• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • A1610

Hej, det var ett tag sedan jag skrev här. Ser att det är lite nya namn, men har inte hunnit läsa ikapp i tråden.

Själv fick jag en konstig blödning på Bim -10. Lite, lite mens i ca 4 dagar...och sen dess har jag inte fått min mens. Nu har jag gått över 9 dagar. Eller så var det där min mens? Tog ÄL test när det gått 14 dagar sedan den konstiga blödningen och tror det var positivt...bara att jag och min sambo befann oss på olika orter.

Ny Bim bör vara 12 feb...eller snarare beräknad mens.

PS är inte gravid!

• Annsisen
    Charlizee skrev 2018-02-03 09:05:44 följande:

Förstår dig precis!! Hur länge har ni försökt till en trea? Vi är inne på tionde eller sjätte försöket till ett syskon nu beroende på hur man ser på det... verkligen aktivt försökt i 6 månader. Med våra andra tog det 5 resp. första försöket. Hur länge ska man orka hålla humöret uppe och kämpa vidare?! Tack och lov har jag nytt jobb och fokus på det men när ÄL och BIM närmar dig är det klart jag tänker på det..,

Jag tror vi har försökt ungefär lika länge, har verkligen försökt aktivt nu under hösten, har provat med ägglossningstest och försökt pricka in rätt tid. dom andra två barnen gick mkt fortare, första barnet tog kanske 5 försök och andra barnet gick på första försöket! Förstår verkligen inte Varför det inte går nu.....Fick min mens idag så nu får man helt enkelt ta nya tag och försöka komma över sin bitterhet:( läste lite på nätet om naturläkemedel som kan hjälpa, tänkte att man kanske får prova nåt sånt haha
  • lovisaren

Hej! Jag tänkte hoppa in är då jag och min man också försöker få syskon till vår treåring. Vi har försökt i tre månader än (tog 18 mån med första) och denna månad är jag 4 dagar sen med min mens men har tagit tre graviditetstest varav alla varit negativa. Pratat med barnmorska som säger att jag fortfarande kan vara gravid och bör avvakta iallafall en vecka innan jag kontaktar gyn! Blir tokig, vill verkligen att det ska vara något och är aldrig sen normalt.... Hmm. Stor kram!Hjärta

• Tumvante
    Charlizee skrev 2018-02-03 12:31:34 följande:

Jo men precis, det är min tröst i det hela<3 Men man är ju lite otålig och vill ha det där plusset helst igår, haha!!

Tycker jag sett dig förr i planerar barn-trådar... och själv är man ju även här... igen igen, efter att ha varit med i BIM-trådar för februari-17 och en hel drös sedan dess... tyvärr.

Önskar ett syskon till dottern född -15. 5 misslyckade graviditeter bakom mig - alla inom loppet av 2017...

Lycka till nu!

Nu får det vara våran tur!
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-03 12:31:34 följande:
    Jo men precis, det är min tröst i det hela<3 Men man är ju lite otålig och vill ha det där plusset helst igår, haha!!

I hear you;) 

Nu tror jag mensen är på upphällningen. Kan tro att sista dagen blir imorgon och sen börjar resan mot ÄL ;) Never ending stooooryyyyyyy!! Flört

Råkade köpa fel när jag skulle köpa gravtest så har några ett paket ÄL-tester som jag gör denna månaden bara för att .
    Tempar med NC varje morgon sen en månad ungefär och tycker faktiskt det funkar riktigt bra!

• Migas
    Padda skrev 2018-02-01 18:37:56 följande:
    Typiska pms besvär men alldeles för tidigt. Brukar ha pms ca 24h innan mens me det är hela 6 dagar kvar till bim. Mina bröst kliar och är svullna (mer fasta enligt min man) bröstvårtorna är mörkrosa och ständigt erekta sen ett par dagar tillbaka. Idag var jag extremt irriterad samt lättgråten utan att direkt veta varför jag kände mig så bräcklig. Sen så har jag nu på kvällen börjat känna ett konstant molande kring livmodern. Som om den skulle vara svullen på något sätt. Har även känt lätt illamående på kvällarna sen några dagar bakåt.

Allt detta brukar signalera mens men som sagt brukar jag inte ha pms så här långt innan bim.
    Spännande att det är helt annorlunda än annorlunda Hur mår du nu när du när det bara är några dagar kvar till BIM? Det låter ju hoppfullt vilket som  
  • Migas
    Padda skrev 2018-02-01 18:37:56 följande:
    Typiska pms besvär men alldeles för tidigt. Brukar ha pms ca 24h innan mens me det är hela 6 dagar kvar till bim. Mina bröst kliar och är svullna (mer fasta enligt min man) bröstvårtorna är mörkrosa och ständigt erekta sen ett par dagar tillbaka. Idag var jag extremt irriterad samt lättgråten utan att direkt veta varför jag kände mig så bräcklig. Sen så har jag nu på kvällen börjat känna ett konstant molande kring livmodern. Som om den skulle vara svullen på något sätt. Har även känt lätt illamående på kvällarna sen några dagar bakåt.

Allt detta brukar signalera mens men som sagt brukar jag inte ha pms så här långt innan bim.
    Spännande att det är helt annorlunda än annorlunda Hur mår du nu när du när det bara är några dagar kvar till BIM? Det låter ju hoppfullt vilket som  
  • Migas
    Strawberrybrud skrev 2018-02-02 00:18:45 följande:
    Spännande! Hur gammalt är ditt barn du har nu?

Själv har jag en son på 2.5.

Alltså hade inte superkoll på äl men ?hyfsat?, blev gravid på 4:e försöket nu med missfallet.

Nu är det dags med äl igen till veckan så nu gäller det:)
    Jag har en dotter som fyller två nästa månad, så kommer förhoppningsvis att bli 2,5 - 3  år mellan henne och ett syskon om det tar sig snart Så ganska lika i ålder  

Hoppas att du lyckas pricka ÄL denna gång  
    Charlizee skrev 2018-02-03 09:05:44 följande:
    Förstår dig precis!! Hur länge har ni försökt till en trea? Vi är inne på tionde eller sjätte försöket till ett syskon nu beroende på hur man ser på det... verkligen aktivt försökt i 6 månader. Med våra andra tog det 5 resp. första försöket. Hur länge ska man orka hålla humöret uppe och kämpa vidare?! Tack och lov har jag nytt jobb och fokus på det men när ÄL och BIM närmar dig är det klart jag tänker på det..,
    Det låter jobbigt att försöka så länge, även om det inte varit aktivt hela tiden Skiljer det mycket i ålder mellan detta planerade barn och tidigare barn? Tänkte på om det är det som gör det svårare denna gång
  • Migas

Idag är jag på dag 31 i cykeln och jag känner sedan några dagar tillbaka molande värk i magen (typ som i början på mensen), ont i huvudet oftare, har haft mer humörsvängningar än vanligt (iaf enligt mig, vet inte om sambon tycker det), och mått illa av och till.

Jag vågar dock inte testa än då mina cykler senaste månaderna har varierat mellan 27 - 40 dagar (någon enstaka 44 längre bak med) och jag har bara ett CB hemma. Då jag inte har haft koll på ÄL alls denna månad, vet jag ju inte var jag är i cykeln, om jag är förbi BIM, om jag precis har haft/har ÄL eller om jag är någonstans däremellan, så känns fel att lägga pengar på ett test som samtidigt kanske inte kan visa något ännu. 

• Charlizee
    Migas skrev 2018-02-05 04:48:38 följande:

Jag har en dotter som fyller två nästa månad, så kommer förhoppningsvis att bli 2,5 - 3  år mellan henne och ett syskon om det tar sig snart Så ganska lika i ålder  

Hoppas att du lyckas pricka ÄL denna gång  Det låter jobbigt att försöka så länge, även om det inte varit aktivt hela tiden Skiljer det mycket i ålder mellan detta planerade barn och tidigare barn? Tänkte på om det är det som gör det svårare denna gång . 

Vår äldsta är 5 och yngsta 3 år, så inte så jätte många år. Som tur är har jag världens underbaraste man som peppar mig/ oss och kan behålla lugnet. Min man reser mycket med jobbet så det är ju inte optimalt heller... bara bita ihop och fortsätta försöka <3
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018