• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • qismet

Hej! En till hoppfull här! Singel 38 år och försöker få ett syskon till min 3 åring. Gjorde mitt 4:e inseminationsförsök den 28/12 och har BIM 11/1.

Jag känner mig gravid (liknande symtom som när jag väntade sist) men då fick jag positivt test 4 dagar innan BIM. Jag är en testaholist. Började testa för 3 dagar sedan fast jag svor att inte göra det! Har sett spökstreck idag. Jag använder också clearblue fertilitetsmonitor (slöseri med pengar för mig då den inte lyckats pricka in min ägglossning på 2 cykler). På monitorn står det att jag inte är gravid (för tidigt jag vet) men på teststickan ser jag ett svagt streck som blev starkare på dagens test...

Frustrerande denna väntan! Om det visar sig att jag inte är gravid så kommer besvikelsen att vara större än de 3 andra gångerna nu när mina symtom nästan övertygat mig... ????

Ingen tackar dig för att du är en dörrmatta - Be the bigger bitch
  • Storafamiljen89
    Jagheteralma skrev 2018-01-06 23:37:16 följande:

Spännande! :) jag har beställt hem bidrottninggele apiforce till nästa cykel och hoppas att äl blir starkare nästa gång! Slutade med p-piller i september och har bara fått fullt utslag på äl test i november. Så hoppas det kan hjälpa en på traven :)

Vad kul! Jag har också precis beställt hem bidrottningsgelé så jag ska också prova det inför nästa ÄL :) Läste att det ska vara toppen mot fertiliteten och många som haft väldigt positiv effekt av den. Kan ju inte skada att testa :)
  • Jagheteralma
    Sunshine4life skrev 2018-01-07 17:38:01 följande:

Kom på att jag tog bidrottninggel i två dagar precis innan ägglossning. Kan det påverka? Inte tänkt på det. Har tagit lite sporadiskt innan men inte långa perioder. Såg nu när jag googlade att det kan medföra en oregelbunden äl/mens om man tar det i längre perioder.

Hade äl 31/12 och har bim 15/1. Har stramat längst ner i magen i fyra-fem dagar. Brukar bara ha äl-smärta en dag typ. Men varför har jag ofta ont efter vad som står i appen som äl-dag? Haft lite ont i svanken och varit lite trött. Men har inga ömma bröst som alla andra verkar få?

Känns så lätt att inbilla sig och kanske att hjärnan skapar smärtan?

Ingen aning faktiskt men har läst så många solskenshistorier från folk som ätit det. Att de fått mycket starkare äl osv, och eftersom jag har haft väldigt fram o tillbaka sen p-piller stopp tänkte jag ge det en chans:) man ska äta från första mensdagen fram till äl. Har dock regelbunden mens varje månad så får hoppas den inte rubbas, men ger det ändå en chans!

Jag har samma symptom alltid efter äl fram till mens, stramar, lite ryggont, ömma bröstvårtor men inte ömma bröst. Känner min kropp så bra sen jag började tempa och skriva upp symptom i appen. Då kan man liksom gå tillbaka och jämföra symptom så man inte inbillar sig massa hehe

Men vi får hoppas ditt beror på grav :) håller tummarna!
  • Jagheteralma
    Storafamiljen89 skrev 2018-01-07 18:01:41 följande:

Vad kul! Jag har också precis beställt hem bidrottningsgelé så jag ska också prova det inför nästa ÄL :) Läste att det ska vara toppen mot fertiliteten och många som haft väldigt positiv effekt av den. Kan ju inte skada att testa :)

Exakt, läst flera trådar där alla hyllar det och blivit gravida, klart man blir sugen att testa då liksom :D många får även väldigt vacker hy av kapslarna och vem tackar nej till det? ;)

håller tummarna för oss!
  • Jagheteralma
    maria1992 skrev 2018-01-07 13:14:21 följande:

Aha, är det så?? Det kanske man skulle göra? Inga biverkningar av det?? Spännande!!

Har läst de som hyllar det och blivit gravida månaden de ätit det, men även folk som påstår att det rubbat deras cykel.. men vad gör man inte i hoppet om att få ett plus på stickan? Värt att testa för mig iaf :)
  • Lilj3

Idag sjönk tempen och nu på eftermiddagen har det kommit lite spottings, så det är väl mens på g, ca en vecka tidigare än vad både Flo och Fertility friend förutspådde. Känner mig så besviken :(. Får hoppas att försök nr 6 går vägen istället.

• Loouiiisee

Idag är jag på dag 30 och ingen mens i sikte än. Men jag var helt hundra på att den skulle komma i helgen då jag hade mensvärk och ryggont och ömma bröst. Hoppet lever kvar så länge den inte kommer iallafall. Dock drygt när man inte vet bim eller äl riktigt. När kan jag testa med ett graviditetstest och jag kan vara säker på mitt resultat? Någon som vet? Har oregelbunden mens. Men har legat runt 30 dagar när den varit någorlunda regelbunden. Men ibland upp emot 40 dagar.

• qismet
    Loouiiisee skrev 2018-01-07 18:12:37 följande:

Idag är jag på dag 30 och ingen mens i sikte än. Men jag var helt hundra på att den skulle komma i helgen då jag hade mensvärk och ryggont och ömma bröst. Hoppet lever kvar så länge den inte kommer iallafall. Dock drygt när man inte vet bim eller äl riktigt. När kan jag testa med ett graviditetstest och jag kan vara säker på mitt resultat? Någon som vet? Har oregelbunden mens. Men har legat runt 30 dagar när den varit någorlunda regelbunden. Men ibland upp emot 40 dagar.

Jag skulle börja testa idag om du har gravtest hemma :)
  • lillmysan

Hoppar gärna med här! Läser vad ni skriver och insåg previs att det är många som har BIM den 12/1, likaså jag! Har två barn sedan innan (två hoppsan). Detta är första gången jag är medveten om vad som händer, väntar givetvis med spänning nu i veckan! Kör med natural cycles :)

• Jagheteralma
    lillmysan skrev 2018-01-07 18:22:52 följande:

Hoppar gärna med här! Läser vad ni skriver och insåg previs att det är många som har BIM den 12/1, likaså jag! Har två barn sedan innan (två hoppsan). Detta är första gången jag är medveten om vad som händer, väntar givetvis med spänning nu i veckan! Kör med natural cycles :)

Så kul att vi är så många! :) har du några symptom än eller känner du att mensen är på g? Själv vill jag att mensen ska komma nu för jag e säker på att den kommer komma denna månaden med :(
Svar på tråden BIM JANUARI 2018