• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Charlizee
    Tumvante skrev 2018-02-03 21:44:36 följande:

Tycker jag sett dig förr i planerar barn-trådar... och själv är man ju även här... igen igen, efter att ha varit med i BIM-trådar för februari-17 och en hel drös sedan dess... tyvärr.

Önskar ett syskon till dottern född -15. 5 misslyckade graviditeter bakom mig - alla inom loppet av 2017...

Lycka till nu!

Nu får det vara våran tur!

Ja känner igen dig också <3 vi har försökt till och från sedan förra året... har haft dippar när jag känt jag lägger ned bebisverkstaden men sedan har man bara kört på ändå, önskan om ett syskon är väl större.

Just nu känner jag mig ganska lugn, förväntar mig ingenting kommande månader. Såklart vill jag mer än något annat plussa men tror alla negativa test gjort så jag nästan inte tror jag kan plussa igen.

Tråkigt att höra du haft så många missfall, du får ta med dig att du och din kille kan bli gravida igen tillsammans. Du ska se att det där fröt snart kommer vilja stanna

Stor stor kram!!
  • TouchOfRed

BIM +3 idag men ingen mens än. Testade mig senast på BIM -2 med testa tidigt test men det var så blankt det kan bli, bara ett tydligt kontrollstreck som hånskrattade åt mig....

Med sonen plussade jag på BIM-2 Så jag tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu. Men samtidigt är det ju en annan del av en där hoppet väcks och man tänker att jag kanske hade ÄL senare än jag brukar (testade inte denna cykeln) osv. Borde jag testa igen eller är det bättre att bara vänta på mensen? Vill ju inte bli besviken igen...

• Meej
    TouchOfRed skrev 2018-02-05 07:47:17 följande:

BIM +3 idag men ingen mens än. Testade mig senast på BIM -2 med testa tidigt test men det var så blankt det kan bli, bara ett tydligt kontrollstreck som hånskrattade åt mig....

Med sonen plussade jag på BIM-2 Så jag tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu. Men samtidigt är det ju en annan del av en där hoppet väcks och man tänker att jag kanske hade ÄL senare än jag brukar (testade inte denna cykeln) osv. Borde jag testa igen eller är det bättre att bara vänta på mensen? Vill ju inte bli besviken igen...

Känner igen den där ångesten och att vela mellan hopp och förtvivlan och att vilja testa men så förtvivlat inte orka bli besviken igen.. Det tär så mycket att hoppas när det inte leder någonstans och det är skönare att inte hoppas då.. Och ändå hoppas jag..! Varje månad..!
    Charlizee skrev 2018-02-05 07:12:50 följande:
    Ja känner igen dig också <3 vi har försökt till och från sedan förra året... har haft dippar när jag känt jag lägger ned bebisverkstaden men sedan har man bara kört på ändå, önskan om ett syskon är väl större.

Just nu känner jag mig ganska lugn, förväntar mig ingenting kommande månader. Såklart vill jag mer än något annat plussa men tror alla negativa test gjort så jag nästan inte tror jag kan plussa igen.
    Du kommer få plus igen du också! Även om det känns hopplöst ibland. Men jag tror på sätt och vis att det kanske är bättre att ha den där lite uppgivna inställningen och inte förvänta sig något. Det kanske gör att kroppen (knoppen..?) slappnar av lite mer och gör förutsättningarna bättre..?

Båda mina barn sedan innan blev till lite av en slump känns det som och jag hade aldrig den här kämpigheten med att gå och hoppas och bli besviken.. Första barnet hade jag problem med ÄL och hade ingen ÄL alls på ett år trots medicinering och sen hade jag plötsligt EN spontan ÄL och då blev jag gravid. Med andra hade jag inte ens fått någon mens efter första.. Hade då när vi började försöka för trean inställnignen att vi nog ändå var superfertila ihop när vi väl prickade ÄL, men nu har jag plötsligt regelbundna cykler och vet att jag åtminstone prickat ÄL de senaste månaderna då jag testat, men har ändå inte blivit gravid än.. Känner också att alla negativa gravtest gjort att jag nog tror att jag inte kan plussa igen.. Men det kommer så klart gå till slut..!
  • imsevims

Blir verkligen inte klok på min kropp. Förra cykeln var på endast 24 dagar. Nu är jag på cd18 och fortfarande ingen äl. Däremot har jag haft ordentlig äl-värk och äl-flyt sen förra måndagen! Så en hel vecka nu som jag varje dag varit övertygad om att äl varit på g. Fick positivt äl-test i lördags så var så säker på att tempen skulle sticka upp i morse men näpp...Nu sitter jag här 8e dagen i rad med kraftig äl-värk men fortfarande inget ägg som släppt :( Seeeegt....

• Meej
    imsevims skrev 2018-02-05 09:15:51 följande:

Blir verkligen inte klok på min kropp. Förra cykeln var på endast 24 dagar. Nu är jag på cd18 och fortfarande ingen äl. Däremot har jag haft ordentlig äl-värk och äl-flyt sen förra måndagen! Så en hel vecka nu som jag varje dag varit övertygad om att äl varit på g. Fick positivt äl-test i lördags så var så säker på att tempen skulle sticka upp i morse men näpp...Nu sitter jag här 8e dagen i rad med kraftig äl-värk men fortfarande inget ägg som släppt :( Seeeegt....

Hm.. jobbigt! Men det kan ju ta upp till 36h efter LH-toppen tills ägget släpper, så tempen kanske stigen imorgon! Håller tummarna för det! Det kanske betyder att du har jättehöga värden av luteiniserande hormon i kroppen nu och att du blir extra dunderfertil den här månaden..!! :)
  • Meej
    imsevims skrev 2018-02-05 09:15:51 följande:

Inte 36h, 72h menar jag. Tre dygn. För trött efter en natt med snoriga hostiga barn..! :P Även om det vanligaste är inom 48h. Och om stegringen var i lördags så är du ju fortfarande inom det spannet!
  • imsevims
    Meej skrev 2018-02-05 09:25:51 följande:

Hm.. jobbigt! Men det kan ju ta upp till 36h efter LH-toppen tills ägget släpper, så tempen kanske stigen imorgon! Håller tummarna för det! Det kanske betyder att du har jättehöga värden av luteiniserande hormon i kroppen nu och att du blir extra dunderfertil den här månaden..!! :)

Ja vi får hoppas på det! Dunderfertil låter bra, haha ;)

Mina äl-test tog slut så har inte kunnat kolla mer efter i lördags men vissa månader har jag haft positivt 2 dagar i rad så kanske det hade visat positivt även i går om jag testat. Håller tummarna att tempen höjs imorgon!
  • Migas
    Charlizee skrev 2018-02-05 07:02:44 följande:
    Vår äldsta är 5 och yngsta 3 år, så inte så jätte många år. Som tur är har jag världens underbaraste man som peppar mig/ oss och kan behålla lugnet. Min man reser mycket med jobbet så det är ju inte optimalt heller... bara bita ihop och fortsätta försöka <3
    Nä, då borde det ju inte bero på det. Vad skönt att du har en stöttande och lugn man mitt i alltihopa   Mindre roligt att han är borta så mycket och att det kanske är svårt att få till det på rätt tid varje månad  

Tror nog att du kommer lyckas snart igen  

Hur går det? Fortfarande ingen mens?  Tycker det låter som om du skulle kunna vara gravid (om mensen inte kommit sen igår) med tanke på att du var flera dagar över BIM. Brukar du ha regelbunden mens annars? 
  • Entriss

Men guuud, du måste testa igen ju!! :) 

Berätta hur det går! 

CD 7 här så tippar ca 1 vecka kvar till ÄL för mig. Skönt att vara på g ;) 

• TouchOfRed

Mensen kom tyvärr :(

Så nya tag. Försök 9. Ska börja med cb digitala ÄL test igen. Min mens var regelbunden flera månader efter uttag av spiral men senaste 3 månaderna har den varit knas. Känns som att ÄL antingen varit väldigt otydlig eller uteblivit helt. Så nu ska jag köra tester...

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018