• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Baraentilligen
    Lottch3n skrev 2018-02-10 06:33:39 följande:

Det var ett plus :):) Åh vi firar 7år tillsammans idag plus att vår dotter blir 19månader. Vilken present att ge sambon när han vaknar :)

Grattis!! :)
  • Entriss

Hej tjejer! 

Så många erfarna här så jag tänkte slänga ut en fråga. Jag har googlat och googlat men inte hittat svar, får väl ringa gyn i veckan om ingen här förstår heller men jag chansar först! 

Hade mens mellan 1-4 februari, hade innan det enstaka spottings i ett par dagar, och har nu efter det fortsatt ha spottings, mer eller mindre varje dag. Varierar mellan rosa och bruna,  Det är absolut inte mycket färg eller vad man ska säga, men eftersom jag har mycket flytningar så blir det ju verkligen tydligt.

Någon som vet vad det här kan bero på? har läst om hormonbalanser och tänker att det hör ihop med att jag hade spottings/bruna flytningar ganska länge efter mitt missfall i december också? 
    Vore toppen att höra input från någon!Drömmer

• Charlizee

Positivt ÄL trst idag, myste igår och idag pch ska försöka imorgon också... hoppas hoppas!! Någon mer med ÄL i dagarna? <3

• Meej
    Charlizee skrev 2018-02-11 23:01:43 följande:

Positivt ÄL trst idag, myste igår och idag pch ska försöka imorgon också... hoppas hoppas!! Någon mer med ÄL i dagarna? <3

Borde ha ÄL de närmsta dagarna. Testade med stickor i förrgår och igår, men de tycktes nästan bli svagare.. Konstigt! Ska testa igen idag och se om det bara var mer utspätt när jag testade igår. Hoppas på det. Vore väldigt snopet om ÄL redan skulle ha varit utan att jag märkt av det..! Men vi har haft ihop det var tredje dag hela cykeln, så det behöver isf inte vara kört för det. Bara underligt..! :)

Håller tummarna för den här näst sista 2018-bebis-månaden!!
  • joannaq

Jag har ÄL på fredag enligt appen så jag ska börja testa i morgon :) Gjorde ett test igår för säkerhetsskull men fick en tom rund ring på digitalt cb :)
  • Baraentilligen

Tempar inte denna månad så har inget som bekräftar äl direkt men har haft äl flytningar nu i dagarna så tror att äl borde ske denna vecka eller så har det varit redan. Bröstvårtorna borde börja ömma snart isåfall för det gör de alltid efter äl ;) Är lite sugen på att tempa imorgon bara för att kolla om jag haft äl, men har bestämt mig för att inte göra det denna månad. Börjar dock bli lite mer besatt nu igen när äl tiden är här... Men ska försöka att ta allt som det kommer bara och sen testa i början av mars om ingen mens dyker upp. När äl infaller och när mensen kommer varierar varje månad, men brukar inte kasta med mer än 5 dagar åtminstone.
  • joannaq
    TouchOfRed skrev 2018-02-12 20:29:43 följande:

Nu har jag börjat med rosenrot, spännande att se om det fungerar :)

Det gjorde jag oxå vid mens denna gång :) ska ha äl på fredag enligt appen men kommer köra cb digital från i morgon :)
  • Charlizee
    Meej skrev 2018-02-12 07:03:29 följande:

Borde ha ÄL de närmsta dagarna. Testade med stickor i förrgår och igår, men de tycktes nästan bli svagare.. Konstigt! Ska testa igen idag och se om det bara var mer utspätt när jag testade igår. Hoppas på det. Vore väldigt snopet om ÄL redan skulle ha varit utan att jag märkt av det..! Men vi har haft ihop det var tredje dag hela cykeln, så det behöver isf inte vara kört för det. Bara underligt..! :)

Håller tummarna för den här näst sista 2018-bebis-månaden!!

Så där har jag också haft men för min del tror jag det beror på att jag börjar testa för nära inpå mensen tagit slut. Mina brukar vara starkare efter mensen, sen sjunka och så stiga igen så du kommer kanske ha som jag att de stiger snart igen
  • imsevims

ÄL +8 idag och jag börjar seriöst fundera på varför man utsätter sig för det här, månad efter månad...

Den här cykeln har min temp gått helt bananas, både före och efter äl. Har känt mig småsjuk och haft värk i kroppen efter äl och även tagit alvedon 2 kvällar så vet inte hur pålitlig tempen är egentligen. Men man analyserar ju minsta lilla grej och imorse blev jag sååå besviken när tempen dippade. Förra cykeln kom mensen redan äl+10 så kanske kommer den redan imorgon eller på torsdag :(

Hur går det för er andra? Såg att ni var några som precis haft/skulle ha äl men är det någon som närmar sig BIM närmsta dagarna?

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018