Vi som önskar ett syskon 2018
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3
Hej på er!
Det var länge sen jag skrev här nu! Har precis fått världens pms och ont i magen, gjorde ett grav-test idag som va negativt (1 dag över bim) så inser nu att det inte blev nåt den här gången heller :( känner mig så trött på att bli besviken hela tiden....
Nu på kvällen kom mensen igång på riktigt, så nu kan vi börja om från början med nya friska tag ;)
Får se det positiva i att hinna träna lite hårdare (på gymmet) än månad till, och kanske ta upp mina planer på att lära mig jogga :) Har ju en månad på mig att göra nya framsteg nu!
Bara jag som känner att det ändå kan vara en lättnad när mensen väl dyker upp, en nystart?
Hade jag varit gravid nu hade jag ju istället börjat oroa mig för missfall direkt ;)
Hur går det för er andra?
Hej på er!
Det var länge sen jag skrev här nu! Har precis fått världens pms och ont i magen, gjorde ett grav-test idag som va negativt (1 dag över bim) så inser nu att det inte blev nåt den här gången heller :( känner mig så trött på att bli besviken hela tiden....
Tråkigt! Förstår att det känns segt precis nu men förhoppningsvis tar det sig nästa gång! Usch vad tramsigt klämkäck jag låter nu känner jag men försöker skicka lite pepp här genom telefonen :) heja dig!!
Det förstår jag att det var och måste vara extrajobbigt att ha fått ett MA där man går och tror att allt är bra i dagar/veckor mot att mf startar på en gång, åtminstone måste känna sig mer lurad av kroppen som inte förstod att det skulle stötta bort det istället.
Vi försöker skaffa andra barnet och vi började försöka seriöst denna månad även om vi slarvat ett par månader innan dess. Jag har dock fått ett missfall i vecka 8+1, innan jag fick första barnet, och då fick vi inte ens komma in på kontroll utan ombads att vänta hemma för att det ändå inte gick att se något. Jag tycker dock att vi borde fått komma in på kontroll för att kolla istället för att inte veta om det var en blödning i graviditeten eller ett missfall liksom, så vet inte hur länge det varit dött innan det startade.
Hade du lätt för att bli gravid förra gången? Det måste ju vara värre med ett MA (än ett MF) och gå och tror att allt är bra och ha symptom och så vidare i flera veckor till fast fostret var dött. Just den psykiska biten att försöka förstå varför kroppen inte stötte bort fostret när det var dött istället för att göra det flera veckor senare (eller inte alls utan hjälp).
Hoppas att du får plus snart igen Gick det fort förra gången?Så du brukar ha så mycket spottings innan mens normalt? Fast så länge mensen inte kommit igång helt så lever ju hoppet, finns ju många som inte haft ett enda symptom de gånger de plussat men massor gånger de inte plussat liksom
Jag håller med, njuta allt vad man kan av det som inte kommer gå i 9 månader sen:)
Ska bli spännande att se hur det blir nästa månad.
Jag drömmer om att i alla fall få vara gravid när vi är på Cypern i April, vet inte varför men det vore urmysigt
Tack! Behövde lite pepp känner jag, har lite svårt att tänka positivt bara just nu:( börjar verkligen fundera över vad som kan vara fel...har försökt så länge nu och inget resultat. Det tog aldrig så här länge med våra två tidigare barn...
Jag håller med, njuta allt vad man kan av det som inte kommer gå i 9 månader sen:)
Ska bli spännande att se hur det blir nästa månad.
Jag drömmer om att i alla fall få vara gravid när vi är på Cypern i April, vet inte varför men det vore urmysigt
Vi ska till Cypern i Juni och jag har haft precis samma tankar. Fram till denna månad har jag varit säker på att till den resan kommer jag vara gravid och bara mysa men nu vetitusan...
Åh, jag hoppas på gravmyssemester för oss båda två <3
Ibland känns det hopplöst, men förr eller senare händer det:)