• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Entriss
    Eloons skrev 2018-01-28 10:59:46 följande:
    Här är det 4 dagar kvar till bim och jag ska också vänta tills NC säger att jag ska testa. Känns ändå skönt att inte testa innan istället för att bli besviken... också bra att jag inte har något test hemma
    Hehe, har inte heller några hemma. Har bestämt att jag får beställa från Apotea på torsdag, då hänger dem på dörren kl 06 fredag morgon ;) Sen får vi se när NC vill att man ska testa... 
  • Lottch3n
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-28 19:47:41 följande:

Det tycker jag!

citrongräs skrev 2018-01-28 19:53:17 följande:

Jag med!

Hoppar in även i den här tråden, vi försöker få till ett syskon till sonen på 4,5 år. Är lite stressad över detta pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan. 5e försöket med beräknad mens på onsdag.

Åh då stämmer känslan jag har i kroppen idag.

Om vi får till det ikväll, imorgon och tisdag borde räcka/täcka det bra va? :)
  • Elinmariajosefin
    Lottch3n skrev 2018-01-28 20:25:46 följande:

Åh då stämmer känslan jag har i kroppen idag.

Om vi får till det ikväll, imorgon och tisdag borde räcka/täcka det bra va? :)

Det där är ju så svårt. Jag hade äl i fredags och hade sex onsdag, torsdag, fredag och lördag. Borde kanske försökt fått till det idag med?
  • Charlizee

Vad tråkigt vi var flera som fick mens i helgen men NYA TAG TJEJER!! Nu siktar vi på ÄL i februari och små alla <3 bebisar!! Hejja oss!!

Grattis till er som plussat eller har ÄL i dagarna!!

• Lottch3n

Kan någon hjälpa mig förklara detta med äl och test?

Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/

Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/

I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)

• Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-29 10:21:45 följande:

Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/

Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/

I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)

Har lite svårt att svara annat än att jag skulle gå på det starkaste såklart :) 
    Som tur är kan man inte ligga i onödan ;)
  • joannaq
    Härligt att några plussat! Grattis!
    och en kram till er som fått mens <3

Här är det BM-2 .. Tog ett test i morse men det var negativt tyvärr, så det är väl bara att räkna ner till nästa BIM 26/2.. Har ju använt progesteronkräm för första gången nu.. men den hjälpte nog inte.. Men det finns väl en mini chans fortfarande att det kan bli ett plus.

• småsyskon2018

Hej tjejer! Hoppar på denna tråd. Har lite dålig koll på äl och Bim men skrev in förra cykeln i Clue och fick då BIM 1/3. Vi tänkte börja försöka få ett syskon till sonen som snart blir två. Jobbigt att vi bestämde det nu lagom till mens bara ;)

• TouchOfRed
    småsyskon2018 skrev 2018-01-29 14:49:56 följande:

Hej tjejer! Hoppar på denna tråd. Har lite dålig koll på äl och Bim men skrev in förra cykeln i Clue och fick då BIM 1/3. Vi tänkte börja försöka få ett syskon till sonen som snart blir två. Jobbigt att vi bestämde det nu lagom till mens bara ;)

Välkommen! :) vi har oxå en son på snart 2 :)
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-29 10:21:45 följande:

Läste detta, vet inte hur hög tillförlitligheten är men verkar iallafall vara fler som får positivt flera dagar i rad. Jag brukar ha två dagar som i princip är lika starka

Så bara att köra på skulle jag säga!!

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018