• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Jagheteralma
    josgos skrev 2018-01-06 21:35:18 följande:

Haha, välkommen till 12/1-gänget, vi e mååånga här inne! Så spännande! Jag är också på tredje försöket, inga barn, 29 år, sambon 40.

Men håll ut, inte säkert att det visar nåt än!

Så kul jag har också bim 12/1 och det är också tredje försöket :) dock känner jag ganska säkert att jag får mens denna gången, hittade inte min äl denna gången :( håller tummarna för oss alla!
  • Lottch3n
    Storafamiljen89 skrev 2018-01-06 17:08:05 följande:

Jag har BIM den 11e har jag räknat ut nu. Har ingen app som jag följer utan räknar bara dagarna via kalendern :). Jag är inte så duktig på det där med hormonerna men sist testade jag positivt 4dagar före mensen. Dock var det tvillingar då så då kanske man får högre hormonstegring lite tidigare. Nu har jag lovat mig själv att inte testa innan den 11e iallafall. När har du bim?

Jag fick liksom inte ett tydligt plus förrän på bim+1-2 med dottern så antar att det kan vara samma nu.

Jag har bim 12/1 och har väl lovat mig själv att inte testa förrän 13/1 om mensen fortfarande inte kommit då.

Vill gärna veta innan utomlandsresan :)
  • LillaMy08
    josgos skrev 2018-01-06 21:35:18 följande:

Haha, välkommen till 12/1-gänget, vi e mååånga här inne! Så spännande! Jag är också på tredje försöket, inga barn, 29 år, sambon 40.

Men håll ut, inte säkert att det visar nåt än!

Vad spännande och roligt med så många med bim 12/1! Och dessutom tredje försöket för flera verkar det som. Den sista veckan innan bim tycker jag är så långsam.. ???? Är det första barnet för er? Lycka till!
  • Storafamiljen89
    Lindsey77 skrev 2018-01-06 21:26:32 följande:

Åh nej, vad tråkigt!!

Kan det inte vara en NID blödning när ägget fäster en vecka före BIM? Har själv aldrig haft det, men det förekommer ju.., kram

Vi får se.. Lär väl märka om det kommer igång ordentligt snart. Hade velat skruva fram tiden tills plusset på stickan så man slipper den här jobbiga väntan ????. Men nu får jag hålla tummarna för er andra istället :).
  • maria1992
    Jagheteralma skrev 2018-01-06 21:43:08 följande:

Så kul jag har också bim 12/1 och det är också tredje försöket :) dock känner jag ganska säkert att jag får mens denna gången, hittade inte min äl denna gången :( håller tummarna för oss alla!

Vad roligt! Jag har bim 17/1 men tror precis som dig mensen kmr då jag helker inte hittade äl. Endast en stegring men inget fullt utslag... också på 3e försöket. Så räknar med 4e
  • josgos
    LillaMy08 skrev 2018-01-06 22:00:13 följande:

Vad spännande och roligt med så många med bim 12/1! Och dessutom tredje försöket för flera verkar det som. Den sista veckan innan bim tycker jag är så långsam.. ???? Är det första barnet för er? Lycka till!

Ja superkul!

Ja precis, inga barn sen innan :) lycka till ni med!

Det går lite långsamt ja... känner mig lite loj och trött dessutom.. hoppas det är bra tecken!
  • Jagheteralma
    maria1992 skrev 2018-01-06 23:28:06 följande:

Vad roligt! Jag har bim 17/1 men tror precis som dig mensen kmr då jag helker inte hittade äl. Endast en stegring men inget fullt utslag... också på 3e försöket. Så räknar med 4e

Spännande! :) jag har beställt hem bidrottninggele apiforce till nästa cykel och hoppas att äl blir starkare nästa gång! Slutade med p-piller i september och har bara fått fullt utslag på äl test i november. Så hoppas det kan hjälpa en på traven :)
  • LunaLo
    tossaliten skrev 2018-01-06 20:38:08 följande:

Det är så konstigt. Hade äl 3-4/1 tror jag. Brukar ha ont 1-2 dagar på den sidan äl är..nu är det ju 3 dagar senare och jag har ont i ?tjejlaget? när jag hostar och tyngdkänsla. Ont varje steg jag tar. Vad sjutton är det?!!? Nån som känner igen sig??

Hm, låter ju konstigt. Hoppas det är väldigt tidiga graviditetssymtom, jag brukar dock ha väldigt liknande vid ägglossning. Brukar kännas som om det hänger en liten vattenballong som sträcks ut och nästan spricker vid varje steg jag tar.
  • Sajo25
    Jagheteralma skrev 2018-01-06 21:43:08 följande:

Har också BIM 12/1 :)
  • ankmamma
    Rhubarb skrev 2018-01-06 20:20:11 följande:

Åh tack för ditt svar! Det kan ju faktiskt förklara situationen :) hur lång cykel har du vanligtvis och hur gjorde du för att identifiera nästa äl? Jag brukar inte känna av symtom förrän mensen så hoppas på att ältest visar stegring nästa cykel.

GRATTIS till plus!! :D

Den låter ju lite likt min i alla fall! :) jag har normalt ca 32 dagars cykel, och jag har kört både med Natural cycles och äl-tester. Hade positivt LH-test den 23/12 och temphöjning den 25/12 så äl var på julafton! Bästa julklappen man kunde få!! ;) jag började med LH-testerna på cykeldag 10 och testade varje dag tills jag hittade stegringen:) men det är ju lite olika på hur lång cykel man har när man ska börja testa! :)

Tack så mycket :D jag hoppas det går hela vägen!! :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018