säga copy+paste på ditt inlägg, jag är lugn och helt säker på att jag är gravid, enda skillnaden är att jag har BIM 28/1 :')
  • Snowflingan
    Milamilis skrev 2018-01-21 18:33:35 följande:

Jag kan typ säga copy+paste på ditt inlägg, jag är lugn och helt säker på att jag är gravid, enda skillnaden är att jag har BIM 28/1 :')

Wow va häftigt!! Blir det första barnet? :)
  • Milamilis
    Snowflingan skrev 2018-01-21 18:40:45 följande:
    Wow va häftigt!! Blir det första barnet? :)
    Nej, för mig är det tredje barnet, men mina två första barn har jag med min exman. Så det blir första barnet för mig och min sambo (och hans första, han har inga sedan innan :)). Är det första för er?
  • Linaamanda
    Blåhimmel skrev 2018-01-21 17:56:01 följande:

Hejsan!

Hänger gärna på här???? har BIM 25/1.

Har ömma bröst och tycker att jag har lite metallsmak i munnen, har kännt av en konstig känsla vid solar plexus igår+idag och har molvärk. Hoppas att jag inte inbillar mig nu????. Någon av er som kännt av något vid solar plexus vid graviditet? Kan det ens vara pga graviditet.????

Jag har också bim 25/1. Jag har inte känt något sådant men däremot molvärk sedan en vecka tillbaka. Tänkte ta ett cb-early imorgonbitti. Hur tänker du göra?:)
  • Snowflingan
    Milamilis skrev 2018-01-21 18:44:36 följande:

Nej, för mig är det tredje barnet, men mina två första barn har jag med min exman. Så det blir första barnet för mig och min sambo (och hans första, han har inga sedan innan :)). Är det första för er?

Åh va härligt med flera barn! Kände du såhär när du var gravid innan också om du kommer ihåg? Jag tycker det är intressant hur olika graviditeter kan vara om det är olika pappor också, dock hade min mamma exakt likadant med alla oss 3 barn, yngsta med annan man :)

Ja detta blir första, riktigt spännande!
  • carnations
    GerCho skrev 2018-01-21 17:58:25 följande:

Här är också mensen på gång :( BIM +1 enligt NC.

Jag kände inga pms symtom förutom ömma bröst och hade så stora förhoppningar men i morse gick tempen ner under cover linjen och kom lite bruna flytningar och sen kom mens smärtan...

Och nu blir det minst 2 månaders uppehåll från bebisgörandet eftersom jag ska laser operation av ena ögat i slutet av mars och jag får inte göra det om jag är gravid...

Förlåt för deppigt inlägg men jag behövde skriva av mig. Lycka till till er som inte har fått mens än. Hoppas på många fina plus i slutet av månaden :)

Tråkigt för dig. Hoppas operationen går bra och lycka till när du får försöka igen!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018