• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • FrökenFiaLotta
    josgos skrev 2018-01-04 21:18:07 följande:

Grattis!!

Berätta hur det känns, haft några symptom som fick dog att vilja testa tidigt?

Tack!

Jag testade inte tidigt utan testade bim+1. Min tjejkompis sa att hon trodde jag va gravid. Lätt hungrig, känslosam o kan gråta över en tv reklam. Trött samt att jag gick på toa mer än vanligt.

Nu kan man addera att jag mår illa och känner typ ett hungersug hela tiden. + att jag är känslig för dofter
  • Rhubarb

Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Har följt tråden och tycker det är dags att skriva något.

Jag är 27 och min sambo är 30, vi planerar nu vårt första barn ihop. Jag slutade med p-piller i augusti och har sedan dess haft en cykel på 35 och 33 dagar. Idag är det bim+7 (bim var 28/12) och cd 41 enligt app, kan inte minnas att jag någonsin haft så lång cykel tidigare. Har dock tagit 3 grav.test som alla visar negativt, känner heller inga symtom. Kanske har kroppen ännu inte stabiliserat sig efter p-piller? Hur är era erfarenheter?

Grattis till alla som plussat! :D

• FrökenFiaLotta
    ankmamma skrev 2018-01-04 21:27:05 följande:

Grattis!!! :D

Tack snälla såååå glad!! Vill bara typ ha ultraljud nu
  • ampjot

Grattis alla ni som plussat, så kul! Själv har jag inte BIM förens den 19:e. Legat i denna vecka, känns som hundra år till BIM haha.

• Mudcakemonster

Hejsan och grattis till alla som plussat! :)

Hoppar gärna in här. Har BIM på lördag 6.1, och håller på att bli galen för att jag inte orkar vänta med testet. Är täppt i näsan, nyser, lite förhöjd temp och det liksom nyper till i magen emellanåt.

Har inte använt äl test men enligt appen fick vi till det typ två dagar innan äl, så jag hoppas att det räcker. Någon annan med BIM på lördag?

• josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-04 21:26:55 följande:

Dock har jag gått så långt som att börja titta på gravtest... jag som lovat mig själv.. :/

Var stark! Vänta lite till! Jag antar att det ekonomiska argumentet inte biter på dig?
  • Jagheteralma

Hej tjejer!

Jag använde natural cykles innan men tycker den är för dyr. Ladda nyss mer flo, men det verkar inte som den sätter ut äl av sig själv utan det gör man på egen hand? Eller kanske jag som inte fattar..

Vad finns det fler för enkla appar som mäter temp? Gärna gratis annars inte allt för dyr..?

Kram på er!

• Jagheteralma
    Jagheteralma skrev 2018-01-04 23:26:52 följande:

Hej tjejer!

Jag använde natural cykles innan men tycker den är för dyr. Ladda nyss mer flo, men det verkar inte som den sätter ut äl av sig själv utan det gör man på egen hand? Eller kanske jag som inte fattar..

Vad finns det fler för enkla appar som mäter temp? Gärna gratis annars inte allt för dyr..?

Kram på er!

Eventuellt om någon hade rabattkod till natural cykles? Såg att någon skrev det i tråden innan.
  • ampjot
    Jagheteralma skrev 2018-01-04 23:26:52 följande:

Hej tjejer!

Kram på er!

Du behöver föra in tidigare data, alltså tidigare perioder för senaste mensen. Så fort du för in dagar med detta så börjar den räkna ut, ju längre tiden går sedan ju "säkrare" räknar den ut när den har mer historik. Hoppas du förstår hur jag menar :)
  • Strawberrybrud
    josgos skrev 2018-01-04 21:23:55 följande:

Jag har ingen extrem värk men ett molande hela tiden. Som att jag verkligen känner av att jag har en livmoder... Har haft det innan, under och efter ÄL (ÄL 29 dec). Och förra mensen, osv... Slutade med p-piller i slutet av oktober (hade ätit p-piller i typ 15 år och nu är jag 29 år) och börjar undra om det är såhär att vara kvinna haha!

Beklagar missfallet. Hade du liknande symptom då i dec?

Skönt att höra att jag inte är ensam haha. Var en tjej som skrev här att det tydligen var vanligt att äl efter missfall var smärtsam :)

Nej alltså jag fick beskedet när jag var på vul i v.9, liten hade dött i v.8... så kom den ut en vecka senare hemma!

Roligt!? Dags för babyverkstad nu???
Svar på tråden BIM JANUARI 2018